سبد سبزیجات ( باخمیر گل چینی)

مواد لازم برای خمیر:

- نشاسته آسیاب شده یك لیوان

–      چسب چوب، یك لیوان

–      آب، نصف لیوان

–      گلیسرین، 5/1 قاشق غذاخوری

–      آبلیمو، یك قاشق غذاخوری

–      وازلین بچه ( تیوپی)

–      رنگ روغنی نقاشی

–      یك تكه نایلون ضخیم

–   یك وردنه كوچك.

 

طرز تهیه خمیر

نشاسته و چسب را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و كاملاً با هم مخلوط كنید. سپس مخلوط آب، گلیسرین و آبلیمو را به این مواد اضافه كنید و روی حرارت ملایم آنقدر ورز دهید تا به صورت خمیری یكنواخت در آید. روی حرارت ملایم به مدت 20 دقیقه بغلطانید.

عكس شماره

2
عكس شماره 1

پس از حاضر شدن ، خمیر را به مدت یك ربع روی دستمال نخی بگذارید. تا خنك شود. حال به اندازه یك بند انگشت از وازلین بردارید و به خمیر اضافه كرده ، خوب ورز دهید تا صاف و یك دست شود. خمیر را در نایلكس بگذارید تا خشك نشود.

كاهوپیچ:

از خمیر یك گلوله جدا كنید و با رنگ زرد مخلوط كنید. نایلون ضخیم را روی سطحی صاف قرار دهید و با كمی روغن مایع سطح نایلون را چرب كنید تا خمیر به آن نچسبد. از خمیر زرد یك تكه جدا كنید و روی نایلون بگذارید نایلون را به روی خمیر برگردانید( شكل 1) وردنه را روی آن بغلطانید تا پهن شود. نایلون را باز كنید و با نوك كارد به حالت برگ كاهو روی آن خط بیندازید. ( شكل 2) با كارد شیارهایی در اطراف برگ بزنید. برگ را بردارید و دور آن را به حالت برگ كاهوی طبیعی چین بدهید. ( شكل 3) وسط برگ راهم به حالت برجسته به طرف بالا ، كمی با انگشت فشار دهید و برگ را كنار بگذارید. ( شكل 4) به این ترتیب حدود 10 برگ درست كنید.

عكس شماره

4
عكس شماره 3

از خمیر مقداری بردارید ( تقریباً به اندازه یك پرتغال متوسط) و با كمی رنگ زرد مخلوط كنید. برگها را با چسب چوب، یكی، یكی به دور این خمیر بچسبانید تا حالت كاهوپیچ شود. چسب را به قسمت داخلی پایین برگها بمالید. از خمیر یك گلوله كوچك بردارید و به زیر برگها بچسبانید. ( شكل 5) كاهو را كنار بگذارید تا خشك شود. سپس رنگ سبز را با كمی روغن مایع مخلوط كنید و با قلم موی شماره 4 روی تمام سطح كار را رنگ بزنید. ( شكل 6) با دستمال كاغذی روی رنگ را بكشید تا به حالت سایه روشن شود.( شكل 7)

عكس شماره7

عكس شماره6

عكس شماره

5

بقیه خمیر را با رنگهای مختلف، رنگ كنید و هویج، فلفل، قارچ ، سیر درست كنید و سبد سبزیجات را كامل كنید.

منبع:تبیان

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library همبر گر با سبزیجات

insert_link

local_library کوکو گل کلم

insert_link

local_library كوسن با گل برجسته

insert_link

local_library آموزش تزئیناتی برای آشپزخانه از گل چینی