سنگ های شفا بخش | سنگ ماه تولد

درمان دردها با سنگ های شفا بخش     
کانی ها و سنگ های با ارزش به علت ساختار اتمی کامل و انرژی بسیاری که دارند و نورهای ناب رنگی و درخشان که از خود می تابانند در کنار دانش پزشکی، بدون خطرآفرینی می توانند اثرهای مثبتی بر جای بگذارند...


* برای مشاهده لیست خواص سنگها به انتهای صفحه مراجعه کنید*

 
کانی ها و سنگ های با ارزش به علت ساختار اتمی کامل و انرژی بسیاری که دارند و نورهای ناب رنگی و درخشان که از خود می تابانند در کنار دانش پزشکی، بدون خطرآفرینی می توانند اثرهای مثبتی بر جای بگذارند. ولی این حرف دلیل بر این نیست که سنگ ها به تنهایی معجزه می کنند، بلکه این سنگ ها همراه و در کنار درمان های پزشکی تأثیرات مفیدی را بر بیماری ها دارند.
ارتعاشات متغیر در حوزه بدن تعادل جسم و جان را به هم می ریزد و این ناهماهنگی است که باعث بیماری می شود. در این زمان است که می توان با کمک گرفتن از ارتعاشات کانی ها و سنگ های باارزش، این ناهنجاری های به وجود آمده را کنترل کرد و هماهنگی لازم را در جسم و جان دوباره ایجاد کرد.
درمان با سنگ های شفابخش و باارزش برای زن و مرد و کودک نیز در هر سنی مناسب است و هیچ خطری ندارد. در صورتی که این کار با آگاهی و دانش لازم انجام شود.
در گذشته های دور که مربوط به دوران پارینه سنگی یا عصر حجر می شود، ابتدا بشر از سنگ به عنوان ابزار استفاده می کرد. در آنجا بود که آموخت سختی سنگ ها می تواند حیوانات را که زندگی او را تهدید می کنند، از بین ببرد. همانجا بود که آموخت با ساییدن سنگ ها جرقه و آتش هم تولید می شود. این ابتدایی ترین آشنایی بشر با سنگ بود.
بعد از این مراحل بود که حس زیبایی پرستی به انسان شوق استفاده از سنگ های رنگی مختلف را برای آراستن دست و گردن داد. باستان شناسان در بسیاری از مناطق کهن از جمله ایران در کاوش های خودشان آثار زیادی را که مبین آشنایی و استفاده ساکنان مناطق باستانی و ایران از این سنگ ها بوده به دست آورده اند. گیوشمن ضمن اکتشافات خودش از تپه سیلک در کاشان به تعدادی گردنبند با مهره هایی از عقیق، لاجورد، یشم، سنگ شیشه، مرجان، صدف و... برخورد کرد. این اشیا مربوط به هزاره های سوم پیش از میلاد و حتی شاید قبل از آن باشد.
در منطقه شوش کنونی که متعلق به دوره ایلامی و هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد است، تعدادی تندیس یافت شد. همه این موارد نشان می دهد که مردم با تراش سنگ آشنا بوده اند.
در تخت جمشید سنگ هایی از جمله مرجان قرمز، فیروزه، عقیق و... به دست آمده که به شکل سرویس شیر، انسان یا انگشترهایی با نگین عقیق که روی آنها نقش پادشاهان در حال جدال با حیوانات اساطیری است. این هنرها همه مربوط به هزاره اول پیش از میلاد است.
افسانه ها و روایات گوناگونی هم درباره سنگ های باارزش نقل شده است. مثل اینکه کاهنان از سنگ های باارزش برای تبرک استفاده می کرده اند یا اینکه جادوگران برای طلسم این سنگ ها را به کار می بردند.
آتلانتیسی ها می دانستند که برای درمان بیماری ها چگونه از این کانی های باارزش استفاده کنند. در چین از کوبیدن و پودر جواهرات برای مداوای بیماران سود می بردند. در قرن هشتم میلادی شخصی به نام «سن هیلدنبژان» با کمک این سنگ ها بیماران خود را درمان می کرد. این نشانه آن است که در گذشته و در مناطق مختلف انسان ها از سنگ ها علاوه بر استفاده آن به عنوان ابزارهای گوناگون و زینت و در مراسم مذهبی از جنبه درمانی آن هم سود برده اند.
در بدن مراکزی وجود دارد که به این مراکز انرژی یا چاکرا می گویند. بیماری ها در اثر بسته شدن این مراکز انرژی پدید می آیند. کانی ها و سنگ های باارزش قادر هستند تا این گرفتگی ها را از بین ببرند و انرژی حیاتی را به صورت منظم و باارزش در ما جاری کنندافرادی که مدیتیشن یا تمرکز می کنند روی این نقاط آگاهی دارند و انرژی های درونی را از این نقاط بیرون داده و آزاد می کنند.
طیفهای رنگی در واقع همان رنگهای نوری هفتگانه (رنگین کمان) هستند که از نور سفید سرچشمه می گیرند. رنگهای نوری به صورت انرژی پایان ناپذیر در سطح کره زمین، کیهان و ماورا همیشه در ارتعاش هستند و به درون زمین نیز نفوذ می کنند و انرژی های مثبت و لازم کیهانی را وارد بدن ما کرده و در ما تعادل و توازن لازم را ایجاد می کنند. در این زمان است که بیماریها از ما دور می شوند.
اما این که در چه ساعات یا روزهایی گرفتن این انرژی از سنگها مناسب تر است و اصلاً چه نوع سنگهایی روی ما تأثیرگذار هستند؟
به عقیده بسیاری از کارشناسان این کار منطق و عقل نمی طلبد، بلکه باید اشخاص دریچه های قلب خود را باز بگذارند و به خود این فرصت را بدهند تا آن خود برترشان سنگی را که در یک لحظه بخصوص به آن احساس نیاز می کنند، انتخاب کند. با اطمینان می گویم که این کار شدنی است و سنگ شما را انتخاب می کند. اگر در این مورد شک دارید یا در مورد چند سنگ تردید می کنید، آنها را در دستان خود قرار دهید، آنگاه متوجه خواهید شد که با گرم شدن یکی از آنها، سنگ نسبت به شما واکنش مناسب نشان داده است.
که در این زمان باید سنگ را بشویید و آن را از ناخالصی ها پاک کنید. گاهی اوقات سنگی در اختیار شما قرار می گیرد تا شما بتوانید از آن انرژی بگیرید. شاید این سنگ قبل از شما مورد استفاده شخصی بوده که دچار بیماری و ناراحتی خاص بوده است. این سنگ از نظر فیزیکی به شما آسیب نمی رساند، ولی امکان دارد که افکار پریشان و انرژی منفی شخص قبلی را همراه داشته باشد و آن انرژی منفی شما را آزار دهد. بنابراین باید سنگها را پاک کرد.
آب، آتش، خاک و نمک دریا از عوامل پاک کننده سنگ هستند. شما می توانید سنگ مورد نظرتان را در حدود ۱ تا ۲ساعت در آب جاری قرار داده و تمیز کنید یا آن را داخل خاک بگذارید و سپس آن را بشویید. گاهی هم می شود سنگ را روی شعله شمع قرار داد یا اینکه از نمک خشک دریا برای پاک کردن آن استفاده کرد.
پس از پاکسازی سنگ می توانید به پشت دراز بکشید و آرامش بگیرید.
بعد از اتمام این کار چند دقیقه در همان حالت باید باقی ماند. بعد سنگ را برداشته و به آرامی باید بلند شد، سنگ را شست، زیرا انرژی منفی و افکار پریشان که به سنگ منتقل شده را تخلیه کرد. افراد بر حسب نیازشان می توانند این کار را انجام دهند. البته یک نکته را هرگز نباید از یاد برد و آن اینکه این کار در مورد تمام سنگها صدق نمی کند، باید بعضی از سنگها را مستقیماً روی محل درد قرار داد. بعضی از آنها را در آب قرار داد و بعد آن را می نوشند، مراکز انرژی یا همان چاکراها در هفت منطقه از بدن در راستای ستون فقرات از پایین ترین قسمت تا بالای جمجمه سر قرار گرفته اند.
▪ چاکرای ریشه یا پایه ستون فقرات (مولادهارا Mulddhara) نخستین چاکرا است.
این چاکرا محل ورود «پرانا» یا انرژی حیاتی است.طیف رنگی مربوط به این چاکرا قرمز است که نشانه زندگی، قدرت، نیروی جسمانی و حیات است. این رنگ روی کم خونی و فقر غذایی اثرخوبی دارد و ارتعاشات تقویت کننده و درمان کننده دارد. سنگ های قرمز مثل مرجان قرمز، یشم قرمز، یاقوت قرمز و... مناسب این چاکرا هستند.
طیف رنگی یاقوت قرمز، اوپال آتشی، یشم قرمز برای متولدین فروردین مناسب است. یشم قرمز و یاقوت قرمز و عقیق قرمز برای متولدین آبان تیر و مرداد مناسب است.

▪ چاکرای خاجی یا مرکز کلیه (سواد هیستانا Swadhistana) در قسمت پایین شکم قرار گرفته است.
طیف رنگی مربوط به این چاکرا نارنجی. نارنجی علامت انرژی است. این رنگ قدرت ارتباطی، دفع خشم و کنترل بر خویشتن را متعادل می کند. مسائل مربوط به هضم غذا و گردش خون را منظم می سازد.
عقیق نارنجی، سنگ ماه، اوپال آتشین که رنگ نارنجی دارند مناسب این چاکرا هستند.
طیف رنگی سنگ کهربا برای متولدین خرداد، مرداد و شهریور مناسب است. عقیق نارنجی برای ماه های اردیبهشت و آبان است.

▪ چاکرای سوم چاکرای شبکه خورشیدی (مانی پورا Manipura) است.
طیف رنگی مربوط به این چاکرا زرد و زرد طلایی است که نشانه عقل، هوش و ذهنیت است. این چاکرا بالاتر از ناف قرار گرفته است. رنگ زرد تأثیر مثبتی روی کبد، طحال، کیسه صفرا و اعصاب دارد. قدرت درمانی برای بیماری مرض قند، یبوست دارد و کنترل کننده چاقی است. سیترین، کهربا، چشم ببر مناسب این چاکرا هستند. کهربا به متولدین خرداد، مرداد و شهریور تعلق دارد، سیترین مربوط به متولدین ماه های خرداد، اردیبهشت، مرداد و شهریور است. چشم ببر به متولدین خرداد، شهریور و مرداد متعلق است.

▪ چاکرای قلب یا عشق الهی (آنات هاتا Anathata) در وسط جناق سینه و بالای قلب قرار دارد.
طیف رنگی مربوط به این چاکرا قرمز، نارنجی، زرد طلایی، صورتی و سبز است. کلیه سنگها با رنگهای ذکر شده مانند مالاکیت، پریلات، تورمالین سبز و قرمز، کورل، کوارتز صورتی، کونزایت برای این چاکرا مناسب هستند و برای رفع مشکلات قلبی، تنظیم گردش خون و فشار خون و ناراحتی های پوستی مؤثر است.

▪ چاکرای گلو یا حلق (ویهودها Wihudha) است که روی حلق قرار گرفته است.
طیف رنگی مربوط به این چاکرا آبی و آبی و سبز روشن است که علامت جاودانگی، اخلاص و الهام است. این رنگ روی بیماریهای گرفتگی گلو و ناراحتی های عصبی تأثیرگذار است. سنگهای مربوط به آن فیروزه، تورمالین آبی، توپاز آبی، یاقوت آبی، اکومارین و... است. فیروزه به متولدین اسفند، یاقوت آبی به خرداد، اکومارین به خرداد، مهر، بهمن و اسفند مربوط می شود.

▪ چاکرای پیشانی یا چشم سوم (آجنا Agna) در سمت پیشانی و کمی بالاتر از بین دو چشم قرار دارد.

طیف رنگی مربوط به این چاکرا آبی نیلی است. این رنگ باعث باز شدن چشم سوم - دید بیرونی و درونی - است. این رنگ برای آرامش و درمان بیماریهای ذهنی مفید است. رنگ نیلی آگاهی را بالا می برد و برای زنده کردن خاطرات فراموش شده مفید است. یاقوت کبود، لاجورد، چشم شاهین، آزوریت برای این چاکرا مناسب هستند. لاجورد به ماههای آذر، دی، بهمن و اسفند تعلق دارد.

▪ چاکرای بالای جمجمه یا تاج سر (ساهاس رارا Sahasrara) در قسمت میانی بالای سر قرار دارد.
طیف رنگی مربوط به این چاکرا بنفش، سفید و طلایی است. این رنگ برای بیماری های ذهنی مناسب است و خواب را تنظیم می کند. فلورین، الماس، تورمالین و آماتیست مناسب این چاکرا هستند
زمین شناسی پزشکی عبارت است از کاربرد یافته های زمین شناسی در مورد کانیها و یا سنگهای دارویی و... در پزشکی یا داروسازی. ومعادل لاتین Medical Geology میباشد.
 
● معرفی:

این علم ارتباط بین فاکتورهای زمین شناسی و مشکلات سلامتی انسان و حیوان و همچنین نقش مهم کانی های داروئی در پزشکی و داروسازی را بررسی می کنند، یک زمین شناس پزشکی باید در زمینه های زیر مهارت کافی داشته باشد تا بتواند وظیفه اش را به نحو عالی انجام دهد:
▪ کانی شناسی وسنگ شناسی
توانایی شناسایی کانیهای دارویی و به کراگیری آنها، جهت سناز مواد اولیه دارویی
بررسی تاثیر عوامل محیطی بر روی سلامت انسان و بیماریهایی که سلامتی را تهدید می کنند.

▪ خطرات عناصر جزئی و کمیاب
قرار گرفتن درمعرض عناصر جزئی و کمیاب سمی مشکلات زیادی را برای سلامتی به بار می آورد. در دنیا میلیونها نفر به دلیل تماس با آرسنیک، سرب، فلورین، جیوه، اورانیوم و... از مشکلات سلامتی رنج میبرند. استفاده نادرست از زغال با کیفیت پایین نیز خطراتی برای سلامتی به دنبال دارد، چون ذغالهایی با کیفیت پایین، دارای خاکستر، سولفور، عناصر جزئی و.کمیاب سمی وخطرناکی هستند، به عنوان مثال، در ایالت گوژو (جنوب غربی چین) روستاییان فلفل های قرمز ومحصولات ذرتشان را در داخل فرهای بدون منفذ، خشک می کردند.
تا اواسط قرن گذشته، فرها ، سوخت چوبی داشتند، ولی امروزه با از بین رفتن جنگلها، چوب کمیاب شده، تا جایی که روستائیان میزان زیادی از محصولات را به ذغال تبدیل می کنند و برای گرمازایی و پخت و پز وحتی خشک کردن بقیه محصولات استفاده می کنند، اما در هنگان تبدیل این محصولات به ذغال، مقدار زیادی آرسنیک (۳۵۰۰ppm) و دیگر عناصر جزئی در آنها رسوب می کنند و متاسفانه فلفل های قرمزی که در حرارت این ذغالها خشک می شوند، غذای اصلی روستائیان بوده و منبع اصلی آرسنیک می باشند بیماریهایی که آرسنیک ایجاد می کند، عبارتند از:

۱) هیپرپیگمنتاسیون که با برافروختگی و کک و مک همراه است.
۲) هیپرکراتوسین که علایم آن زخم های بزرگ با تمرکز بیشتر در دستن وپا.
۳) باونز که در آن سیاه و شاخی شده خشک که مقدمه سرطان پوست است، دیده می شود.
۴) سلولهای فلسی شکل کارسینوما (سرطانی)

البته، تمامی خطراتی که از ذغال ناشی می شوند، صرفا از احتراق آن نیست، به عنوان مثال در بالکان، آبهای زیر زمینی، هیدرکربنهای آروماتیک چندحلقه ای را از ذغال هایی با لایه بندی نازک، شسته و در آب چاه ها جمع می شوند ومردم با خوردن از آب چاه، به نوعی بیماری کلیه ای درون بافتی، به نام نفروپاتی اندمیک مبتلا میشوند. چون این هیدروکربنها به عامل بیماری کمک می کنند. این بیماریها بیش از صد هزار نفر را در یوگسلاوی سابق کشته است.

در نتیجه مصرف ذغال های خانگی، فلورین هم متصاعد می شود که بیشتر از آرسنیک، بیماری زا می باشد، تنفس گرد و غبار ریزی که حاوی آزبست های رشته ای باشد، بیماریهایی را باعث می شود که عبارتند از:
آزبستوزیس، فیبروزیس شش ها، سرطان ریه، مزوتلیومای بدخیم.
در کالیفرنیای جنوبی در سال ۱۹۹۴ در اثر زمین لغزش و زلزله، قارچهای خاکی به نام کوکسیدیوئیدی ایمیتس ؛آزاد شده بود و مردم با تنفس این هوای آلوده به بیماریهایی مثل آسم، کوکسیدیودومویس (تب دره) مبتلا شدند.
همچجنین هیدروکسیل آپاتیت (Ca)۵(PO۴)۳(OH) کانی استخوان و اصلی ترین ماده استحکام بخش استخوان هاست. و برای تشکیل دانه های این کانی در استخوان باید در رژیم غذاییی ذخایر عظیمی کلسیم و فسفر موجود باشد.
فلورین هم در ساختمان آپاتیت وارد می شود. در آب بعضی مناطق غلظت های بالایی از فلورین وجود دارد. (حدود ۱۴ppm) که در اواخر قرن بیستم خالدار شدن دندانها در این مناطق را به غلظت های بالایی از فلورین نسبت دادند. ولی جالب اینجاست که تحقیقات زمین شناسی پزشکی نشان داده است که اگر به آب مصرفی ۱ppm فلورین اضافه کنیم، دندانها سالم می مانند که همه این یافته ها را با استفاده از قوانین و دستاوردهای ژئوشیمی به دست آورده اند.
● جنبه های پزشکی استفاده از بریلیم در صنعت جواهرسازی
در صنعت جواهر سازی، کانیها یا سنگهای زینتی (مثل سفیر، کروندوم و روبی) را تحت تاثیر بریلیم قرار می دهند تا تغییر رنگ داده و معمولا بی رنگ شوند و ارزش اقتصادی کانی یا سنگ را بالا ببرد.متاسفانه کار بر روی سلامتی جواهرسازان، بازرگانان جواهرات و خریدارانی که از جواهر استفاده می کنند، اثرات سوء دارد.
بریلیم در فرم اکسیدی خود (BeO) اگر استنشاق شود یا لمس شود، حتما باعث بیماری خواهد شد. در سال ۱۹۴۰ .معدنکارانی که در تماس با این عنصر قرار داشته اند به بیماری کرونیک بریلیوم یا (CBD) مبتلا شدند. اکسید برییلیوم در راکتورهای اورانیوم که پلوتونیوم از اورانیوم ساخته می شود، استفاده می گردد.

● اشاره به چند کانی دارویی
زرنیخ قرمز وزرد- استیبنیت یا آنتیموآن- کرومیت- باریت- بوراکس- سیلیویت و...

● نتیجه:
پروژه های مشترکی که بین زمین شناسان و پزشکان کار می شوند می توان گفت که از نظر شخصی وحرفه ای به نفع زمین شناسان بوده و باعث پیشرفت بهداشت جهانی است.

چاكراي اول:

پايه ستون فقرات، محل ورود پرانا (انرژي حيات انسان).
رنگ: قرمز، نشانه زندگي، قوت، نيروي حيات و طبيعت فيزيكي است. طبيعت رنگ قرمز با آتش و خشم مرتبط است.
تمام سنگهاي قرمز: مرجان، ياقوت كبود، سنگ يشم، بلادستون.
خواص درماني:
1- بهبود كم خوني (از جمله   لاغري، فقر غذايي، سرمازدگي).
2- غش.


چاكرا ي دوم:
پايين شكم، مرتبط با طحال و دستگاه توليد مثل.
رنگ: نارنجي، نشانه غلبه بر خشم و كنترل بر خويشتن است.
تمام سنگهاي نارنجي: كارنلين (عقيق قرمز)، اُپال آتشين (يشم و عقيق آتشين)، يشم نارنجي.
خواص درماني:
تنظيم هضم غذا و گردش خون.


چاكراي سوم:

ناف و سولر پلكسوس، مرتبط با دستگاه گوارش و غده ي فوق كليوي.
 رنگ: زرد، نشانه ذهن، هوش، فهم، درايت زياد، عقل و ذهنيت است و در ارتباط با احساسات و قدرت فردي  مي باشد.
تمام سنگهاي زرد و طلايي: توپاز (ياقوت زرد)، سيترين، كهربا.
 خواص درماني:
1- در شرايطي كه سيستم عصبي آسيب پذير مي شود و انرژي مربوط به سولر پلكسوس از تعادل خارج مي گردد، مي تواند متعادل كننده باشد.
2-  در بيماري ديابت (مرض قند).
3- يبوست.
4- اگر كسي به طور غير عادي لاغر باشد (يعني اشعه قرمز را زياد جذب مي كند) رنگ زرد اين شرايط را در سيستم فيزيكي بدن خنثي مي كند.
5- اگر كسي بيش از حد چاق باشد (رنگ آبي را زياد جذب مي كند) رنگ زرد آن را خنثي مي كند.


چاكراي چهارم:

قلب، عشق الهي، جوهر هستي، دستگاه گردش خون، سيستم لنفاوي و سيستم ايمني.
رنگ: سبز، نشانه هارموني (هماهنگي)، همدردي، خلاقيت، سلامت و فراواني است.
تمامي سنگهاي سبز: زمرد، تورمالين سبز، مالاكايتو، جيد، كرايزوپريز، دايوپتز، پريدات، اون تورين، عقيق خزه اي، يشم سبز.
در طيف رنگي، رنگ سبز در حد ميانه است. سه رنگ اول (قرمز، نارنجي و زرد) مربوط به جنبه هاي فيزيكي و سه رنگ آبي، نيلي و بنفش مربوط به جنبه هاي ذهني و رواني مي باشند.
خواص درماني:
1- تنظيم دستگاه گردش خون، فشار خون و قلب.
2- تمدد اعصاب و شارژ انرژي حياتي.
3-  هر كس كه محتاج انرژي است كمك مي كند.


چاكراي پنجم:

مركز گلو، مرتبط با دستگاه تنفس (محل ورود پرانا).
ابراز وجود و خلاقيت، اعتماد به نفس، احترام به خود و كار آيي.        
خواص درماني:
1- بيماريها يا مشكلات گلو.
2- انواع التهاب ها.
3- خونريزي هاي داخلي.


 

چاكراي ششم:
چشم سوم يا غده هيپوفيز، ديدن دروني و بيروني، مرتبط با سيستم عصبي و غدد مترشحه داخلي.
رنگ: نيلي، نشانه مرزهاي صوفيانه، نيل به روحانيت، خودكفايي و عقل مي باشد.
 تمام سنگهاي نيلي: آنديگو، سفير نيلي، آزورايت.
خواص درماني:
1-  بهبود بيماري هاي ذهني و رواني.
2- كمك به گشودن چشم سوم.


 چاكراي هفتم:
تاج سر يا غده مخروطي (صنوبري)، محل ورود پرانا.
رنگ: بنفش، نشانه تسلط روحاني است، بالاترين و عميق ترين نوري است كه با بالاترين عامل در وجود ما كه همان چاكراي هفتم است در رابطه است.
تمام سنگهاي بنفش: آمتيست و فلورايت.
خواص درماني:
1-  كمك به رفع بي خوابي.
2- رفع هر نوع بيماري يا نارسايي ذهني و اختلالات رواني.


اگر در پروازهای هوایی دچار ترس و دلهره می شوید، اگر آرامش خود را از دست داده اید، اگر می خواهید لاغر شوید، اگر کلیه، کبد، کمر و یاقسمت های دیگر بدنتان درد می کند سراغ سنگ ها بروید تا مشکلتان را به راحتی برطرف کنید. سنگ ها تاثیرات شگرفی بر شما و اطرافیانتان می گذارند. باور کنید برای هر مشکلی سنگ چاره گری پیدا می شود.
در ایران هنوز به پدیده سنگ ها و سنگ درمانی به شکل تفننی نگاه می شود. با این حال اولین کلینیک سنگ درمانی در تهران افتتاح شده است. این کلینیک توسط دکتر محمود ساعتچی راه اندازی شده او پزشکی را رها کرده و بیماران را با سنگ ها درمان می کند.

او سالی چند بار نمایشگاه هایی برگزار و سنگ های معجزه آسایش را به نمایش می گذارد. آخرین نمایشگاه او امسال در کاخ سعد آباد برگزار شد و در روز پایانی نمایشگاه ساعتچی به همراه شاگردانش سنگ های خریداران را از نیروهای بد پاک و به آنها انرژی مثبت دادند تا از آنها تاثیر بیشتری بگیرند. او می گوید سنگ راه دور و درازی را طی کرده تا به شما رسیده و انرژی مثبت و منفی افرادی را که با آن تماس داشته اند گرفته است پس باید پاکسازی شود.

تاریخچه سنگ درمانی
علم گمشده نامی است که سنگ درمان گران و گوهر شناسان بر علم ریشه شناسی، طبقه بندی و خواص درمانی سنگ ها گذاشته اند. سنگ درمانی ریشه ای شش هزار ساله دارد. منابع مکتوب زیادی از سابقه آن در دست نیست عالمان اصلی این علم که کاهنان مصری و دانشمندان هندی و چینی بوده اند از ترس آنکه مبادا نسخه های جادویی این روش درمانی به دست اغیار بیافتد و حق انحصاری آنها از بین برود، منابع مکتوب را از میان برده اند. اکنون به غیر از اطلاعاتی مبهم، تکه تکه و ناقص از این رشته درمانی چیز بیشتری در دست نیست اما بسیاری به این علم رو آورده اند تا آن را از نو بشناسند.
این علم امروزه تحت نام (Gem Therapy) به عنوان یکی از رشته های طب مکمل معرفی و طبقه بنده می شود .
در ایران بزرگانی نظیر ابوعلی سینا، خواجه نصیرالدین و ابوریحان بیرونی از خواص سنگ ها آگاه بودند و برای درمان از آنها استفاده می کردند.
با پیشرفت علم فیزیک، این علم بیش از بیش مورد توجه و شناخت قرار گرفته است و از صنعت تا درمان از آن استفاده می شود. همچنین در بسیاری از روش های طبیعت درمانی و انرژی درمانی مانند ریک reiki و پرانا از سنگ ها و کریستال استفاده می شود.

تاثیر سنگ ها بر علوم دیگر
در یونان باستان، به مردم توصیه می شد سنگها را در کیسه چرمی کوچک با خود حمل کنند، به صورت گردنبند به گردن خود بیاویزند یا به صورت پودر یا معجون از راه خوراکی استفاده کنند تا به این وسیله از ارواح پلید، انواع بیماری ها، چشم زخمها و بلایا و فجایع در امان بمانند. ارسطو فیلسوف مشهور یونانی نیز از قدرت ویژه و منحصر به فرد سنگ های شفابخش صحبت کرده است.
اعتقاد به نیروی فوق العاده سنگ ها باعث شده است که از این علم در شاخه های دیگر هم استفاده کنند. در مدیتیشن از سنگ های کریستالی کوارتز استفاده می کنند. آنها معتقدند این سنگ در بازکردن چاکراها تاثیر بسیار بیشتری دارد. برای این کار تکه های کریستالی بزرگی از کوارتز را به صورت دایره می چینند و خودشان در وسط آن قرار می گیرند.

سنگ ها به دنیای جادو و ماوراء الطبیعه نیز راه یافته اند. سنگ درمانان معتقدند که عصای جادوگران قدیمی در سرخود دو تکه سنگ بزرگ داشته که این دو سنگ با تاثیری که روی هم داشته اند قدرت چند برابری به صاحبشان می داده اند. امروزه نمونه هایی از این عصاها توسط درمانگران سنگ دوباره بازسازی شده و اگر بخواهید می توانید یکی از آنها را برای خود تهیه کنید تا قدرت جادویی داشته باشید.

حالا دیگر بسیاری از مراکز ماساژ با استفاده از سنگ های درمانگر این کار را انجام می دهند. ممکن است شما از تاثیرات سنگ ها چیزی ندانید اما تاثیر آنها را حتما حس خواهید کرد. برای هنرمندان زمرد می تواند در افزایش ادراکات شهودی موثر باشد و نبوغ هنری را افزایش دهد.

اگر خلبان یا مهماندار هواپیما هستید و یا به هرعلتی مدام در سفرهای هوایی هستید یا از سفر هوایی واهمه دارید، فیروزه که به سنگ حامی هم معروف است می تواند به شما احساس امنیتی بیشتری دهد. باور کنید سنگ درمانی برای هر مشکلی چاره ای دارد. تا آنجا که این باور وجود دارد به گردن آویختن یاقوت قرمز، پیوند های زناشویی را محکم تر می کند. برای اینکه عشق بین خود و آنکسی را که دوستش دارید افزایش دهید گردن بندی از لاجورد به گردن بیاویزید، چون لاجورد عشق و دوستی را زیاد می کند.
با سنگ ها سلامت باشید
بیشترین ارتباط سنگ درمانی امروزه با علم پزشکی برقرار شده است. سنگ ها تاثیرات شگفت آوری بر جسم و روان می گذارند. اگر چه تاثیر دراز مدت سنگ ها بر انسان و دلایل علمی این تاثیرات هنوز در هاله ای ابهام و تردید است.
کوارتز کریستال طبیعی و تسکین دهنده سیستم عصبی است. این سنگ نیروهای اخلالگر محیط را از بین می برد و باعث آرامش انسان می شود. اگر یک کوارتز در اطاقی که در آن زندگی می کنید داشته باشید انرژی منفی محیط را می گیرد و به شما آرامش می دهد.
سنگ اونیکس اعتیاد را درمان می کند. کاهنان مصری استفاده از این سنگ را به معتادان توصیه می کردند. اونیکس از لحاظ روانی باعث هماهنگی روحی انسان می شود و دلگرمی به زندگی را افزایش می دهد. این سنگ با بالا بردن خود باوری و اعتماد به نفس موجب درمان اعتیاد می شود.
برای درمان کسانی که تمایل به خودکشی دارند و دچار افسردگی هستند از سنگ کریستالی زرد رنگ «سیترین» استفاده می شود. این سنگ ضد افسردگی و نگرانی است و عوارض دیابت را از بین می برد. علاوه بر این ها سوخت و ساز سلولی را هم افزایش می دهد، بنابراین استفاده از آن برای افراد چاق توصیه می شود.
عقیق برای بیماری ها و ناتوانیهای چشمی بسیار موثر است و همچنین دارویی تقویتی برای دستگاههای تولید مثل می باشد و در واقع از روح جدید حمایت می کند زیرا در دوران بار داری بسیار تأثیر برنگیز است .
اوپال از خانواده عقیق، سنگی متعلق به کشور استرالیاست این سنگ فشار خون را افزایش می دهد و افسردگی را از بین می برد به همین دلیل به طلسم خوشبختی معروف است و طرفداران فراوانی دارد. 

 برای مشاهده خواص سنگها روی یکی از عناوین زیر کلیک کنید

 

  • سنگهای شفا بخش برای زنان

     

    زنها در هر سن و سال و در هر مرحله از شفا و بهبودی خويش ، مي توانند از سنگها استفاده كنند . شناخت و آگاهي از خويشتن در طي يك سفر معنوی ، كار ساده و آساني نيست و احتياج به زمان و منافع بسياري دارد . بعضي افراد قادر نيستند خطرات و هراسهای ناشي از پايين انداختن نقابهايي كه بر چهره زده اند را بپذيرند و خود واقعي خويش را آشكار كنند و به گوهر ناب زندگي دست يابند .

    (( ايزس بدون روبنده )) نام يكي از الهه های مصری است كه چهره اش را با پارچه قرمزی پوشيده بود و نماد جهالت و احساسات گرايي است كه هميشه در ميان انسان و حقيقت قرار گرفته است . ايزس، روبنده خود را براي فرزانگان و خردمندان برمي دارد و اسرار جهان هستي را برای آنها آشكار مي كند . اين سفر دروني برای آنهايي كه قادرند در برابر قدرت طوفاني آگاهي كامل تاب بياورند بسيار مقدس و ارزشمند است .

    در اين سفر خيالي ، كريستالها نقش شفادهنده ايفا مي كنند . كريستالها ، همچون اسرار دروني يك زن ، به فرآيند پايين انداختن روبنده از چهره ايزس دروني كمك مي كنند و باعث مي شوند همه موانعي كه بر سر راه شناخت خويشتن خود ايجاد كرده ايم از ميان برداريم.

    كريستالها شخص را مورد حمايت قرار مي دهند و به شفا و آرامش عميق و دروني زن كمك مي كنند . از جمله سنگهای كريستال شفابخش براي زنان مي توان به موارد زير اشاره كرد .




     

  • سنگهای شفا بخش برای مردان

     

    مردها ، كريستالها و سنگ جواهرات را اغلب به صورت انگشتر ، گردنبند ، و غيره بكار مي برند يا در روی لباسهای رسمي خود مي آويزند تا موقعيت و منصب خود را در جامعه مشخص كنند . در دوران قديم ، جنگجويان كريستالهاي براق را طي جنگ بر روي سپرهاي محافظ خود جاسازي مي كردند تا از آنها محافظت كند . ساخت جواهر آلات و سنگهاي قيمتي تزئيني هنوز هم عمداً به دست مردان انجام مي گيرد . اما استفاده از فلزات گرانبها و جواهرآلات مصنوعي به تدريج جايگزين استفاده از سنگ جواهرات مي شود . استفاده از سنگهای شفابخش بعد از حكايت شاه آرتور ، پادشاه انگلستان ، با جادوگر خود ، مرلين ، كه در غار سنگي زندگي مي كرد در ميان مردم رواج يافت .
     

    اگر شما خجالت مي كشيد كه در جلوی انظار مردم از اين نوع سنگها استفاده كنيد برايتان چند توصيه دارم:

     

    كريستالهای شفابخش خود را در يك كيسه كوچك قرار دهيد و آن را به گردن خود بياويزيد و در زير پيراهن پنهان كنيد . سعي كنيد كريستالهايي انتخاب كنيد كه نسبتاً مسطح باشند تا كيسه مزبور چندان برجسته نباشد . كريستالها را همچنين مي توانيد درون كيسه اي كوچكي قرار داده و آن را درون جيب پيراهن خود قرار دهيد .

     

    در محل كار خود مي توانيد كريستالها را به عنوان اشياء تزئيني در روي ميز قرار دهيد . اگر كسي راجع به آنها پرسيد مي توانيد در جواب بگوييد كه جنبه تزئيني دارد يا براي بچه خود خريده ايد كه به كلاس درس علوم خود ببرد .

     

    در هنگام شب ، كريستالها را مي توانيد در زير بالش يا تشك خود قرار دهيد . فراموش نكنيد كه سنگهای شفابخشي خود را حداقل ماهي يكبار بشوييد و تميز كنيد .

     

    در ادامه چند سنگ مختلف براي شفابخش مردان انتخاب كرده ام و خصوصيات آنها را برشمرده ام




     

  • سنگهای شفا بخش برای کودکان

     

      به راستي سنگهای هدايای از جانب زمين هستند . به نظر مي رسد كه كودكان نوعي جاذبه و گرايش طبيعي نسبت به سنگها دارند و دلشان مي خواهد هر نوع سنگ يا كريستالي را از زمين برداشته و آن را به طور كامل كشف كنند .

    در اين گونه مواقع ، آنها تمام حواس خود را بكار مي گيرند و دوست دارند بفهمند هر كريستالي به چه چيزي شباهت دارد ، آن را با سرانگشتان خود لمس مي كنند ، يا حتي كريستال را به ساير نقاط بدن خود مي مالند . آنها كنجكاوند كه بدانند وقتي كه يك كريستال به زمين يا درون آب مي افتد چه صدايي مي دهد ، و يا چه بو و مزه اي دارد .


    بعضي كودكان از حواس فراواني خود استفاده مي كنند تا بگويند كه كريستالها به آنها چه مي گويند . حتي بدون اينكه آموزشي به آنها داده شده باشد به گونه اي اسرارآميز ، از سنگها براي درمان خود استفاده مي كنند . بچه ها خيلي سريع مي توانند نسبت به نيروی درماني سنگها واكنش نشان دهند .


    فرزندان خود را به فروشگاههاي سنگ و جواهر آلات و سنگهاي معدني ، نمايشگاهها و موزه هاي سنگهاي قيمتي ، يا مناطقي مثل غارها و معادن ببريد و بگذاريد سنگ كريستالي را كه دوست دارند بردارند . آنها اغلب اوقات كريستالهايي را كه براي بهبود و درمان آنها مفيد است انتخاب مي كنند .

    يكبار من با دختر چهارده ساله اي به يكي از اين نمايشگاههاي سنگ رفتم و او از ميان همه سنگها ، سنگ كريستالي به نام (( اشك سرخپوست)) را انتخاب كرد كه براي درمان افسردگي و غم مورد استفاده قرار مي گيرد . اين دختر بچه آن سنگ را محكم در دستش گرفت و گفت : (( من مي خواهم كه اين سنگ هميشه همراهم باشد! )) از مادرش پرسيدم كه آيا به تازگي كسي در خانواده تان فوت كرده است و او با تعجب جواب داد: (( من برادرم را چهار هفته قبل از دست دادم ، اما ما در اين مورد چيزي به او نگفته ايم )) . دخترك به طور آشكار ناراحتي و اندوه خانواده اش را احساس كرده بود و احتياج به يك سپر محافظ داشت تا خود را از احساسات ناخوشايند اطرافيانش در امان نگه دارد .


    در ادامه فهرستي از سنگهاي مختلف ارائه داده ام كه به سلامت بچه ها كمك مي كند . اجازه بدهيد فرزندتان اين نوع سنگها را در جيبش بگذارد و هميشه به همراه داشته باشد و حتي موقع خواب و استراحت هم سنگ مخصوصش را پيش خود نگه دارد .


     

     

  • سنگهای ماه تولد

     

    سنگها مي توانند شما را جادو کنند و بر فعاليت هايتان تاثير بگذارند. اگر در درستي اين قضييه ترديد داريد در موقعيتي که نياز به شجاعت داريد يک تکه سنگ «حديد» با خود حمل کنيد تا اثر آن را به چشم ببينيد. يا مي توانيد براي اينکه عشق بين خود و همسرتان را افزايش دهيد گردن بندي از لاجورد به گردن بياويزيد، چون لاجورد عشق و دوستي را زياد مي کند.

    . هر يک از سنگهاي موجود در طبيعت خاصيتي ويژه و منحصر به فرد دارد. انرژي از امواج کيهاني عبور مي کند و به واسطه سنگهايي که بر گردن آويخته ايد يا به نحوي با بدن شما در تماس قرار گرفته اند به شما منتقل مي شود. علاوه بر اين دانشمندان بر اين باورند که هر سنگ با متولد ماه خاصي ارتباط بيشتر و بهتري برقرار مي کند و مي تواند براي درمان بيماريها يا متعادل کردن قواي روحي و دماغي او مثمر ثمر باشد. به خاطر داشته باشيد که براي متولدين هرماه، علاوه بر سنگ مخصوص خود او، ممکن است چندين سنگ ديگر هم مفيد باشد. شما سنگ ها را چقدر مي شناسيد و درباره آنها چه اطلاعاتي داريد؟

     

  • همه چیز درباره سنگهای شفا بخش

    - اين كار منطق و عقل نمى طلبد، بلكه بايد اشخاص دريچه هاى قلب خود را باز بگذارند و به خود اين فرصت را بدهند تا آن خود برترشان سنگى را كه در يك لحظه بخصوص به آن احساس نياز مى كنند، انتخاب كند. با اطمينان مى گويم كه اين كار شدنى است و سنگ شما را انتخاب مى كند. اگر در اين مورد شك داريد يا در مورد چند سنگ ترديد مى كنيد، آنها را در دستان خود قرار دهيد، آنگاه متوجه خواهيد شد كه با گرم شدن يكى از آنها، سنگ نسبت به شما واكنش مناسب نشان داده است.


    اگر هنرمند هستيد «زمرد» مى تواند در افزايش ادراكات شهودى شما موثر باشد و نبوغ هنريتان را افزايش دهد.
    اگر خلبان يا مهماندار هواپيما هستيد و يا به هر علتى مدام در سفرهاى هوايى هستند «فيروزه» كه به سنگ حامى هم معروف است مى تواند به شما احساس امنيتى بيشتر از شركت هاى بيمه معتبر اعطا كند
     و حتى اگر به هر جور اعتيادى مبتلا شده ايد، سنگ «اونيكس» بيش از ساير درمان هاى ضداعتياد به ياريتان مى آيد. باور كنيد سنگ درمانى براى هر مشكلى چاره اى دارد. تا آنجا كه اين باور وجود دارد به گردن آويختن ياقوت قرمز، پيوندهاى زناشويى را محكمتر مى كند.


    علم گمشده
    «علم گمشده» نامى است كه سنگ درمانگران و گوهرشناسان بر علم ريشه شناسى، طبقه بندى و خواص درمانى سنگ ها گذاشته اند.
    سنگ درمانى كه مدتى است در اروپا، آمريكا و خاورميانه دوباره متداول شده است ريشه اى شش هزار ساله دارد. منابع مكتوب زيادى از سابقه آن در دست نيست چرا كه عالمان اصلى اين علم كه كاهنان مصرى و دانشمندان هندى و چينى بوده اند از ترس آنكه مبادا نسخه هاى جادويى اين روش درمانى به دست اغيار بيفتد و حق انحصارى آنها از بين برود، منابع مكتوب را از ميان برده اند و كشف رازهاى اين علم را به عهده بشر امروزى نهاده اند.
    اكنون به غير از اطلاعاتى مبهم، تكه تكه و ناقص از اين رشته درمانى چيز بيشترى در دست نيست اما ذهن جست وجوگر و نياز هر دم فزاينده انسان به علوم ماوراءالطبيعه و افزايش جنبه هاى رمزآلود زندگى براى مقاومت در برابر توسعه و رواج تكنولوژى و مكانيزه شدن آن موجب شده است او با عزمى جزم دوباره به سوى كشف رازهاى ناشناخته علوم و درمان هاى قديمى برود و بيش از هر چيز «علم گمشده» را احيا كند.


    گردنبندى از ياقوت كبود
    «رامش پيروز» گوهرشناس و طراح جواهر است. او از پنج سال پيش فعاليت در اين رشته را از موسسه(gia) وابسته به وزارت صنايع و معدن آغاز كرده و اكنون براى ساخت جواهرات سفارش مى گيرد. يك تكه سنگ بزرگ «كوارتز» بر ميز كارش جلوه مى فروشد. «كوارتز كريستال طبيعى و تسكين دهنده سيستم عصبى است. اين سنگ نيروهاى اخلالگر محيط را از بين مى برد و باعث آرامش انسان مى شود. اگر يك كوارتز در اتاقى كه در آن زندگى مى كنيد داشته باشيد انرژى منفى محيط را مى گيرد و به شما آرامش مى دهد.»
    پيروز، سنگ ها را بنا بر منشاء به وجود آمدن آنها تقسيم بندى مى كند. مثلاً عقيق و كهربا سنگ هايى هستند كه در اثر ذوب شدن «ماگما» يا گدازه هاى آتشفشان به وجود آمده اند. گاهى اوقات اين گدازه ها روى گياهان جارى شده و در همان حال به سرعت سرد شده اند. عقيق هاى خزه دار از جنس اين نوع سنگ ها هستند كه باقى مانده گياهان در آنها ديده مى شوند.


    «كارتيه» طراح و جواهرساز مشهور فرانسوى هر وقت شماره جديدى از مجله مربوط به نوآورى هاى خودش در حوزه جواهر را منتشر مى كند حتماً طرحى با استفاده از «عقيق يمنى» در آن مى گنجاند. اين سنگ محبوب ترين سنگ طراح بزرگ جواهرات است. به غير از سنگ هاى آتشفشفانى، سنگ هاى كريستالى هم در طبيعت وجود دارند كه تحت شرايط خاص فشار و دما در اعماق زمين كريستال شده اند مثل انواع سنگ هاى كوارتز، سنگ آماتيست، زمرد و توپاز.


    هر ماه، يك سنگ و چندين تاثير
    مى گويند در اروپا كه تمايل به خرافات دوباره رواج يافته است در روزهاى اواسط ماه ناگهان اخبارگو به شنوندگان توصيه مى كند: «فردا ماه كامل است. لطفاً به اعصابتان مسلط باشيد!» در ايران هنوز به پديده سنگ ها و سنگ درمانى به شكل يك قضيه تفننى نگاه مى شود. هرچند آخرين خبرها حاكى است كه يك كلينيك سنگ درمانى در تهران افتتاح شده است.


    در بيشتر كتاب هاى طالع بينى براى متولدين هر ماه نام سنگ مخصوصى آمده است.


    گوهرشناس ما كه متولد آبان ماه است گردن بندى از ياقوت كبود به گردن دارد. اين سنگ داراى خاصيت شفابخشى است و روى سلول هاى پوست، مو و ناخن اثر مثبت مى گذارد. ياقوت كبود درد را كاهش مى دهد و براى بيمارى هاى مزمنى چون روماتيسم و نقرس به كار مى آيد.


     «پيروز» در عين حال كه به تاثير قطعى و پايدار سنگ درمانى با ترديد نگاه مى كند اما استفاده از اين روش را بى ضرر ارزيابى مى كند.


     به گفته او و طبق آنچه در منابع غير ايرانى خوانده است ابن سينا هم در درمان كسانى كه تمايل به خودكشى داشتند از سنگ كريستالى زرد رنگ «سيترين» استفاده مى كرده است. سيترين به همراه ياقوت قرمز، سنگ مخصوص آبانى هاست. اين سنگ ضد افسردگى و نگرانى است و عوارض ديابت را از بين مى برد. علاوه بر اين ها سوخت وساز سلولى را هم افزايش مى دهد، بنابراين استفاده از آن براى افراد چاق توصيه مى شود! ب


    راى انتساب هر سنگ به يك ماه خاص، در اندك منابع باقى مانده از گذشته چيزى يافت نمى شود. «رامش پيروز» معتقد است آنچه محرز است اينكه صحت اين انتساب در طول زمان و بر اثر آزمون هاى مختلف و بى شمار از سوى پزشكان و درمانگران ساير علوم درمانى به اثبات رسيده است.


    الماس كه يكى از قويترين سنگ هاست، سنگ فروردينى هاست و با هر سنگ ديگرى استفاده شود قدرت آن سنگ را افزايش مى دهد. الماس روى اختلالات كليه و مثانه اثر مى گذارد و باعث تنظيم فعاليت آنها مى شود. زمرد به متولدين ارديبهشت ماه اختصاص دارد. اين سنگ، متعادل كننده روح و جسم است و بر روى تيروئيد و تصلب شرائين اثر مثبت مى گذارد. جالب است كه از اين سنگ براى درمان بيماران مبتلا به پاركينسون هم استفاده مى شود.


     زمرد از نظر روانى الهام بخش است و يوگى ها را در حال مديتيشن به سوى تمركز بهتر راهنمايى مى كند.


    اونيكس كه اعتياد را درمان مى كند سنگ سيليكاتى طبيعى و متعلق به متولدين مرداد ماه است. از آنجا كه در شش هزار سال پيش هم اعتياد به الكل و آبجو وجود داشته است كاهنان مصرى استفاده از اين سنگ را به معتادان توصيه مى كردند. اونيكس از لحاظ روانى باعث هماهنگى روحى انسان مى شود و دلگرمى به زندگى را افزايش مى دهد. به نظر مى رسد اين سنگ با بالا بردن خودباورى و اعتماد به نفس موجب درمان اعتياد مى شده است.


    فيروزه يا«سنگ حامى» به متولدين آذرماه تعلق دارد. فيروزه بر عملكرد نادرست كبد اثر مى گذارد و فعاليت آن را تصحيح مى كند. قدرت و سوى چشم را هم افزايش مى دهد. يكى از جالب ترين موارد وضعيت اهالى دى ماه است. آنها هيچ سنگ به خصوصى ندارند و در عين حال تمام سنگ ها براى آنها مفيد هستند.


    متولدين اسفند مى توانند از «مرجان» استفاده كنند. مرجان سنگى است كه از گياهان دريايى به دست مى آيد و چون منشاء آن از كلسيم است بر روى استخوان ها و بخصوص بيمارى راشيتيسم تاثير مثبتى دارد. علاوه بر اين به اين افراد كمك مى كند تا بتوانند انعطاف پذيرى خود را افزايش دهند و از اين طريق بيشتر با محيط خود كنار بيايند. آماتيست سنگ متولدين بهمن ماه است. اين سنگ ضد اضطراب و كابوس است و به كسانى كه بدخواب يا مضطربند توصيه مى شود.


    فيروزه نيشابورى و طلسم خوشبختى
    دامنه و گستره تاثيرات سنگ ها بسيار بيش از اين هاست. تقريباً تمام سنگ هاى آتشفشانى و كريستالى در ايران يافت مى شوند. منشاء ظهور برخى از آنها هم منحصراً در ايران است. مثل فيروزه نيشابورى كه از نظر رنگ و قطر سنگ در دنيا بى نظير است. به فيروزه نيشابورى كه سطح صاف و بدون رگه اى دارد «عجم» مى گويند در حالى كه فيروزه رگه دار ساير نقاط را به نام «شجر» مى شناسند.


     به غير از فيروزه، كهربا هم در شمال ايران توليد مى شود. در ايران معمولاً رسم نيست مردها به خود جواهر بياويزند اما «پيروز» از سفارشى از مشهد ياد مى كند كه مردى از او سنگ «توپاز آبى» خواسته بود. آن هم براى اينكه اين سنگ، جوان كننده روح است و نيروى حيات را افزايش مى دهد. يوگى ها هم بيشتر كوارتز سفارش مى دهند چون دنبال آرامش و تمركز هستند. اوپال هم كه از خانواده عقيق است، سنگى متعلق به كشور استرالياست و بر اساس مفاد طالع بينى ها به ماه مهر تعلق دارد. اين سنگ فشار خون را افزايش مى دهد و افسردگى را از بين مى برد به همين دليل به «طلسم خوشبختى» معروف است و طرفداران فراوانى دارد. شما چه نوع سنگى به كارتان مى آيد.


     

فیلتر
نمایش # 
عنوان
اشك سرخپوست
چشم ببر
خواص سنگها از زبان ائمه اطهار
سنگ شفاف (حجرالبرق)
سنگ لاجورد
سولفید آهن
عقيق سرخ
كوارتز سرخ
کوارتز شفاف
ياقوت ارغواني
يشم سبز
سنگ اشك سرخپوست - سنگ غم
سنگ کهربا - آرامش دهنده
سنگ لعل بنفش - شفا دهنده
ديگر سنگهاي شفابخش براي مردان
سنگ الماس - سلطان سنگها
سنگ حجر سيلان - نیروی جوانی
سنگ لعل بنفش - شفابخش اساسي
سنگ هماتیت - سنگ استرس
سنگ يشم سبز - کریستال آرامش بخش
سنگ ماه تولد آبان - سيترين - ياقوت قرمز
سنگ ماه تولد آذر - فیروزه
سنگ ماه تولد اردیبهشت - زمرد
سنگ ماه تولد اسفند - مرجان
سنگ ماه تولد بهمن - آماتیست
سنگ ماه تولد تیر - گارنت
سنگ ماه تولد خرداد - مروارید
سنگ ماه تولد دی - تمام سنگ ها !
سنگ ماه تولد شهریور - یاقوت کبود
سنگ ماه تولد فروردین - الماس
سنگ ماه تولد مرداد - پريدوت - اونيکس
سنگ ماه تولد مهر - مونستون - اوپال
مجموعه کامل انواع سنگ های انرژی بخش - قسمت آخر
انگشترهای راز گشا!
با چه چيزى مى شود سنگها را پاك و شارژ كرد؟
براى تقويت صفت هاى خوب و ويژه آيا سنگى وجود دارد؟ - اوپال (Opal)
براى درمان افسردگى سنگى وجود دارد؟- سنگ آمازونيت (Amazonite)
چاکراتراپی و کیفیت سنگها
چه سنگى انسان افسرده و خشمگين و غمگين را از نظر روحى كنترل مى كند؟ - سيترين (Citrine)
چه سنگى براى كارهاى فكرى و تقويت اعصاب مناسب است؟ - سنگ آزوريت (Azurite)
چه سنگى در درمان نگرانى ها و در مشكلات روحى به ما كمك مى كند؟ سنگ آزوريت - مالاكيت (Azurite - Malachite)
چه سنگى غرور و حسادت را از بين مى برد؟ الماس
خواص بلور نمک - خواص درمانی
خواص خاک - خواص درمانی
خواص درمانی ریزه های شن
خواص درمانی سنگ چشم ببر
خواص درمانی سنگ لاجورد
خواص درمانی کوارتز زرد - خواص درمانی
خواص درمانی یاقوت ارغوانی
خواص زمرد - خواص درمانی
خواص سنگ آمازونیت - خواص درمانی
خواص سنگ اشک سرخپوست یا اشک غم
خواص سنگ الماس بیرنگ - خواص درمانی
خواص سنگ اوپال نتراشیده
خواص سنگ زمرد - خواص درمانی
خواص سنگ شفاف - خواص درمانی
خواص سنگ عقیق
خواص سنگ عقیق قرمز - خواص درمانی
خواص سنگ فلورایت - خواص درمانی
خواص سنگ فیروزه - خواص درمانی
خواص سنگ فیروزه نیشابوری- خواص درمانی 2
خواص سنگ کهربا
خواص سنگ کهربا - خواص درمانی
خواص سنگ کوارتز شفاف - خواص درمانی
خواص سنگ لاجورد - خواص درمانی
خواص سنگ مرمر - خواص درمانی
خواص سنگ مروارید
خواص سنگ هماتیت - خواص درمانی
خواص سنگ یاقوت - خواص درمانی
خواص سنگ یاقوت کبود - خواص درمانی
خواص سولفید آهن
خواص لعل بنفش
خواص مروارید - خواص درمانی 2
خواص یاقوت قرمز
خواص یاقوت کبود
خواص یشم سبز - خواص درمانی
در ابتدا با سنگ چه باید کرد
در درمان بيمارى هاى پوستى چه سنگى مفيد است؟ -اون تورين (Aventurine)
سنگ آماتيست در درمان چه بيمارى هايى مؤثر است؟
سنگ افزايش عشق و محبت -کوارتز
سنگ ماه (Moon Stone) - سنگ خوش شانسی
صفیر زرد
فلورين (Florine) سنگى براى تمركز و آرامش و تقويت حواس
کاهش زودرنجی
کوازتز صورتی - خواص درمانی
مجموعه کامل انواع سنگ های انرژی بخش - قسمت اول
مجموعه کامل انواع سنگ های انرژی بخش - قسمت دوم
نوبت گرفتن انرژى است ازسنگ . اين كار را چگونه بايد انجام داد
هفت چاکرای اصلی بدن انسان
يا سنگى وجود دارد كه غصه را از انسان دور كند؟ - پريدوت (Peridot)