چگونه کت و پالتوی متناسب اندام خود انتخاب کنیم

کت یکی از لباس‌هایی که همیشه کاربرد دارد و هیچوقت از مد نمی‌رود. شما با انتخاب کتی که متناسب شکل اندام شما باشد می توانید شکیل‌تر و خوش فرم‌تر به نظر برسید. نکاتی که در اینجا ذکر می‌کنیم در مورد انتخاب پالتو و مانتوهای زمستانی هم صدق می‌کند.

 
 
 
اگر می‌خواهید برجستگی‌های بدنتان ملایم تر و کمتر به نظر برسد:
این کت چرم و کشمیر که قسمت بالاتنه باریک و بلندی به شکل ساعت شنی دارد، نمونه بسیار خوبی برای شما است: دگمه‌های طلایی پهلوی کت، برجستگی سینه را ملایم‌تر و صافتر نشان می‌دهد. دامن کوتاهی مانند شکل که پایین آن به تدریج به سمت بیرون احنا پیدا می‌کند و گشادتر می‌شود، ران را خوش‌ترکیب و زیباتر نشان می‌دهد. آستین‌های بزرگ و حجیم – مانند آستین پیچیده این کت که در قسمت سردست حاشیه دارد و تا روی مچ است- یکی از شیک‌ترین و مدترین مدل آستین‌های این فصل است.
(دامن از روبرتو کاوالی؛ کیف دستی از نانسی گونزالس؛ کفش از مایکل کورس)
 
 
 
 
اگر دوست دارید شانه‌های پهن‌تر و کمر باریکتری داشته باشید:
کتی که به شکلی استادانه با قرار گرفتن پارچه اضافی در قسمت شانه آراسته شده باشد- مانند این کت فاستونی طرح جناقی مدل wrap- مدل راسته و پسرانه اندام شما را تغییر می‌دهد، شانه‌های شما را پهن تر و کمرتان را باریکتر و کوچکتر نشان می‌دهد. این کت یقه‌ای شال مانند دارد که باعث تمرکز به قسمت بالای بدن و شانه‌ها می شود و کمر بنددار لباس، دور کمر شما را کوچکتر نشان می‌دهد.
(کت بلند از بنانا ریپابلیک؛ گوشواره از کارا رز؛ کفش از جیمی چو)
 
 
 
 
اگر می‌خواهید قسمت پایین‌تنه شما لاغرتر به نظر برسد:
pea coat یک مدل کت پشمی است که معمولا آبی رنگ با برگردان یقه پهن است و دو ردیف دگمه بزرگ چوبی و جیبهای عمودی دارد. در اینجا بونی چاپلین، بازیگر 29 ساله چنین مدل کتی به تن دارد. پایین این کت حاشیه چین دار بادکرده و حجیم بسیار خوبی دارد که ران یا شکم بسیار بزرگ را می‌پوشاند. وقتی که کتی حجیم و بادکرده باشد، بسیار مهم است که پایین تنه خطی شکل و راسته‌ای مانند این دامن مدلpencil (دامن pencil تا بالای زانو است که از ران تا پایین دامن تنگ و چسب است) انتخاب کنید. ساق‌های زمستانی و کفش‌های جلو باز، شکل بلند و کشیده اندام را تقویت می‌کند.
(کت از نانت لپور؛ تاپ از توری بورچ؛ ساق‌ از DKNY)
 
 
 
 
 
اگر می‌خواهید قسمت پایین تنه شما لاغرتر به نظر برسد:
این کت هم برای خانم‌هایی که می‌خواهند پایین‌تنه خود را لاغرتر نشان بدهند بسیار خوب است. این مدل کت که تنگ و چسبیده به اندام است، هم شما را خوش فرم و شکیل نشان می‌دهد و هم باعث می‌شود احساس راحتی داشته باشید. در این کت فضای کافی برای حرکت دارید و در‌عین‌حال به شکل حیرت‌آوری برجستگی‌های نامناسب بدن شما را می‌پوشاند. بخش‌هایی از بدنتان که شما را آزار می‌دهد و با یک لباس بسیار تنگ آشکار می‌شود را می‌توانید با انتخاب این کت شکیل و زیبا محو کنید؛ چون لبه این مدل کت به‌تدریج به سمت پایین باریک می‌شود و از پارچه پشم خام که خیلی ضخیم نیست تهیه شده است. این کت پشمی راه دار چندرنگ تقریبا با هر ترکیب رنگی ست می‌شود. در اینجا این کت زیبا با یک پیراهن زرشکی و ساق‌های قهوه‌ای پوشیده شده است. می توانید یک کفش طلایی را با آن ست کنید.
(کت از تاکون)
 
 

 

اگر می‌خواهید ران‌های خود را کوچکتر نشان بدهید:
این مدل کت خطی ای- شکل که از شانه به سمت پایین به تدریج انحنا پیدا می‌کند و گشاد می شود، نمونه بسیار خوبی برای زنانی است که اندامی گلابی شکل دارند. این کت با طرح چهارخانه برجسته به رنگ سفید- شتری برای پوشیدن برروی لباسی به رنگ تیره بسیار عالی است؛ در اینجا این کت با دستکش‌های بلند و شلوار تنگ پوشیده شده است.
 
 

 

اگر دلتان می‌خواهد کمی بلندتر دیده بشوید
اندازه دقیق لباس و جزئیات مناسب- مانند یک یقه قیفی شکل شیک شکیل، مدل کمر دار، آستین‌های کوتاه پف کرده و حجیم- باعث می‌شود تا این کت جناغی قهوه‌ای رنگ زیبا یک خانم کوتاه قد و کمی تپل را بسیار عالی نشان بدهد. یادتان باشد که هرچه پاهای شما بیشتر دیده بشود بلندتر به نظر می‌رسید، بنابراین کوتاه بودن کت و پالتو راه دیگری برای زنان کوتاه قد است.
(کت از تریسی ریس)

 



نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library آموزش یوگا - یوگا و درمان سردرد

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library دستورالعمل های استيل شروع ، قدمها و پرتا