وریز یا اسپلانرانس

وریز یا اسپلانرانس  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
یکی از زیباترین گل های آپارتمانی و گلخانه ای وریز یا اسپلانرانس که از خانواده برملیاسه ها است این گیاه زادگاهش گینه است. برگ های آن برافراشته و به صورت گلی گرد هم روییده و دارای انحنانی ظریفی است. 
این برگ ها دارای بافتی محکم و به شکل ناودان بوده که پشت و روی آنها را نوارهای عرضی قهوه ای رنگ بسیار منظمی پوشانده است. مجموعه گل های آنکه روی پایه برافراشته ای به طول چهل سانتی متر قرار گرفته است حاوی کاسبرگ های چرم مانند به رنگ قرمز خرچنگی و درخشان است و گل های زرد آنکه در زیر کاسبرگ ها ظاهر می شود دوام چندانی ندارد.
این گیاه در بهار گل می دهد و مجموعه گل هایش تا مدت ها رنگ بسیار زنده خود را حفظ می کند و این خصوصیت به گیاه جنبه تزئینی بخشیده است. این گیاه را در مخلوطی از خاک خلنگ و خاک برگ و در گلدان کاملا زهکشی شده ای می کارند و مرتبا بایستی آب داده شود.
در زمستان کنار پنجره ای که نور زیاد به آن نمی تابد نگهداری کنید. وریز یا اسپلانرانس خواهان حرارت زیاد و از جمله گیاهان گلخانه های گرم است. باید دقت کنید که به محض پیدا شدن انگل های گیاهان روی جوانه ها یا برگ های آن فورا به دفع آنها اقدام کنید.
 
 
 
  روزنامه کارگزاران

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش مطالعه - تن آرامی یا Relaxation

insert_link

local_library تابلوهای كلاژ- زن اروپایی یا دختر فانتزی

insert_link

local_library رومبلی یا روپشتی

insert_link

local_library پونه سای البرزی یا پونه سای خوشه ای