مقایسه هیوندا سوناتا با تویوتا كرولا

اگر شما به دنبال خودرويي لوكس هستيد دو خودروي كرولا 2008 و سوناتا مي‌توانند براي شما گزينه‌هاي مناسبي باشند. اين دو خودرو كه به صورت CBU وارد كشور مي‌شوند هرچند از لحاظ قيمتي در يك محدوده قرار دارند اما از لحاظ فني تفاوت‌هاي بسياري با يكديگر دارند ...
 

به طوري كه سوناتا از موتور 24000 سي‌سي كه توان توليد 174 اسب‌بخار قدرت را دارد بهره مي‌برد در حالي كه كرولا داراي موتور 1800 سي‌سي است كه اين موتور قدرتي برابر 132 اسب‌بخار را مي‌تواند توليد كند.
اما از لحاظ ميزان مصرف سوخت كرولا در وضعيت مناسب‌تري نسبت به سوناتا قرار دارد به طوري كه اين خودرو در هر صد كيلومتر در سيكل تركيبي 4/7 ليتر بنزين مصرف مي‌كند اما سوناتا به 8/111 ليتر بنزين براي طي كردن اين مسافت نياز دارد. همچنين براي رسيدن به شتاب صفر تا 100 سوناتا حدود 9/8 ثانيه وقت صرف مي‌كند و كرولا نيز براي رسيدن به اين شتاب تنها به يك ثانيه بيشتر از سوناتا زمان نياز دارد. اما در خصوص تجهيزات ايمني هر دو خودرو به دليل داشتن كيسه هوا (ايربگ) و ترمز ABS در يك سطح قرار دارند و مي‌توان اين دو خودرو را در رده‌ خودروهاي ايمن در كشور قرار داد.
در حال حاضر كرولا بسته به بهره‌گيري از آپشن‌هاي مختلف با قيمتي در حدود 39 تا 41ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و سوناتا نيز با قيمت 41ميليون و 9000هزار تومان در بازار معامله مي‌شود.

 

تهیه و تنظیم : گروه اینترنتی نیک صالحی

www.niksalehi.com

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - درمان با طب فشاری

insert_link

local_library کیک فنجانی با پنیر

insert_link

local_library شیرینی بیسکویت با توفی

insert_link

local_library کیک با رویه شکلاتی (دورنگ)