لباس مردانه را با چه رنگ های هماهنگ کنم | مد آقایان

یه آقا با چه رنگهایی باید لباس های بیرونش رو باهم ست کنه متلا چه رنگ لباس تو یه طیف نگه داره یا به لباس با رنگ مکمل بپوشه اصلا با توجه به پوستش لباس انخاب کنه

گرونترین لباس های دنیا هم اگه باهم ست نباشن زیبا به نظر نمی­رسند.

هماهنگی رنگهایی که میپوشین میتونه یه لباس بی رنگ و لعاب رو درخشان نشون بده یا یک لباس خیلی پررنگ رو متعادل.

متن زیر چیزهای ابتدایی در مورد هماهنگی رنگ لباس هست و راه هایی که چجوری این رنگ هارو کنار هم بزارید تا رو هم رفته یه تیپ خوب داشته باشید. 

تیم ترجمه سوتک

چه پارچه های برای لباس با هم ست کنیم را بخوانید.

 

 

مقدمه – چرخه ی رنگ و رنگهای پایه پوشاک

کسی که داره کمد لباسهاش رو می­سازه نباید از هماهنگی رنگ ها چشم­پوشی کنه. پوشیدن رنگ های درست و بجا به اندازه­ی پوشیدن لباس با سایز مناسب مهمه چون رنگها  توانایی اینکه یک لباس رو زیبا یا زشت جلوه بدن رو دارند.این مسئله میتونه یه مرد رو جذاب و پر زرق و برق نشون بده یا خسته کننده و ابله.

چرخه ی رنگ که در 1666 توسط اسحاق نیوتن طراحی شد پایه و اساس همه ی تئوری های رنگ است. به این 12 رنگ هیوز (ته رنگ ) میگویند.

در نتیجه، پیدا کردن یک یک تیپ شاد و معمولی برای یک مرد لازمه. نگاه به رنگ های پایه و اینکه این رنگها رو چجوری برای لباس با هم ترکیب کنیم به ما کمک میکنه که بتونیم با اعتماد به نفس اطلاعاتمون رو برای ست کردن لباس هامون بالا ببریم و ما بهترین تیپ رو چه توی کت و شلوار و چه تیشرت و شلوار جین داشته باشیم.

 

رنگهای پایه – چرخه ی رنگ در مد

چرخه ی رنگ که در 1666 توسط اسحاق نیوتن طراحی شد پایه و اساس همه ی تئوری های رنگ است. به این 12 رنگ هیوز (ته رنگ ) میگویند.

با اضافه کردن سفید به این رنگ ها هرکدام روشن تر میشوند و با اضافه کردن سیاه اونها تیره تر میشوند. توی این تئوری همه ی این رنگ ها بهم ارتباط دارند پس ترکیب کردن اونها امکان پذیره اما باید بدونیم که چجور یاونهارو باهم ترکیب کنیم.

هر چه این رنگها بهم نزدیک ترند،راحت تر باهم ترکیب می­شوند. مثلا پوشیدن یک پیراهن مردانه­ی آبی با یک کروات راه راه آبی-سبز انتخاب خوبیه و ست کردن راحتیه. درصورتی که انتخاب زرد-سبز و قرمز-بنفش میتونه شلوغ باشه، پس این مهمه که بدونیم رنگهارو چجوری انتخاب کنیم.

 

3 رنگ اصلی داریم:

  • قرمز

  • زرد

  • آبی

 

این ها تنها رنگهایی هستند که نمی­توانیم با ترکیب رنگ های دیگر اینهارو بسازیم اما با ترکیب دو یا بیشتر این رنگهای اصلی می­توانیم هر رنگی را که می­خواهیم بسازیم.  

ترکیب کردن رنگها دو نتیجه دارد :

هارمونی و بهم ریختگی. وقتی ما رنگ هارو برای لباس ترکیب می­کنیم، می­خواهیم که آن رنگها مکمل هم باشند و ظاهری معقول و زیبا برای ما بسازند نه یه رنگهای درهم برهم که مارو نامرتب نشون بده.

درک کنتراست مردانه:

اولین نکته برای یادگرفتن کنتراست درک کردن رنگ ها وکنتراست بدن خودتان است. رنگ مو، رنگ چشم و رنگ پوست نقش مهمی رو در ست کردن و آماده کردن لباس هاتون ایجاد میکنه.

 

این3  فاکتور زیر مشخص میکنه که هر مردی کنتراست بالا، پایین یا متوسط دارد.

 

ترکیب رنگ برای مرد کنتراست بالا:

کت تیره ( آبی سیر یا مشکی) و پیراهن سفید یا کت خاکستری زغالی و پیراهن آبی هر دو این تضاد مورد نظر را ایجاد می­کند.

     مردهایی که رنگ موهاشون با رنگ پوستشون کنتراست داره جزو این دسته اند.

    مثلا  مردی با موی سیاه و پوست سفید. مهمترین چیز برای مردان این دسته این هست که از همون کنتراست رنگ توی لباسشون استفاده کنند.

کت تیره ( آبی سیر یا مشکی) و پیراهن سفید یا کت خاکستری زغالی و پیراهن آبی هر دو این تضاد مورد نظر را ایجاد می­کند. برای کروات، هر کرواتی که از پیراهن بیرون می­ماند برای مردان کنتراست بالا مناسب است.

 

مردان کنتراست پایین:

مردان با کنتراست پایین از بقیه ی دسته ها ظرافت بیشتری دارند. مرادنی با موی روشن و پوست روشن و گاهی  مردان مو قرمز،کچل و کم مو در این دسته قرار می­گیرند. مدل لباس پوشیدن این مردان برای زیبایی کاملا با مردان با کنتراست بالا مخالف است.

ترکیب رنگ برای مرد کنتراست پایین: کنتراست قابل توجه برای این دسته با رنگ دسته دیگر متضاد است. مردان کنتراست پایین باید لباس های تک رنگ بپوشند.

آبی تیره یا رنگ های گرم( قهوه­ای ) برای پیراهن و کت تیره برای بیشتر اوقات خوب است. برای کروات، باید رنگی انتخاب شود که با رنگ صورت تضاد داشته باشد و به ته رنگ آن به کت و پیراهن نزدیک باشد.

 

مردان با کنتراست متوسط:

ترکیب کردن رنگها در لباس مردان نقش بسیار مهمی دارد، اما مهم تر از آن بدرستی ترکیب کردن آنها است

مردانی که در هیچ کدام اس دسته ها نیستد جزو این دسته هستند. مردانی با پوست تیره و موهای تیره یا پوست روشن و موهای سفید یا جوگندمی معمولا درد این دسته قرار میگیرند.

از آنجایی که تنوع رنگ مو و پوست در این دسته زیاد است، راهنمایی دقیقی نمیتوان کرد.

مردی با پوست تیره و موی تیره که در بالا گفتیم باید به تیپ مردانی با کنتراست بالا نزدیک تر باشد، در حالی که مردی با پوست روشن و موی جو گندمی یا سفید باید به مردان کنتراست پایین نزدیک باشد.

با چیز هایی که گفتیم، مردان با کنتراست متوسط به راحتی می­توانند از چیزهایی که به آن دو گروه گفتیم استفاد کنند، اما از پیشنهادات گروه خودشون زیاد دور نشوند.

چیز های زیادی روی انتخاب ترکیب رنگ موثر است، مثل درک نقش فصل ها و محیطی که در آن زندگی می کنیم.

نگاه کردن به این جنبه ها و تاثیر دادن آن به کمد لباسهایتان به زیبایی شما کمک بسیاری میکند.

 

ترکیب رنگها در لباس های مردانه:

ترکیب کردن رنگها در لباس مردان نقش بسیار مهمی دارد، اما مهم تر از آن بدرستی ترکیب کردن آنها است. اگر آنها درست ترکیب نشوند یا از تنوع درستی استفاده نکنیم، نتیجه نهایی خسته کننده و بیمزه می­شود، که هیچ کس این رو دوست ندارد.

اگر ما رنگهای زیادی رو ترکیب کنیم، یا رنگهایی که باهم هارمونی ندارن رو ترکیب کنیم ظاهری نامرتب و بهم ریخته به ما میدهد. به همین دلیل دانستن چگونگی ترکیب کردن رنگها مهم است.

 

اجازه دهید ما پنج مفهوم کلیدی چرخه ی رنگ را بازگو کنیم

1.رنگ هسته – رنگ غالب در طراحی رنگ است. برای مثال در یک گروه، می­تواند رنگ یک سویشرت یا کت باشد.

2.رنگهای مهم - رنگ های ثانویه در طراحی رنگهاست. این دسته میتوانند متمم، خنثی،سه گانه، شبیه باشند.

3.رنگ های متمم – رنگ هایی که در چرخه­ی رنگ دقیقا روبه­روی هم هستند.

4.رنگ های سه­ گانه – رنگ هایی که در چرخه­­ی رنگ دارای مسافت مساوی میباشند.

5.رنگ های مشابه – رنگهایی که در چرخه رنگ مجاورند.

 

وقتی ما به این جزیئات درباره­ی ترکیب رنگ­ها دقت می­کنیم، امکان اشتباه کردنمون خیلی کم هستش. این درسته که همه ی لباس های ما نباید دقیقا با توجه به چرخه­ی رنگها باشد، اما دور شدن از راهنمایی های آن میتونه ما را دچار مشکل کند پس ما باید از آن به عنوان یک مرجع کلیدی ترکیب رنگ استفاده کنیم.

 

نتیجه گیری – فقط یک نگاه سطحی به چرخه­ی رنگ بندازید.

بعضی ها ممکن است بگویند ترکیب و هماهنگی رنگ لباس یکی از علوم پایه است. تا حدی ممکن است اما مهمترین چیز درباره­ی لباس پوشیدن این هست که توی آن احساس راحتی کنیم. همه ی لباس هایی که می­پوشیم نباید دقیقا براساس چرخه­ی رنگ ها باشد.

چرخه ی رنگ برای راهنمایی و پیشنهاد برای بهتر لباس پوشیدن است، اما درنهایت این مهم است که شما در لباستون احساس راحتی کنید و اون رو توی تنتون دوست داشته باشید.

پیرو دائمی چرخه­ی رنگ نباشین، اما از اون استفاده کنید که شخصیت خودتون رو بشناسید و با اون بهنر لباس بپوشید.

چهل اشتباهی که مردان در لباس پوشیدن میکنند را بخوانید.

 منبع:

 http://www.realmenrealstyle.com/color-wheel-color-coordination-men/

 

 

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - درمان با طب فشاری

insert_link

local_library آموزش یوگا - آموزش كلاسیك آسانا های یوگا

insert_link

local_library دستورالعمل های استيل شروع ، قدمها و پرتا

insert_link

local_library هاله ی خود را پالایش کنید