تزئینات ساده براى كلاهك آباژور

 

  

یك كلاهك آباژور سفید و ساده مانند بوم نقاشى سفید و آماده اى به نظر مى رسد كه منتظر از راه رسیدن یك هنرمند است تا طرحى زیبا بر روى آن نقش كند. انواع كلاهك هاى ساده آباژور، اعم از كاغذى و پارچه اى را مى توان به اشكال مختلفى آراست.

بهترین نوع كلاهك براى تزئین و آراستن، كلاهك هاى كاغذى ارزان قیمت یا انواع ساخته شده از پارچه هاى نرم و ساده است. براى دفعات اول كلاهك هاى كاغذى و كم قیمت را انتخاب كنید تا هنگام كار بر روى آن كمتر احساس محدودیت و نگرانى از خرابى كلاهك داشته باشید. اما این نكته را هم در نظر داشته باشید كه كیفیت بالاى خود كلاهك آباژور موجب بهتر به نظر رسیدن نتیجه كار شما خواهد بود.

كلاهك ها را مى توانید با استفاده از انواع استنسیل، مهرهاى دستى یا نقاشى هاى دستى آزاد بیارایید. سبك و نوع طرح را با توجه به سبك دكوراسیون فضایى كه آباژور در آن قرار مى گیرد انتخاب كنید. اغلب طرح هاى ساده تر روى كلاهك آباژور زیباتر به نظر مى رسند. با استفاده از طرح ها و رنگ هاى خاص مى توانید یك كلاهك معمولى را كاملاً با دكوراسیون اتاقتان هماهنگ كنید. مثلاً آراستن یك كلاهك كرم رنگ ساده با خطوط زیگزاگ، نوارهاى پهن و باریك و طرح هاى نقطه چین در رنگ هاى خاكى، نمایى آفریقایى به آباژور شما مى بخشد یا اجراى طرح هاى پیچ و تاب دار سیاه روى كلاهكى آجرى رنگ، یادآور سبك كلاسیك یونانى خواهد بود. نوارهاى آبى روى كلاهك سفید نمایى شاداب و تمیز و طرح هایى نارنجى بر روى كلاهكى زرد، مانند یك روز آفتابى پرانرژى به نظر مى رسد.

از تكنیك دكوپاژ نیز مى توان براى آراستن كلاهك هاى آباژور استفاده كرد. طرح مورد نظر را ببرید و با چسب كاغذ دیوارى روى كلاهك بچسبانید و سپس روى آن را وارنیش بزنید. این روش براى اجرا روى كلاهك هاى كاغذى مناسب است. با كلاهك هاى ساده و چسب حرارتى مى توانید كارهاى جالبى انجام دهید. با چسباندن انواع روبان، نوارهاى پارچه اى و كنفى، مهره هاى مختلف، سنگ هاى زینتى، انواع دكمه، گل خشك یا مصنوعى و نوارهاى ریشه دار به لبه های كلاهك یا بر روی آن مى توانید آباژورهاى خاص و زیبایى بسازید. كلاهك هاى بزرگ با طرح هاى درشت و نوارهاى ریشه دار نمایى باشكوه و زیبا پیدا مى كنند و كلاهك هاى كوچك با تزئینات ظریف و نوارهاى باریك، به ویژه نوارهاى مهره دار نماى جذاب ترى مى یابند.

كلاهك آباژور اتاق بچه ها را با نقاشى هاى خودشان - كه مى توانند با ماژیك هاى مخصوص پارچه روى كلاهك هاى پارچه اى بكشند یا با ماژیك هاى معمولى روى كلاهك هاى كاغذى- بیارایید. چسباندن دكمه هاى مختلف با رنگ هاى شاد روى كلاهك آباژور اتاق خواب كودكان نیز مى تواند نتیجه اى زیبا و متناسب با روحیات آنها داشته باشد.

روزنامه شرق

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library کیک ساده هلی

insert_link

local_library کیک ساده و خوشمزه

insert_link

local_library تکنیک های ساده وتاثیر بر روی زیبایی چشم

insert_link

local_library توصيه محققان زيبايى براى خريد رژلب