باغ صخره ای

باغ صخره ای  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
قطعه نمایش گیاهان زینتی باغ گیاه شناسی ملی ایران از قدیمی ترین قسمتهای باغ می باشد . این قطعه با مساحت۶.۶ هکتار با اهداف زیر احداث گردید: 
۱) وجود مجموعه ای از درختان و درختچه های منطقه مدیترانه برای انجام تحقیقات باغبانی و گیاهشناسی 
۲) ایجاد زمینه آموزش برای بازدید کنندگان از باغ به منظور آشنایی با گیاهان زینتی خارجی و انجام آزمایشات سازگاری روی گیاهان و انتخاب و معرفی گیاهان زینتی مناسب برای ایجاد فضای سبز. 
این منطقه به سه بخش باغ صخره ای , آبشار و نمایشی تقسیم شده است که در زمینی تپه ماهوری واقع شده و سعی بر آن بوده که چشم اندازی طبیعی را منعکس کند. آبشار موجود در آن به ارتفاع ۸متر جلوه خاصی به آن بخشیده است و به دریاچه مدیترانه به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع ریخته می شود که به منظور کاشت و نگهداری گیاهان آبزی طراحی شده است. 
سنگهای استفاده شده در باغ صخره ای از کوههای اطراف جمع آوری گردیده و پیاده روها از سنگ لاشه طبیعی می باشد. دره آبشار با قطعاتی از سنگهای طبیعی در ابعاد مختلف به نحوی بسیار زیبا طراحی شده است و گیاهان موجود در آن شامل انواعی از گیاهان فصلی ودرختچه های زینتی می باشد. 
بخش نمایشی شامل ارقام متنوعی از گونه های درختی و درختچه ای می باشد که تعداد زیادی از آنها غیر بومی بوده و از نهالستان Hillier انگلستان وارد باغ شده اند. پیاده روهای این قسمت بواسطه پرچینهایی از شمشاد نعنایی تفکیک شده اند. سیستم آبیاری این قسمت بارانی است و در برخی نقاط به شکل دستی آبیاری می شود. 
▪ از درختان و درختچه های این مجموعه می توان موارد زیر را نام برد: 
Arbutus unedo , Fraxinus pensylvanica , Gleditsia japonica , Magnolia veitchii , Abies cepholonica , Juniperus procumbens , Ulmus elegantissima , Zauschneria microphylla , Catapa ovata , Berberis lologensis , Exocorda giralldi , Poncirus trifuliata , Cotoneaster salisifalia , Cedrus sargentia 
سعی بر آن است که در سالهای آینده علاوه بر حفظ و نگهداری گیاهان این مجموعه منحصر بفرد بر غنای گونه ای آن نیز افزوده شود.
 
 
 
  باغ گیاه شناسی ملی ایران

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library کیک کره ای

insert_link

local_library رولت خامه ای

insert_link

local_library کاپ کیک خامه ای

insert_link

local_library کیک پروانه ای