گلابي براي زيبايي پوست مفيد است

 

 

ماده مهم ديگري كه در گلابي موجود است عنصر بور (بوران boron) است كه به بالا بردن جذب كلسيم و در نتيجه جلوگيري از پوكي استخوان بخصوص براي زنان در دوران يائسگي بسيار كمك مي‌كند.

ايران مانيا: گلابي، ميوه‌اي است كه گونه‌هايي مختلف با طعم متفاوت دارد. اين ميوه حاوي ويتامين اي و ث و همچنين داراي كلسيم، آهن، منيزيم و روي است. چون گلابي ميوه‌اي آبدار است، در زيبايي پوست بسيار مفيد است.

يكي از خواص گلابي خاصيت ملين بودن آن است و دانه‌هاي ريزي كه در موقع خوردن گلابي احساس مي‌كنيد، براي دفع مواد زائد مفيد مي‌باشند.

البته افرادي كه يبوست دارند سعي كنند بلافاصله پس از خوردن 1 تا 2 عدد گلابي آن را با يك ليوان آب ولرم همراه كنند كه خاصيت ملين بودن آن قوي‌تر شود.

گلابي ميوه‌اي است براي تقويت افراد ضعيف و همچنين بسيار مفيد براي آنهايي كه در دوران نقاهت هستند. آب گلابي و آب به را اگر با هم مخلوط كنيد و بنوشيد تقويت كننده بسيار خوبي خواهد شد. مصرف گلابي ترشح بزاق دهان را زياد مي‌كند، در نتيجه باعث تسهيل عمل در دستگاه هاضمه مي‌شود.

تانن و املاح پتاسيم كه در گلابي وجود دارد اسيداوريك را به هر اندازه و مقداري كه باشد حل مي‌كند، به همين جهت افراد مبتلا به رماتيسم، نقرس و آرتروز مي‌توانند از گلابي بهره زياد ببرند.

فشار خون يكي ديگر از ناراحتي‌هايي است كه خوردن گلابي به آن كمك بسيار مي‌كند و تصفيه كننده خون نيز است. فيبر موجود در گلابي لاينين (linin) نام دارد كه غير قابل حل بوده و براي كاهش كلسترول موثر است.

در يك عدد گلابي متوسط حدود 4 گرم فيبر وجود دارد. بنابراين اگر دو عدد گلابي در روز خورده شود در حدود 32 درصد فيبر مورد نياز روزانه بدن انسان تامين مي‌شود. توجه شود كه قسمت عمده فيبر گلابي در پوست و بلافاصله زير پوست آن قرار دارد و اگر با پوست خورده شود از تمام فيبر آن استفاده مي‌شود.

ماده مهم ديگري كه در گلابي موجود است عنصر بور (بوران boron) است كه به بالا بردن جذب كلسيم و در نتيجه جلوگيري از پوكي استخوان بخصوص براي زنان در دوران يائسگي بسيار كمك مي‌كند.

همچنين از آنجا كه طبق معمول موادي كه براي استخوان‌ها مفيدند، براي مغز نيز نافع‌اند، گلابي هم از اين امر مستثني نيست و از ميوه‌هايي است كه براي حافظه و تمركز نيز مفيد است. در هر گلابي متوسط حدود" 0.3" ميلي‌گرم عنصر بور وجود دارد و اگر "5" وعده در روز از ميوه‌ها و سبزي‌هايي مانند گلابي خورده شود به طور تقريبي مقدار بور مورد نياز بدن انسان تامين مي‌شود. هر صد گرم گلابي از لحاظ تغذيه‌اي داراي "60" كيلوكالري، نيم گرم پروتئين، نيم گرم چربي،" 14" گرم گلوسيد، يك و نيم گرم فيبر و "130" ميلي‌گرم پتاسيم است.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library تنفس اساس مدیتیشن است

insert_link

local_library استفاده ازسنگ پا برای پوست برداری دست

insert_link

local_library مخلوط لیموترش و شیر درمان پوست بدن

insert_link

local_library براي تست رنگ رژ لب آن را ...