باغ میوه

باغ میوه  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
قطعه باغ میوه ایرانی در باغ گیاه شناسی ملی ایران با اهداف زیر در زمینی به مساحت ۵&#۰۳۹;۴ هکتار تأسیس گردید: 
۱) وجود مجموعه ای از درختان و درختچه های میوه بومی کشور برای انجام تحقیقات باغبانی و گیاهشناسی 
۲) ایجاد زمینه آموزشی برای بازدیدكنندگان از باغ گیاه شناسی به منظور آشنایی با تنوع میوه های بومی و شناساسی ریخت شناسی ارقام جمع آوری شده 
۳) حفظ ذخیره ژنتیکی کشور وتولید و تکثیر گونه های در حال انقراض. 
دراین قطعه سعی شده است تا ارقام متنوعی از میوه های بومی جمع آوری و نگهداری شود. این ارقام شامل انگور، انجیر، ازگیل، انار، آلبالو، آلو، به، پسته، توت، زالزلك، زردآلو، سیب، زیتون، سنجد، گلابی، گردو، فندق، هلو، شلیل، عناب و خرمندی می باشد. طراحی کاشت گونه های انتخابی بر اساس دو گروه عمده هسته داران و دانه داران در دو سری محور جنوب به شمال باغ میوه به صورتی انجام گرفته که تناسب لازم از نظر حجم توده درختی، تاج پوشش، زمان گلدهی ، قرابتهای ظاهری و تشابهات زیبا شناختی رعایت شود. تاكنون تعدادی از ارقام بومی نادر جمع آوری و در این قسمت كشت گردیده است. سیستم آبیاری آن به صورت قطره ای می باشد. 
در قسمت شمالی باغ دریاچه ذخیره کننده آب وجود دارد. رودخانه ای در قسمت مرکزی باغ میوه طراحی شده است که از این دریاچه منشعب شده و به دریاچه خزر در قطعه خزری باغ گیاه شناسی ملی ایران می ریزد. در اطراف این رودخانه باغچه ای از گلهای زینتی کشت شده و سعی بر آن است که در سالهای آینده علاوه بر حفظ و نگهداری گیاهان بومی این مجموعه بر غنای گونه ای آن نیز افزوده شود.
 
 
 
  باغ گیاه شناسی ملی ایران

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library میوه های قاب شده

insert_link

local_library گل آرائی با طعم میوه

insert_link

local_library باغ ناحیه ایران و تورانی

insert_link

local_library باغ صخره ای