حلقه تزیینی

 

 

وسایل مورد نیاز

- یك اسفنج حلقه ای

- مقداری كاغذ كشی سبز

- تعدادی مهره ریز و درشت قرمز رنگ با پایه سیمی

- حدود نیم متر روبان ساتن پهن قرمز

- سوزن ته گرد

- چسب نواری كاغذی

اگر اسفنج حلقه ای در دسترس ندارید می توانید با بریدن اسفنج های مكعبی و چسباندن قطعات به هم ، یك حلقه درست كنید. برای این كار ابتدا الگوی حلقه را بر روی یك قطعه كاغذ رسم كنید. سپس الگو را ببرید و با چند سوزن ته گرد بر روی اسفنج ثابت كنید. نسبت به اندازه حلقه ممكن است دو یا چند مكعب اسفنج را در كنار هم قرار دهید تا بتوانید حلقه كاملی از آنها ببرید.

كاغذ كشی سبز را به قطعات مربع شكل 10 * 10 سانتی متری ببرید. سپس زیر هر یك از قطعات كاغذكشی یك قطعه كوچك چسب كاغذی در مركز مربع بچسبانید. آنگاه هر یك از كاغذها را برگردانید و یك سوزن ته گرد از مركز كاغذ عبور دهید. با فرو بردن این سوزن در حلقه اسفنجی كاغذ را به اسفنج متصل كنید. چهار گوشه كاغذ را به طرف بالا خم كنید. با نصب كاغذهای متعدد در كنار هم و كشیدن گوشه های كاغذها به طرف بالا ، كل سطح روی حلقه را بپوشانید.

پس از پوشاندن حلقه با كاغذهای سبز، نوبت به نصب مهره های قرمز می رسد. مهره های رنگی با پایه سیمی اغلب در فروشگاه های مخصوص لوازم گلسازی عرضه می شود اما چنانچه تهیه این مهره ها برای شما مشكل باشد، می توانید خودتان با هر نوع مهره گـِردی كه در منزل دارید آنها را بسازید. سر یك قطعه سیم گل آرایی را در چسب مایع

فرو ببرید و آن را از سوراخ مهره عبور دهید به طوری كه سر سیم از طرف دیگر مهره بیرون نزند.

پس از خشك شدن چسب، مهره را با رنگ گواش یا اسپری به رنگ قرمز درآورید. این مهره ها را به صورت پراكنده یا در كنار هم با فرو بردن پایه سیمی آنها در اسفنج در نقاط مختلف حلقه سبز نصب كنید.

در آخر با یك پاپیون بزرگ از روبان قرمز كه به وسیله یك قطعه سیم گل آرایی یا سوزن ته گرد به بالای حلقه متصل می شود تزیین حلقه را كامل كنید.

منبع :تبیان

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید