تعبیر خواب استر - قاطر

قاطر

محمدبن سيرين گويد: چون استر يا درخواب بيند، اگر مطيع نبود مردي بدخوي و چون مطيع بود، نيك بود. اگر بيند بر استري بي زين نشسته بود و ندانست كه استر از آن كيست، دليل كه به سفر رود. اگر بر استر خويش نشسته بود، چون سفر كند با سود و منفعت آيد. اگر بيند بر استر زين يا پالان يا عماري نهاده است، دليل كه زن او نازائيده بود، خاصه كه داند استر ملك او بود، يا شخصي بر او بخشيده بود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند بر استر ماده سياه نشسته بود وبلند بالا بود، دليل كه زني خواهد كه خداوند حرمت بود. اگر استر را به گونه سفيد بيند، آن زن كه خواهد با جمال و خوبروي بود. اگر استر به گونه سبز ديد، دليل آن كه زن ديندار و  پرهيزكار بود. اگر استر به گونه سرخ بيند، دليل كه آن زن مطرب و معاشر دوست بود. اگر استر به گونه زرد يا اشقر بيند، دليل كه آن زن بيمار شود و زرد روي بود. اگر استر برهنه و رام كرده بيند، دليل كند بر مردي ضعيف.

جابر مغربي گويد: استر ماده در خواب مولازاده بود. اگر استرنر بود سفر بود و بعضي از استادان اين صناعت گفته اند: استر نر مرد بود و استر ماده، زن. اگر بيند از كسي استر ماده بخريد، دليل كه از كسي كنيزك بخرد. اگر بيند كه استر ماده  بفروخت، دليل كه كنيزك بفروشد يا از كنيزك جدا شود. اگر ديد كه بر استر ماده نشسته بود، دليل كه زني كند كه هرگز وي را فرزند نيايد. اگر بيند كه بر استر نر نشسته بود، دليل كه عمر وي دراز بود و مرداش حاصل شود. اگر بيند استر از پس وي مي دويد، دليل كه وي را غمي رسد.

اسماعيل بن اشعث گويد: اگر ديد استر نوحه همي كرد، دليل نمايد بر زيادي مال از جهت زنان. اگر ديداستر با وي سخن گفت، دليل كه كار عجب وي را پيش آيد و مردمان را زا آن شگفت آيد، اگر ديد استري را بكشت، دليل كه مال يابد، اگر ديد  وي بمرد يا ضايع شد. دليل است كه از كنيزك جدا شود.اگر استر نر بود، نشانه صحبت مردي بود و بدانكه گوشت و پوست استر مال بود و بعضي از معبران گفته اند: گوشت استر بيماري بود. اگر ديد شير استر همي خورد، دليل بود بر دشواري و ترس و بيم وي به قدر شير كه خورد بود. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن استر بر پنج وجه بود.اول: سفر باشد، دوم: زندگاني دراز، سوم: ظفر بود بر دشمن، چهارم: جمال و آرايش، پنجم: مرد احمق بود. و استر ماده زن نازائيده بود واستر كرده منفعت و يافتن مراد بود.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: استر يا قاطر را معبران به چيزهاي مختلف تعبير کرده اند. مولف نفايس الفنون سوار بودن بر استر را نشان عمر دراز دانسته ولي چند معبر ديگر استر را در خواب زن دانسته اند. بخصوص استر ماده را. اگر ببينيد که  سوار استري هستيد که زين و پالان و دهنه دارد زندگي شما در خانواده روال مطلوبي مي گيرد و اگر ازدواج نکرده ايد ازدواج مي کنيد و چنان چه ازدواج کرده ايد و با همسر خود اختلاف داريد رفع کدورت مي شود و صلح و دوستي جاي آن را مي گيرد. مرد مجرد جوان اگر خود را در خواب سوار بر استر ببيند بزودي ازدواج مي کند و اگر دختر جواني ببيند که روي استري با زين و پالان نشسته بزودي خوستگاري پيدا مي کند و به خانه بخت مي رود. گوشت استر مال زن است. خوردن گوشت قاطر خوردن مال زن است. يافتن يک استر مجهول در بيابان گوياي آن است که در آينده با زني آشنا مي شويد و چنان چه جوان باشيد اين مي تواند مويد يک عشق و ازدواج باشد. شير استر غم و رنج و اندوه است و در خواب خوردن شير قاطر نيکو نيست. ابن سيرين نوشته اگر بر استري سوار هستيد که مشاهده مي کنيد آن استر بد خو و سر کش است نشان آن است که خودتان رفتاري ناپسند داريد و بايد در اصلاح خويش بکوشيد. استر سياه زن خوب روي بلند بالا است. استر زرد بيماري و ابتلا است که بيشتر متوجه زن خانه مي شود. اگر در خواب ديديد که با استري حرف مي زنيد نشان آن است که عملي غير معمول انجام مي دهيد که موجب حيرت و اعجاب ديگران مي شود.

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن لگد زدن استر به او مال يابد

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت چهارم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت سوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت دوم

insert_link

local_library آموزش فال قهوه - قسمت اول