تعبیر خواب سرمه - سرمه چشم

محمدبن سيرين گويد: سرمه به خواب مال بود. اگر بيند كه سرمه در چشم كشيد و مقصود از آن روشنائي به چشم بود، دليل كند كه صلاح دين جويد. اگر مقصود از آن آرايش و زينت بود، دليل است كه خود را به دينداري در ميان مردم مشهور گرداند، تا او را مدح و ثنا و ستايش گويند. اگر بيند كه كسي سرمه به وي داد، دليل كند كه به قدر آن  سرمه مال يابد.

ابراهيم كرماني گويد: سرمه كردن چشم در خواب دليل مال است مرد و زن را و بعضي از معبران گويند كه سرمه در چشم كردن، راه حق و صواب بود، خاصه كه سرمه به اندازه در چشم كشيده بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: سرمه فروش درخواب، مردي بود كه راه دين و مسلماني به مردم نمايد و در ميان مردم صلح اندازد، چنانكه چشم بدو روشن گردد. و بعضي ازمعبران گويند: سرمه فروش درخواب، مردي بود كه كاري كند كه هم صلاح دين بود  و هم نيكوئي دنيا

. اسماعيل بن اشعث گويد: سرمه فروش در خواب، مردي بود كه در صلاح دين خود و كسان سعي نمايد، زيرا كه چشم در خواب دين بود و سرمه روشنايي بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد:  معبران چشم را دين و ايمان و سرمه را روشنايي تعبير مي کنند در واقع در خواب سرمه به چشم ماليدن صلاح و دين داري است و خواب چنين شخصي مي گويد که او در راه خدا گام مي نهد و انساني نيکوکار و متدين مي شود. برخي از معبران معتقدند که سرمه در خواب مال است و برخي ديگر عقيده دارند که تظاهر و رياکاري است. يعني آن که به چشم خود سرمه مي مالد خواب او مي گويد به خوبي و پاکي و دين داري و شفقت و انسانيت تظاهر مي کند ولي در حقيقت فاقد اين امتياز است و دروغ مي گويد و مکر مي کند. همين طور است اگر خودتان سرمه به چشم بماليد خواب شما مي گويد که در آينده تظاهر خواهيد کرد و ريا مي کنيد. چنانچه در خواب ببينيد که کسي ديگر سرمه ماليده او به شما و ديگران دروغ مي گويد و حقيقتي را پنهان مي کند و به چيزي که فاقد آن است تظاهر مي کند. اگر سرمه را با لوازم آرايش متداول امروز مقايسه کنيم همين تعبير را بايد براي ريمل داشته باشيم.

نظرات (8)

  1. تعبیر خواب (آرشیو)

سلام من خواب ديدم كه رفتم به يه فروشگاه و يك سرمه خريدم كه شبيه مداد چشمه...و جا سرمه ايش يه كفش خيلي زيبا با پاشنه هاي بلنده كه من اونا رو ميپوشم و باهاش ميرم مسافرت...اين خواب رو شب جمعه ديدم خواباي شب جمعه ام هميشه تعبير مي شن لطفا معني ش رو بهم بگين....

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 

دوست عزیز هر خوابی رو نباید جدی گرفت. خوابی رو تعبیر می کنن که صادقه باشه. خواب صادقه هم خوابیه که قبل از اذان صبح باشه و معمولا هم رمز گونه است و به این پریشونی نیهست!

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. تعبیر خواب (آرشیو)

ممنون خيلي دوست داشتم تعبيره سرمه رو ببينم

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. تعبیر خواب (آرشیو)

سلام روزتون بخیر : من خواب دیدم وارد یه جای مقدس شدم بین یه عده دیندار که اعتقادشون عجیب بود اونها به من میگفتن باید سرمه سفید به چشمت کنی و من در حین این کار بودم که بیدار شدم

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. تعبیر خواب (آرشیو)

سلام
من طبق روز های ماه قمری دقیقا امروز یعنی سی ام ماه رمضان خواب دیدم که پدرم سرمه دانی رو بهم داد و من مقابل آینه اون رو به چشمم کشیدم...خواستم ببینم این به معنی مال هست یا اینکه تظاهر؟!

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. تعبیر خواب (آرشیو)

من خواب ديدم سرمه رو خودم داخل جشمم كرفتم ودر يك جشن بوديم كه من نرفصيم و بعداز هشت ماه فقط سرمه درجشمم كشيدم جون بردار شوهرم فوت شده بود بعد از هشت ماه سرمه درجشمم كشيدم

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. تعبیر خواب (آرشیو)

دیشب خواب دیدم یکی از فامیلا به من سرمه میده من تو چشم میکشم بعد با جعبش میده به من.لطفا تعبیرس رو بگین

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. سنا

با سلام من چند ماهه عقد کردم و به دلیل بی ایمانی و بی اعتقادی همسرم جدایی تو فکرم افتاد چون خودم مذهبی ام ترسیدم تو زندگی باهاش خدا دینم به خطر بیفته و برام گناه بنویسه به نامزدم چیزی نگفتم بعد شب عید فطر از خدا خواستم لطف کنه یکی از اولیا اله رو به خوابم بیاره که راه نجات و صلاحمو بهم بگن که زندگیمو شروع کنم یا ازش جدا بشم دیدم مرحوم امام ********** تو حرم امام رضاس و به چشمش سرمه کشیده و اشک از چشماش پایین اومده طوری که یه مقدار. از سرمه هم با اشک از چشماش پایین ریخته و ردش روی صورتش مونده لطفا تعبیرشو برام بگین یعنی زندگیمو شروع کنم یا جدا بشم؟

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول