چگونه از آفتاب‌سوختگی جلوگیری کنیم

آفتاب سوختگی خطرناک و ناخوشایند است و با فرارسیدن فصل بهار و تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ اما هنوز هم بسیاری از افراد خیلی دیر متوجه این موضوع می‌شوند. در اینجا نکاتی را برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و محافطت از پوست برایتان شرح می‌دهیم که امیدواریم مفید باشد. 
 
1- همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. بهتر است از یک متخصص پوست بپرسید که چه SPF برای پوست شما مناسب است، اما معمولا هرچه درجه SPF بالاتر باشد، بهتر است.
خیلی مهم است که کرم ضدآفتاب در برابر هر دو اشعه UVA و UVB از پوست شما محافظت کند. همچنین اگر به استخر یا کناردریا می‌روید، کرمی انتخاب کنید که ضدآب هم باشد.
حواستان باشد که به دنبال یک کرم ضدآفتاب ارزان قیمت نباشید. شما نباید کیفیت را قربانی ارزانی کنید. یادتان باشد که صحبت درمورد پوست و مراقبت از آن است، پس در انتخاب خود دقت کنید.
 
2- سعی کنید در زمان‌های بین 10 صبح تا 4 بعدازظهر از قرار گرفتن مستقیم در مقابل آفتاب خودداری کنید، چون در این زمان اشعه‌های خورشید قویتر هستند و بیشتر از سایر زمانها به پوست شما صدمه می‌زند. اگر هم در این فاصله زمانی بیرون هستید، سعی کنید بیشتر در سایه راه بروید.
 
3- فراموش نکنید که لبهای شما هم به مراقبت و محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد. بیشتر کرم‌های لب دارای SPF 15 است. استفاده از کرم‌های لب هم برای آقایان و هم خانمها لازم است. لب بخش ظریف و حساسی است که در برابر آفتاب قرار می‌گیرد و حتما باید از آن مراقبت بشود.
به همین ترتیب مراقبت از چشم‌ها هم اهمیت زیادی دارد. از عینک آفتابی مناسب با فیلتر یووی استفاده کنید.
 
4- اگر می‌خواهید پوستتان برنزه بشود، اینکار را به تدریج انجام بدهید. دراز کشیدن زیر آفتاب به مدت چندین ساعت به پوست شما صدمه می‌زند و همچنین باعث گرمازدگی می‌شود.
 
5- یادتان باشد که ضدآفتاب را هردوساعت یکبار تجدید کنید، چون به تدریج اثرش را از دست می‌دهد و پوست شما بدون محافظ می‌ماند. به خاطر داشته باشید که حتما ضدآفتاب را در روزهای ابری هم استفاده کنید، چون ابر مانع رسیدن پرتوهای یو‌وی به پوست نمی‌شود.
 
6- البته توجه داشته باشید که کمی نور خورشید برای سلامتی لازم است، بنابراین به طور کامل از قرار گرفتن در مقابل آفتاب خودداری نکنید؛ فقط هنگام قرار گرفتن در برابر آفتاب احتیاط لازم را انجام بدهید. فقدان آفتاب هم برای سلامتی مضر است.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library هیپتونیزم چیست و چگونه رخ می دهد!؟

insert_link

local_library چگونه از شر "آما"های بدنتان رها شوید

insert_link

local_library چگونه در فصل زمستان آرایش کنیم

insert_link

local_library آقایان چگونه صورت خود را اصلاح کنید