چگونه در زمستان چند لایه لباس روی هم بپوشم

زمانی که با فصل سرما مواجه می شویم، یک راه مناسب پوشیدن چند لایه لباس روی هم است. وقتی که به جای پوشیدن یک لباس خیلی گرم، چند لایه لباس می پوشید، هم باعث گرم شدن شما می‌شود و هم می توانید خود را با شرایط مختلف تطبیق بدهید و اگر داخل فضای سرپوشیده بروید یا هوا تغییر کند، یکی دو تا از لباس‌های رویی خود را دربیاورید. اما مساله مهم ایجاد تناسب بین لباس‌ها است. 
 

1-مشخص کنید که چند لایه لباس می خواهید روی همدیگر بپوشید. اگر تغییرات هوا و محیط‌هایی که قرار است در آن قرار بگیرید خیلی زیاد نیست، می توانید این لایه‌های لباس را محدود کنید.
 

2-از لایه زیرین لباس خود شروع کنید. شما باید یک زیرپیراهنی گرم و جوراب مناسب بپوشید. اگر هوا خیلی سرد است، لباس زیر و زیر پیراهنی بلند و گرمتری بپوشید. جوراب‌های شما باید به اندازه کافی گرم باشد تا پاهای شما را از سرما محافظت کند چون کف پا یکی از مهمترین قسمتهای گرم‌کننده بدن است.
 

3-یک پیراهن نخی یا کشباف آستین بلند روی زیر پیراهنی خود بپوشید. پیراهن نباید حجیم و بادکرده باشد تا به‌راحتی بتوانید لباس‌های دیگر را روی آن بپوشید؛ همچنین پیراهن نباید خیلی تنگ و چسب باشد، تا لایه نازکی از هوا بین لایه‌های لباس شما جریان داشته باشد، این هوای گرم بین لباس‌ها باعث می شود که بدن شما گرمتر بشود.
 

4-در هوای خیلی سرد، می‌توانید زیر شلواری تنگ و نازکی زیر شلوار اصلی خود بپوشید. برای فصل سرد زمستان شلوار بلندی انتخاب کنید؛ پارچه‌های کتان و مخمل کبریتی برای هوای سرد بسیار مناسب هستند و به اندازه کافی قابلیت تطبیق پذیری دارند. اگر امکان بارش باران وجود دارد، شلوار بارانی مناسب بپوشید.
5-یک ژاکت یا پلوور روی پیراهن خود بپوشید. این پلوور باید کمی گشادتر و حجیمتر از پیراهن باشد؛ اما نباید خیلی تنگ و چسب باشد یا برعکس خیلی بزرگ و بادکرده باشد که نتوانید کت و کاپشن روی آن بپوشید.
 

6-اگر قصد دارید مدت طولانی را خارج از خانه بمانید، چکمه گرم مناسبی به پا کنید. اگر قرار است روی برف یا یخ قدم بزنید، چکمه ضد آب و با کفی ضد لغزش انتخاب کنید.
 

7-لایه آخر لباس شما اورکت، کاپشن یا پالتو، دستکش و کلاه است. در هوای خیلی سرد پالتو و اورکت گرم بپوشید. بسته به پیش‌بینی وضع هوا کاپشن بادگیر یا بارانی به تن کنید.
 

8-در هوای خیلی سرد سر خود را با کلاه و شال بپوشانید. بدن بیشترین گرمای خود را از قسمت پا و سر از دست می‌دهد، بنابراین پوشیدن مناسب این قسمتها و گرم نگاه داشتن آنها بسیار مهم است. از دستکش هم برای گرم کردن دستهای خود استفاده کنید.
 

9-در پوشیدن چند لایه روی هم، به رنگ لباس ها دقت کنید و سعی کنید لباس هایی با رنگی مشابه و از یک طیف رنگی انتخاب کنید.
 



نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library هیپتونیزم چیست و چگونه رخ می دهد!؟