سنگهای شفا بخش برای کودکان

 

  به راستي سنگهای هدايای از جانب زمين هستند . به نظر مي رسد كه كودكان نوعي جاذبه و گرايش طبيعي نسبت به سنگها دارند و دلشان مي خواهد هر نوع سنگ يا كريستالي را از زمين برداشته و آن را به طور كامل كشف كنند .

در اين گونه مواقع ، آنها تمام حواس خود را بكار مي گيرند و دوست دارند بفهمند هر كريستالي به چه چيزي شباهت دارد ، آن را با سرانگشتان خود لمس مي كنند ، يا حتي كريستال را به ساير نقاط بدن خود مي مالند . آنها كنجكاوند كه بدانند وقتي كه يك كريستال به زمين يا درون آب مي افتد چه صدايي مي دهد ، و يا چه بو و مزه اي دارد .


بعضي كودكان از حواس فراواني خود استفاده مي كنند تا بگويند كه كريستالها به آنها چه مي گويند . حتي بدون اينكه آموزشي به آنها داده شده باشد به گونه اي اسرارآميز ، از سنگها براي درمان خود استفاده مي كنند . بچه ها خيلي سريع مي توانند نسبت به نيروی درماني سنگها واكنش نشان دهند .


فرزندان خود را به فروشگاههاي سنگ و جواهر آلات و سنگهاي معدني ، نمايشگاهها و موزه هاي سنگهاي قيمتي ، يا مناطقي مثل غارها و معادن ببريد و بگذاريد سنگ كريستالي را كه دوست دارند بردارند . آنها اغلب اوقات كريستالهايي را كه براي بهبود و درمان آنها مفيد است انتخاب مي كنند .

يكبار من با دختر چهارده ساله اي به يكي از اين نمايشگاههاي سنگ رفتم و او از ميان همه سنگها ، سنگ كريستالي به نام (( اشك سرخپوست)) را انتخاب كرد كه براي درمان افسردگي و غم مورد استفاده قرار مي گيرد . اين دختر بچه آن سنگ را محكم در دستش گرفت و گفت : (( من مي خواهم كه اين سنگ هميشه همراهم باشد! )) از مادرش پرسيدم كه آيا به تازگي كسي در خانواده تان فوت كرده است و او با تعجب جواب داد: (( من برادرم را چهار هفته قبل از دست دادم ، اما ما در اين مورد چيزي به او نگفته ايم )) . دخترك به طور آشكار ناراحتي و اندوه خانواده اش را احساس كرده بود و احتياج به يك سپر محافظ داشت تا خود را از احساسات ناخوشايند اطرافيانش در امان نگه دارد .


در ادامه فهرستي از سنگهاي مختلف ارائه داده ام كه به سلامت بچه ها كمك مي كند . اجازه بدهيد فرزندتان اين نوع سنگها را در جيبش بگذارد و هميشه به همراه داشته باشد و حتي موقع خواب و استراحت هم سنگ مخصوصش را پيش خود نگه دارد .


 

 

اشك سرخپوست

اشك سرخپوست يا ((سنگ غم))

خيلي تيره است ولي در عين حال نور را از خود عبور مي دهد . اگر شما تكه كوچكي از آن را جلوي نور نگه داريد مي توانيد همچون شيشه ، طرف ديگر را ببينيد . به هر حال ، اگر شما از سنگ اشك سرخپوست براي جذب احساسات منفي استفاده كنيد ، خواهيد ديد كه قسمتي از فضاي دروني آن تيره و كدر مي شود و گاهي اوقات بعد از برطرف شدن غم و اندوه دوباره شفاف مي گردد .

چشم ببر

سنگ چشم ببر

با لايه هاي نازك قرمز رنگي كه در آن وجود دارد هنگامي كه به سمت جلو و عقب تكان داده مي شود نور را در مسير معيني منعكس مي كند و به نظر مي رسد چشم يك ببر به شما خيره شده است! اجازه دهيد كودكتان نيروي اين سنگ را كشف كند . اين سنگ برای بچه هايي كه از نظر روحي سركوب شده اند بسيار خوب است و قوای روحي ـ رواني آنها را تقويت مي كند .

خواص سنگها از زبان ائمه اطهار

خواص سنگها از زبان ائمه اطهار  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
سنگها و انگشترهایی که از سوی ائمه خواص آنها ذکر شده است.
ربیعه الرای می گوید : دیدم در دست علی بن حسین (ع )نگین عقیق است به ایشان عرض کردم این چه نگینی است ؟ فرمودند : این نگین عقیق رومی است ، هرکس انگشتر عقیق به دست کند حاجتهای او برآورده می شود
امام صادق (ع) مدام می فرمودند :هرکس انگشتری که نگینش عقیق است انتخاب کند فقیر نمی شود وکارهایش فقط به نیکو ترین وجه پایان می یابد
امام رضا (ع) فرمودند : انگشتر عقیق فقر را از میان می برد ، و دست کردنش نفاق و دو رویی را محو می کند
امام رضا (ع) فرمودند : هرکس با عقیق قرعه بیاندازد نصیب فراوانی عائد او خواهد شد
امام صادق (ع) فرمودند : عقیق محافظ در سفر است
رسول خدا(ص) فرمودند : هرکس از شما مادامی که این عقیق همراه او باشد غم وغصه ای نمی رسد
امام صادق (ع) فرمودند :
دو رکعت نماز به همراه نگین عقیق معادل هزار رکعت نماز بدون عقیق است
هر کس انگشتر فیرزوه دست کند ، دست او نیازمند نخواهد شد .
فضیلت فیروزه از قول امام کاظم (ع) : فیروزه سنگی است که جبرئیل به رسول خدا (ص) هدیه نموده است
و رسول خدا آن را به امیرمومنان علی (ع) بخشید
فیروزه درمان کسی است که صاحب فرزند نمی شود
امام صادق از رسول خدا چنین نقل فرمودند :
خداوند سبحان می فرماید : هر آینه من خدا ، حیا می کنم
از بنده ای که دستش را به سوی من بالا آورده
و در دستش انگشتری با نگین فیروزه است ، نا امید برگردانم
عبد خیر می گوید : حضرت علی (ع) چهار انگشترداشتند ،
که به دست می کردند :
▪ انگشتر یاقوت برای نجابت و بزرگی
▪ فیروزه برای پیروزی
▪ حدید چینی برای نیرومندی
▪ عقیق را نیز برای محافظت
برگرفته شده از : سنگ درمانی
 
 
 
  پارسی طب

سنگ شفاف (حجرالبرق)

حجرالبرق يا ((سنگ رهبري))

يك سنگ تقويت كننده و نيرو دهنده است كه انرژي قلب را احيا مي كند و ميان انرژيهاي زنانه و مردانه در بدن تعادل ايجاد مي كند . اين سنگ سبز رنگ است و بسيار دوست داشتني و محافظ قلب است . بسياري از بچه هايي كه خجالتي ، ترسو و مطيع و سربه زير هستند برای بازيابي اعتماد به نفس نياز به چنين سنگي دارند .

اين سنگ به شخص كمك مي كند تا فعال باشد و كارش را آنطور كه خودش مي خواهد شروع كند و خلاصه ابتكار عمل را در دست گيرد . بچه هايي كه دچار تنگي نفس هستند ، به سوي اين سنگ جذب مي شوند زيرا اين سنگ ريه ها را باز مي كند و باعث مي شود احساس سبكي و آرامش كنند .

سنگ لاجورد

سنگ لاجورد يا ((سنگ موازنه روحي))

يك متعادل كننده باور نكردني برای كودكاني است كه قابليتهای رواني فوق العاده ای را از همان دوران اوليه زندگي خود نشان مي دهند . رنگ آبي تيره اين سنگ باعث تحريك هوشياري و خود آگاهي و پالايش بصيرت معنوی در كودك مي شود . سنگ لاجورد زمينه را براي قبول خود و پذيرش نعمت هايي كه به او ارزاني شده است آماده مي كند و به كودك كمك مي كند كه به آگاهي معنوي برسد . اين سنگ داراي قدرت هاي محافظ است و همه حسهاي روحي ـ رواني را تحريك مي كند و از همين رو بسيار ارزشمند است .