سرخس

سرخس  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
یکی از گیاهان زیبای آپارتمانی که جنبه زینتی دارد سرخس است این فوژر آمریکایی استوایی را باید یکی از جالب ترین گیاهان دانست. برگ های دراز و هلالی شکل آن از قلب گیاه می روید و با حالت پرمانند و انبوه خود چه در باغچه و یا روی میز کنسول ها و کنار مجسمه ها جنبه تزئینی بسیار زیبایی دارد. 
از ریشه آن شاخه های رونده ای منتشر می شود که در محل گره های خود ریشه دوانده و موجب ازدیاد آن می شود. این گیاه دارای استعداد جهش و رشد است و دارای گونه های متفاوتی هست مانند «روز دیتی پلومز» که نوک برگچه های آن کنگره دار است یا «تیری جونیز» که برگ هایش نوسان دار است و برگ هایش تا حدی خم می شود این گیاه برای تزئین داخل آپارتمان بسیار ایده آل است.
در زمستان نباید آنها را در نزدیکی رادیاتورها قرار داد زیرا گیاه پژمرده و خراب می شود. خاک گلدان شما باید شامل خاکبرگ، خاک چوب و در صورت امکان مقداری خاک چمن باشد و حرارتی که برای رشد آن نیاز است برابر ۱۵ درجه سانتیگراد و مختصری رطوبت هوا است. آب فراوان از جمله نیازهای آن است برای تکثیر این گیاه انبوه برگ های آن را قسمت کنید و یا از شاخه های رونده و ریشه دار آن می توانید استفاده کنید.
 
 
 
  روزنامه کارگزاران

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه