مردان چگونه لباس بپوشند تا جذاب جلوه کنند | مد آقایان

چهل اشتباه رایج آقایان در پوشش که باید رعایت کنند تا ظاهری جذاب داشته باشند. مثلا چه شلوار یا جورابی را بپوشند یا اینکه چه لباسی داخل شلوار بزنید و چه کرواتی برای کجاست؟

این مقاله را کامل بخوانید . باتشکر تیم ترجمه سوتک

 

اگر می خواهید ظاهر شما حرفه ای باشد و اعتماد به نفس شما را نشان بدهد، هنگام استفاده از کراوات، فقط پیراهن آستین بلند بپوشید.

1) لباس هایی که اندازه نیستند :

لباس هایی که بیش از اندازه گشاد هستند، باعث می شوند اینطور به نظر بیاید که شما لباس های قدیمی دوست درشت اندامتان را پوشیده اید. پس اگر آناتومی بدن شما طوریست که پیدا کردن لباس هایی که سایز مناسبی دارند در فروشگاه ها برایتان کار سختی است، بهتر است خیاط خوبی پیدا کنید.

 مطلب با توجه به هیکلتون لباس بپوشید را حتما مطالعه کنید.

 

2) پوشیدن لباس آستین کوتاه همراه کراوات :

اگر شما در رستوران فست فود کار نمی کنید و احتمال کثیف شدن آستین هایتان حین درست کردن ساندویچ وجود ندارد، از پوشیدن لباس آستین کوتاه همراه با کراوات خودداری کنید. به طور کلی این طرز لباس پوشیدن، اصطلاحا به عنوان پوشش بی کلاس شناخته شده است. اگر می خواهید ظاهر شما حرفه ای باشد و اعتماد به نفس شما را نشان بدهد، هنگام استفاده از کراوات، فقط پیراهن آستین بلند بپوشید.

 

 3) کفش های کثیف:

این مساله ایست که بیشتر آقایان از آن چشم پوشی می کنند، در صورتی که آلودگی زدایی و مراقبت مناسب از کفش ها، یکی از مهم ترین نکاتی است که آقایان خوش پوش به آن توجه دارند و سعی می کنند  کفش هایشان همواره تمیز و عاری از خراشیدگی باشد.

 

4)  کفش های دفرمه شده :

حد اقل دو جفت از یک رنگ کفش داشته باشید تا بتوانید برای یک روز، به یک جفت از آن ها استراحت بدهید تا از کش آمدن و عرق کردن پا در امان باشد و زود فرم و حالت خود را از دست ندهد. موقعی که از آن ها استفاده نمی کنید، داخلشان قالبی قرار دهید تا همواره فرم ظاهری خود را حفظ کنند.

 

5) قد نامناسب شلوار :

هرگز پایین شلوار جین یا باقی شلوار هایتان را تا نزنید، مگر اینکه از عمد از مد پیروی می کنید. حتی اگر دوست داشته باشید می توانید شلواری بپوشید که تا پاشنه کفش هم پایین بیاید ولی نه آنقدر نزدیک به زمین ، که با ساییدگی ناخواسته درگیر شوید.

خط اتو و یا کمی چین خوردگی در قسمت ران و ساق شلوار هم می تواند مناسب باشد تا حجم زیادی از پارچه شلوارتان را بدظاهر نشان ندهد. و این مشکل، راهکار ساده ای با عنوان " سر زدن به خیاط" دارد.

زمانی که کت و شلوار پوشیده اید، رنگ جورابتان را با شلوارتان ست کنید، نه با کفش!

6) جوراب هایی که با شلوار همخوانی ندارند:

زمانی که کت و شلوار پوشیده اید، رنگ جورابتان را با شلوارتان ست کنید، نه با کفش!

این اتفاق ممکن است با ست کردن اشتباه شلوار با پولیور (به جای کت) باشد. مثلا اگر با کت و شلوار طرح ارتشی و کفش های سیاه رنگ جوراب های ارتشی بپوشید بهتر است.

یا اگر کت و شلواری با رنگ روشن می پوشید، بهتر است جورابتان از کت و شلوار تیره تر و از کفشتان روشن تر باشد.

 

۷) انتخاب اشتباه رنگ کمربند:


اگر کفش های رسمی و مجلسی پوشیده اید؛ باید رنگ کمربندتان با کفش ها همخوانی داشته باشد (علی الخصوص برای موقعیت هایی که سعی دارید ظاهری حرفه ای تر داشته باشید) همچنین پرداخت کفش ها باید با کمربند یکسان باشد ؛ به این معنا که اگر کفش براق پوشیده اید؛ باید از کمربند براق استفاده کنید.


اگر مایل به استفاده از کفش های مناسب استفاده روزمره و یا کفش ورزشی هستید؛ بهتر است از کمربند های ضخیم تر؛ به‌جای کمربند های براق مناسب لباس رسمی استفاده کنید.

 

۸) طول نامناسب کراوات :


کراوات شما؛ همیشه نباید تا وسط سگک کمربندتان پایین بیاید؛ این نکته ای ساده است که بسیاری از آن چشم پوشی می کنند. استفاده از کراواتی که خیلی کوتاه و یا خیلی بلند است؛ می تواند باعث شود شایستگی و پرستیژ یک آقا زیر سوال برود.

 

۹)‌ عدم توجّه به گره کراوات :


گره کراوات مرتب و با سایز مناسب؛ از مشخصه های یک آقای باسلیقه و خوش پوش ؛ که می داند چگونه کراوات ببندد به شمار می رود.

۱۰) بستن بیش از اندازه دکمه ها :


مثلاً اگر ژاکت دو دکمه ای پوشیده اید؛ فقط دکمه بالای آن را ببندید. یا اگر سه دکمه دارد؛ می توانید فقط دکمه بالا؛ دکمه میانی؛ یا دکمه بالایی و میانی را ببندید. نکته اصلی این است که همواره دکمه پایینی را باز بگذارید. این سنتی است که دهه ها قدمت دارد و باعث می شود ظاهر هوشمندانه ای داشته باشید.

اما زمانی که لباس های عادی روزمره پوشیده اید؛ ایده بسیار خوبیست که جوراب های کوتاه بپوشید یا حتی اصلا جوراب نپوشید!

۱۱) پوشیدن جوراب با صندل :


آیا تا به حال کسی را دیده اید که این ظاهر را داشته باشد و باز جذاب به نظر بیاید؟ پس به دلیل دیگری احتیاج نداریم!

۱۲) لباس پوشیدن شبیه شخصیت های کارتونی :


اگر کارمند کمپانی دیزنی نیستید؛ پوشیدن لباس های مربوط به شخصیت های کارتونی در طول روز های کاری هفته؛‌ تنها باعث می شود که شما شبیه افرادی به نظر بیایید که در سرزمینی خیالی زندگی می کنند. همچنین؛ از بستن کمربندهایی که سگک‌ فانتزی دارند خودداری کنید؛‌ سعی کنید همواره از کمربند های ساده با سگک فلزی استفاده کنید تا همیشه ظاهری جذاب داشته باشید.



۱۳) جوراب های مچی به اندازه کافی بلند نیستند :


هنگام پوشیدن کت و شلوار؛ این نکته بسیار مهمی ست که جورابهایتان تا ساق پاهایتان بالا بیاید تا زمانی که نشسته اید و پاهایتان را روی هم انداخته اید؛ ساق پاهایتان مشخص نباشد. چرا که دیدن قسمتی از پاهای پر از موی یک آقا که از بالای جوراب مشخص است؛ برای هیچکس جالب نیست!


اما زمانی که لباس های عادی روزمره پوشیده اید؛ ایده بسیار خوبیست که جوراب های کوتاه بپوشید یا حتی اصلا جوراب نپوشید!


پس نتیجه می گیریم هنگام استفاده از پوشش رسمی؛ باید کاملا پوشیده باشید و هنگام استفاده از لباس های روزمره حتّی می توانید بدون جوراب باشید.

۱۴) استفاده از رنگ های نامناسب و اشتباه:


شما همواره باید از رنگ هایی برای لباس هایتان استفاده کنید که مناسب رنگ پوستتان باشد؛ چرا که شما باید توجه دیگران را جلب کنید؛ نه رنگ های اغراق شده لباس هایتان.

مثلاً اگر پوستی تیره دارید؛ بهتر است از لباس هایی استفاده کنید که یا کاملاً تیره باشند؛ ‌یا روشن، در طیف مناسب با شدت تیرگی رنگ پوستتان. یا اگر پوستی روشن دارید؛ بهتر است از رنگ های روشن پاستلی یا رنگ های یخی استفاده کنید.

ترکیب رنگ ست های مردانه را لطفا بخوانید.

۱۵) لباس های چروک:


اگر نمی خواهید اینطور به نظر بیاید که با لباس های خوابتان از خانه بیرون آمده اید؛ باید لباس هایتان را همیشه اتوکشیده و بدون چروک نگه دارید. بهترین راهکار این است که همیشه لباس هایتان را از جالباسی آویزان کنید و هرگز کف زمین اتاق خوابتان پرت نکنید.

 

برای اینکه رنگ های مناسب خودتان را پیدا کنید می توانید از یک چرخه طیف رنگی آنلاین استفاده کنید. رنگ های ضدیکدیگر در ستون رنگ های مکمّل قرار دارند.

 

۱۶) انتخاب نامناسب کراوات برای استفاده روزمره:


اگر به دنبال کراواتی هستید که برای استفاده روزمره مناسب باشد؛ بهتر است کراواتی را انتخاب کنید که باریک تر باشد. کراوات های پهن تر برای محل کار مناسب تر هستند؛ همچنین کراوات باریک نشان دهنده خوش سلیقگی شماست.

۱۷) استفاده بیش از حد از رنگ ها:


تعداد رنگ های هر لباس را به سه رنگ محدود کنید تا ظاهری هماهنگ داشته باشید.
برای اینکه رنگ های مناسب خودتان را پیدا کنید می توانید از یک چرخه طیف رنگی آنلاین استفاده کنید. رنگ های ضدیکدیگر در ستون رنگ های مکمّل قرار دارند.

 

18) انداختن کوله پشتی با کت و شلوار :

 

شاید انداختن کوله پشتی راحت تر از حمل کیف دستی باشد، اما می توانید هنگام پوشیدن کت و شلوار از کیف های چپ و راستی که از وسط سینه تان رد می شود استفاده کنید تا ظاهری حرفه ای تر داشته باشید. 

19) مدل موهای غیر جذاب :

مو یکی از نواحی ظاهر شماست که می توانید همواره در آن تغییراتی برای تنوع ایجاد کنید و در عین حال هزینه ای بیش از حد معمول نپردازید. به دنبال مدل موهایی بگردید که در بهترین شرایط با ظاهر شما همخوانی دارد، و بهتر است هر فصل مدل مویی جدید را تجربه کنید.

 20) استفاده بیش از حد از ادکلن :

بهترین شرایط زمانیست که خانمی که به شما نزدیک ایستاده بوی ادکلن شما را احساس کند. این یعنی دلیل بیشتری برای نزدیک ماندن پیدا کرده است. اما آیا زمانی که خانمی بتواند بوی ادکلن شما را از فضایی دور تشخیص دهد، دیگر چه دلیلی برای نزدیک تر شدن دارد؟ مقدار ادکلن مصرفی را با توجه به شدت بوی آن ، با دقت انتخاب کنید. اگر بوی ادکلن شما در طول روز ضعیف تر شد می توانید کمی به آن اضافه کنید. یکی از بهترین راه های اندازه گیری این است که انگشت شستتان را دوبار روی قسمت اسپری بفشارید. یک بار روی گردن و یک بار برای مچ های دست.

اگر در حال رفتن به باشگاه نیستید، حتما از پوشیدن شلوار ورزشی در مکان های عمومی خودداری کنید، چرا که مشخص است با پوشیدن اینگونه شلوار ها قصدی برای خوش پوش بودن ندارید و این کار را فقط از روی تنبلی انجام داده اید.

21) استفاده بیش از حد از زیورآلات :

تمام زیورآلاتی که یک مرد به آن نیاز دارد در ساعت مچی اش خلاصه می شود. در نهایت برای آقایان متاهل جای حلقه ازدواجشان وجود دارد.

اگر شما جوان هستید و گردنبند انداختن دوست دارید، می توانید از آن استقاده کنید. اما اگر ستاره موسیقی راک نیستید هرگز سه انگشتر در انگشت هایتان نگذارید، همچنین سراغ دستبند و تعداد زیادی گردنبند روی گردنتان نروید. سعی کنید خودتان را فقط به استفاده از سه قطعه زیورآلات محدود کنید.

22) پوشاندن قسمت کم پشت سر با موی اطراف :

با انجام این کار، شما کسی را گول نخواهید زد! قطعا ظاهر بهتری خواهید داشت اگر موهایتان را کوتاه و مرتب نگه دارید (مثل بروس ویلیس و تام فورد) 

23) پوشیدن شلوار راحتی یا ورزشی در مکان های عمومی :

اگر در حال رفتن به باشگاه نیستید، حتما از پوشیدن شلوار ورزشی در مکان های عمومی خودداری کنید، چرا که مشخص است با پوشیدن اینگونه شلوار ها قصدی برای خوش پوش بودن ندارید و این کار را فقط از روی تنبلی انجام داده اید.

24) پوشیدن لباس هایی با آرم بزرگ برند :

از پوشیدن اینگونه لباس ها، که روی سینه یا پشتشان برند با حروف بزرگ چاپ شده خدودداری کنید، قطعا صاحبین آن برند از این مساله راضی خواهند بود چرا که به نظر می رسد شما دارید برای آن ها تبلیغ می کنید، اما چرا باید برای کسی تبلیغ کنید، زمانی که دستمزدی دریافت نکرده اید؟

25) فرو کردن تیشرت در شلوار :

فرو کردن پیراهن دکمه ای در شلوار کاری منطقی است، اما تیشرت باید حالتی ساده داشته و از شلوار خارج باشد. اگر تیشرت شما بیش از اندازه بلند است پس قطعا از سایز اصلی شما بزرگ تر است.

چه موضوع سر لباس های روزمره تان باشد، چه لباس های مجلسی، بهتر است از تلفیق چاپ ها و طرح های زیادی از حد خودداری کنید.

26) پوشیدن تیشرت یقه گرد زیر پیراهن مجلسی :

بهتر است زیر این گونه پیراهن ها (اگر می خواهید دکمه هارار باز نگه دارید) تیشرت یقه هفت بپوشید. چرا که هم همخوانی بیشتری با پیراهنتان دارد هم اینکه قسمتی از پوستتان را نمایان می کند و شما جذاب تر به نظر خواهید آمد.

27) وصل کردن موبایل به کمربند :

درصد جذابیت این مساله در حد جذابیت استفاده از هدفون بلوتوثی به عنوان زیورآلات است! موبایلتان را همواره در جیبتان نگه دارید.

28) کفش های سر مربعی با پاشنه صدا دار :

این نوع کفش ها در دهه 90 میلادی محبوب بوده اند، اما مد امروز از این مدل غیر کلاسیک فاصله گرفته و احتمالا هرگز به سمت آن بر نخواهد گشت. پس سعی کنید آن ها را دور انداخته و از کفش های باریک تر و بسیار جذاب تری استفاده کنید.

29) چاپ و طرح های زیاد :

چه موضوع سر لباس های روزمره تان باشد، چه لباس های مجلسی، بهتر است از تلفیق چاپ ها و طرح های زیادی از حد خودداری کنید.

هنگام پوشیدن کت و شلوار، قانون درست این است که نهایتا دو طرح در کل لباس هایتان به چشم بخورد. از رویی؛ اگر کت و شلوار طرح دار می پوشید، بهتر است از پیراهن ساده و کراوات طرح دار استفاده کنید.

اما اگر کت و شلوارتان ساده است، می توانید هم از پیراهن طرح دار استفاده کنید و هم کراوات طرح دار.

اما استفاده همزمن از کت و شلوار و پیراهن و کراواتی که همگی طرح دار هستند، باعث می شود ظاهر شما بسیار شلوغ به نظر بیاید!

30) پوشیدن لباس هایی که با هم همخوانی ندارند :

سعی کنید هرگز عینک آفتابی اسپرت را زمانی که کت پوشیده اید به چشم نزنید و هرگز، شلوار های غیر رسمی را با پیراهن رسمی مخصوص محل کارتان نپوشید.

سعی کنید لباس هایتان همواره با هم سنخیت داشته باشند.

اما استفاده همزمن از کت و شلوار و پیراهن و کراواتی که همگی طرح دار هستند، باعث می شود ظاهر شما بسیار شلوغ به نظر بیاید!

31) جیب های پف کرده شلوار و لباس:

در طول روز ، آقایان بسیاری را می بینیم که جیب هایشان متورم شده است. سعی کنید اگر کیف پولتان دلیل این مساله است، زمان بیشتری را برای تمیز نگه داشتن آن و دور انداختن تمام قبض های رسید قدیمی و کارت های تبلیغاتی صرف کنید. اما اگر می خواهید آن ها را نگه دارید و دور نیاندازید، آن ها را در جایی امن قرار داده و فقط در صورت نیاز خارج کنید. همچنین می توانید کیف پول کم حجم تری خریداری کنید و یا از گیره پول استفاده کنید.

32) ناخن های کثیف :

برخی آقایان توجه مورد نیاز را برای ظاهر دستهایشان خرج نمی کنند که مشکلات زیادی را ایجاد می کند. از ترک های زیاد روی پوسته ناخن ها گرفته تا کثیفی آن ها. اگر شغل شما طوریست که مجبورید در فضای باز کار کنید یا اینکه بدنسازی کار می کنید و سر و کارتان با وزنه بلند کردن است، بهتر است دستکش دست کنید و تا جایی که می توانید از لوسیون روی پوست دستتان استفاده کنید. همواره ناخن هایتان را کوتاه و عاری از کثیفی و پوسته پوسته شدن نگه دارید.

33) مرتب نگاه داشتن موهای صورت (ریش و سبیل) :

موهای صورت شما همواره باید مرتب و منظم باشد. صورت شما اولین چیزیست که شخص مقابل شما مشاهده می کند، پس اگر می خواهید عالی به نظر برسید، باید در نظر داشته باشید که هماهنگ سازی کامل موهای صورتتان بسیار مهم است. یا به طور کل، صورتتان را تمیز و عاری از هرگونه مویی نگاه دارید، یا اینکه ریشتان را همیشه کوتاه و مرتب کنید. دقت داشته باشید که هرگز نباید در نواحی زیر چانه و گردن مویی وجود داشته باشد!

چطور ریش بلند کنم را بخوانید.

34) موی پشت گردن :

موهای پشت گردن باید به درستی مدیریت شود. اگر به طور دائم موهایتان را کوتاه نمی کنید، روبروی یک آینه ایستاده و آینه ی کوچیک تری را پشت گردنتان نگه دارید، سپس با یک تیغ، موهای اضافی پشت گردن را اصلاح کنید. اینطور همیشه مرتب و تمیز به نظر خواهید آمد.

اگر پیراهن شما در حدی بلند است که قسمت تحتانی بدنتان را می پوشاند، حتما باید آن را در شلوارتان فرو کنید

35) استفاده بیش از حد از مواد آرایشی مربوط به موها :

به یاد داشته باشید که اگر به نظر بیاید یک قوطی کامل از مواد آرایشی و بهداشتی مربوط به مو روی سرتان خالی کرده اید، اصلا انتخاب درستی نداشته اید. اگر کسی از روی ابراز علاقه انگشت هایش را از بین موهای شما رد کند، احساس بسیار بدی را روی دست هایش تجربه می کند! پس بهتر است مقدار کم تری از این مواد استفاده کنید.

36) پوشیدن صندل، خارج از فضای استخر یا ساحل :

صندل و دمپایی های لاانگشتی را فقط برای لبه ی استخر نگه دارید و به جای آن ها، از کفش های تابستانی استفاده کنید.

کالج هایی که اکثرا چرمی هستند اما پوشیدن و درآوردنشان بسیار راحت است و کفی های منعطفی از جنس رابر دارند. یک جفت از این کفش ها با رنگ قهوه ای تیره، تقریبا با هر لباسی همخوانی دارد. می توانید برای تابستان، آن ها را بدون جوراب و همراه یک شلوارک نخی بپوشید، تا ظاهری ساده و در عین حال جالب داشته باشید. و به یاد داشته باشید، زمانی که برای لب ساحل یا استخر قرار است صندل بپوشید، ناخن های پاهایتان باید حتما خوب کوتاه شده و تمیز باشد.

37) فرو نکردن پیراهن مجلسی و رسمی در شلوار:

اگر پیراهن شما در حدی بلند است که قسمت تحتانی بدنتان را می پوشاند، حتما باید آن را در شلوارتان فرو کنید. اینگونه پیراهن ها به این منظور طراحی و تولید شده اند که زمانی که آن ها را در شلوارتان فرو کرده اید، موقع نشستن از شلوارتان بیرون نزند.

اگر علاقه ای به فرو کردن پیراهنتان در شلوار، موقع پوشیدن لباس های نه خیلی رسمی ندارید، بهتر است پیراهن هایی را خریداری کنید که کوتاه تر هستند.

38) زیر پیراهنی، فقط زیر پیراهنی است! :

کارکرد یک زیر پیراهنی، فقط این است که تا حدی عرق ، کثیفی و چربی را از پوستتان جذب کند تا پیراهنتان تمیز و عاری از لکه ها بماند (کارکردش حتی از اسمش هم مشخص است!). 

قرار نیست کسی یک زیرپیراهنی را به عنوان یک تیشرت ساده و مناسب استفاده روزمره بپوشد. پس از تکرار این اشتباه جلوگیری کرده و سعی کنید به باقی دوستانتان هم اطلاع رسانی کنید!

39) تمیز نگه نداشتن موی وسط دو ابرو (پیوند ابرو) :

تمیز و مرتب نگه داشتن ابروهایتان به اندازه موهایتان اهمیت دارد. سعی کنید از یک موچین برای موهای بالای بینیتان استفاده کنید.

40) پوشیدن جوراب های ورزشی، در شرایط غیر ورزشی! :

سعی کنید جوراب های ورزشی سفید را برای باشگاه یا زمانی که در حال انجام بازی های ورزشی هستید نگه دارید و همواره از جوراب های ساده مشکی رنگ و یا رنگ هایی که با شلوارتان همخوانی دارد استفاده کنید، که بسیار شیک تر از جوراب های سفید ورزشی ست!

منبع :

https://www.kinowear.com/40-common-mens-fashion-mistakes-to-avoid

نظرات (1)

  1. رضا

مطلب عالی بود

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library هیپتونیزم چیست و چگونه رخ می دهد!؟

insert_link

local_library چگونه از شر "آما"های بدنتان رها شوید

insert_link

local_library راهکار جهت قیا فه ای جذاب

insert_link

local_library چگونه در فصل زمستان آرایش کنیم