گل‌های بهاری

گل‌های بهاری  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
▪ بنفشه
بذر این گل زیبای بهاری را اسفند ماه در جایی گرم می‌كارند و نگهداری می‌كنند و بهار آن را به باغچه یا گلدانی در فضای آزاد منتقل می‌كنند. از لحاظ تنوع، هر سال به تعداد طیف‌های رنگی‌اش اضافه می‌شود. گلی است كه آب را دوست دارد و خاكش همیشه باید مرطوب باشد. نسبت به سرما تا حدودی مقاوم است و یك سری از گونه‌های آن بسیار معطرند. پس از تمام شدن فصل گل دادن بنفشه، بذرهای آن درون باغچه یا گلدان می‌ریزد و سال آینده با گرم شدن هوا دوباره سر از خاك بیرون می‌آورند. اگر بنفشه‌تان شته زد، می‌توانید با سم‌ مالاتیون كه در بازار یافت می‌شود، شته‌ها را از بین ببرید. 
▪ همیشه بهار
از اسمش پیداست كه اگر شرایط مساعدی داشته باشد، همیشه گل می‌دهد. تنوع رنگی این گل زیبا زرد كمرنگ تا نارنجی پررنگ را شامل می‌شود. در مقابل سرما و تا حدودی كم‌آبی مقاوم است. عطر ندارد، ولی در شراطی بسیار مساعد تا ۵۰سانت قد می‌كشد. بهترین شرایط برای گل همیشه بهار در معرض آفتاب مستقیم بودن است. 
▪ گل ابری 
گیاه علفی است (تمام اجزای آن سبز است) و از طریق بذر تكثیر می‌شود. برگ‌هایی شبیه نعنا ولی بزرگتر دارد. گل‌هایش آبی، ریز و چتری شكل است. بذر آن در زمستان كاشته می‌شود و در اوایل بهار به گل می‌نشیند. شرایط نوری مساعد گل ابری، آفتاب غیر مستقیم است، اما در آفتاب كامل یا سایه آفتاب هم رشد می‌كند. 
▪ سلویا
گیاه علفی یك ساله‌ای كه گل‌های قرمز كله‌قندی دارد. بذر آن را اوایل بهار در جای مرطوب می‌كارند و تقریبا تا اواخر بهار به گل می‌نشیند و تمام تابستان گل دارد. شرایط نوری مساعد برای سلویا سایه آفتاب است. این گیاه را می‌توان در گلدان و پشت پنجره منزل نگه‌داشت. 
▪ مارگریت
توسط تقسیم بوته تكثیر می‌شود. می‌توانید بوته‌های كوچك آن را بخرید و درون باغچه بكارید. بوته مادر هر سال سه تا پنج بوته كوچك در كنار خود تولید می‌كند كه در اواخر اسفند و اوایل فروردین بوته‌ها را داخل باغچه می‌كارند و به گل می‌نشیند. این بوته‌ها در مقابل سرما مقاوم هستند. مارگریت گلی سفید با مركز زرد و از تیره كاسنی‌هاست.
 
 
 
  روزنامه تهران امروز

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید