تزیین با روبان

منزلتان را با تزیینات ابتكاری تنها با استفاده از روبان های رنگارنگ بیارایید. روبان ها را می توانید بر روی سطوح مختلف بچسبانید، بدوزید و یا گره بزنید و به این ترتیب با روشی ساده، به لوازم و بخش های مختلف منزلتان نمایی نو ببخشید.

روبان ها از نظر رنگ، طرح و بافت از تنوع چشمگیری برخوردارند كه هریك را می توان به عنوان مكملی زیبا برای دكوراسیون  در بخش های مختلف خانه به كار گرفت. به عنوان مثال روبان های باریك و ارزان قیمت در رنگ های پاستلی برای تزیین لوازم اتاق خواب مناسب هستند و روبان های ساتن، تافته، مخمل و ابریشمی با طرح ها و رنگ های كلاسیك برای تزیین كلاهك آباژور یا كوسن  های اتاق پذیرایی مناسب و ایده ال هستند.

همچنین چسباندن و یا دوختن روبان در لبه وسایل پارچه ای شما را از تمیزدوزی لبه پارچه بی نیاز می كند ضمن آن كه به لبه ی كار نمایی مرتب و تمیز می دهد.

در این جا چند ایده برای استفاده از انواع روبان در تزیین لوازم منزل ارائه شده است. دوخت روبان های مخملی به رنگ و عرض های مختلف برروی یك قطعه پارچه ساده آن را به یك روتختی زیبا تبدیل می كند. یك قطعه پارچه مخمل یا ساتن را در نظر بگیرید و روبان هایی با پهنای مختلف و با تنوع رنگی مورد نظرتان انتخاب كنید و روبان ها را به صورت مایل با زاویه 45 درجه و با فواصل یكسان یا مطابق سلیقه خود روی پارچه زمینه سنجاق كنید سپس یك روبان پهن با عرض حدود 10 سانتی متر و به رنگ متناسب با رنگ پارچه زمینه انتخاب كنید و روبان 10 سانتی متری را دور كار بر روی انتهای روبان ها سنجاق كنید سپس كلیه روبان ها را در جای خود بدوزید یا آنها را با چسب پارچه بچسبانید.

با دوخت روبان روی پارچه یك روتختی زیبا بدوزید

با دوخت انواع روبان روی كوسن ها آنها را بیارایید

ابتدا روبان های مورب روی روتختی و سپس روبان حاشیه دور آن را بدوزید. برای دوخت روبان 10 سانتی متری دوطرف آن را بدوزید (تصویر شماره 2 )

برای تزیین پارچه های گلدار نیز می توان از روبان های رنگی ساده به عنوان یك حاشیه رنگی استفاده كرد. انواع روبان را می توانیم به صورت های گوناگون برروی كوسن ها نیز بچسبانیم ممكن است با دوخت این روبان ها به صورت كادری وسط كوسن را بیاراییم و یا كادری از آنها را به عنوان حاشیه ای دور كوسن استفاده كرد (تصویر شماره 3 )

با دوخت حاشیه ای از روبان های طرح دار بر روی پارچه های ساده می توانیم رومیزی ها و دستمال سفره  هایی زیبابیافرینیم

در تصویر شماره 4 دستمال سفره كتان سبزرنگ و ساده ای را ملاحظه می كنید كه با دوخت یك روبان طرح دار با طرح و رنگ مناسب زینت یافته است.

روی رومیزی ها و دستمال ها حاشیه ای از روبان بدوزید

برای تزیین انواع سبد از روبان استفاده كنید

از روبان ها در بسیاری از موارد دیگر نیز می توان استفاده كرد. به عنوان مثال در تصویر شماره 1 ملاحظه می كنید كه برای نصب پرده به چوب پرده  از قطعات روبان استفاده شده است كه به صورت پاپیون های كوچك گره زده شده اند. در مواردی كه سر روبان آزاد است حتماً آن را به صورت مورب و یا جناقی برش دهید تا تار و پود آن از هم باز نشود. از این روش می توانید برای نصب انواع قاب و تابلو  نیز استفاده كنید.

یك روش دیگر برای استفاده تزیینی از روبان به كارگیری آن برای تزیین انواع سبد است. چنان كه در تصویر شماره 5 ملاحظه می كنید. دسته سبد با پیچیدن روبان ، به دور آن به طور كامل پوشانده شده است. سپس پاپیون هایی از این روبان آراسته شده است. شما هم می توانید روش های جالب دیگری برای تزیین ساده و سریع لوازم منزلتان با روبان های مختلف بیابید.

منبع : همشهری

نظرات (1)

  1. تعبیر خواب (آرشیو)

آخه این تصاویر خیلی بی کیفیت و قدیمین
لطفا ایده های نو و جالب رو بذارین

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - درمان با طب فشاری

insert_link

local_library کیک فنجانی با پنیر

insert_link

local_library شیرینی بیسکویت با توفی

insert_link

local_library کیک با رویه شکلاتی (دورنگ)