کرچک هندی

کرچک هندی  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
یکی از گیاهان زیبای آپارتمانی کروتون یا کرچک هندی است. این گیاهان با رنگ های زنده و متنوع خود در مناطق حاره، پرچین های دلفریب و زیبایی تشکیل می دهند. قد این گیاه در آپارتمان از ۶۰ تا ۷۰ سانتیمتر تجاوز نمی کند و یکی از رنگی ترین گیاهان آپارتمانی از خانواده افور بیاسد است. این گیاه به خاطر رنگی بودن و فرم برگ هایش مورد توجه همگان است. 
در برگ های جوان این گیاه سبز به مرور لکه های رنگی به وجود می آید. تنوع رنگ برگ ها و وجود لکه های زرد، قرمز و قهوه ای در متن سبز و براق بودن آنها معرف سلامت گیاه است و زیبایی آن را بیشتر می کند. این گیاه به نور زیاد احتیاج دارد و در سایر رنگ هایش از بین می رود. کروتون نیاز شدیدی به آب دارد ولی باید مواظب بود سوراخ ته گلدان همیشه باز باشد تا خاک گلدان باتلاقی نشود. محیط ساکت و بدون جریان هوا و گرم و یکنواخت بودن درجه حرارت از احتیاجات دیگر این گیاه زیباست. 
اجازه ندهید سطح خاک گلدان شما خشک شود. دو سه بار در هفته در تابستان و هر چهار روز یکبار در زمستان آن را آبیاری کنید و در زمستان آبیاری با آب ولرم توصیه می شود. همچنین غبارپاشی روزانه در تابستان و در زمستان هفته ای یکبار ضروری است. بهترین خاک برای این گیاه مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه نرم است. مناسب ترین زمان تعویض گلدان بهار است و برای تکثیر آن می توان از قلمه های جوان استفاده کرد. به این نحو که قلمه ها را در بهار در بستری از ماسه نرم می کارند و در مکان گرم و مربوط نگهداری می کنند تا ریشه تولید کند.
 
 
 
  روزنامه کارگزاران

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید