باغ پیازهای ایرانی

باغ پیازهای ایرانی  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
هدف از احداث باغ پیازی جمع آوری، نگهداری و پرورش گیاهان پیازی بومی ایران در قسمتی از سطح باغ است. این مجموعه به عنوان ژرم پلاسم گونه های پیازی مورد استفاده قرار می گیرد. قطعه باغ پیازی ایرانی در ۴طبقه به مساحتی برابر ۲۱۱۰ متر مربع در ضلع جنوبی منطقه نمایشی، طراحی و به مورد اجرا گذاشته شد. 
در این قطعه گیاهان پیاز دار، ریزوم دار و غده دار از مناطق مختلف ایران جمع آوری و بر اساس تنوع رویشگاه ، میزان آبیاری و جهت تابش نور در طبقات باغ پیازی کاشته شدند و طی زمان با این شرایط سازگاری یافته اند. 
این باغ شامل ۲۱ جنس از خانواده های, Araceae , Podophylaceae , Liliaceae, Iridaceae, Asphodelaceae, Primulaceae ,Amaryllidaceae است. همچنین درختان و درختچه های زینتی نظیرAilanthus, Berberis, Cotoneaster, Crataegus, Evonymus, Lonicera, Malus, Pyrus و Ulmus در حاشیه باغ به عنوان سایه انداز برای تعدادی از این گیاهان در نظر گرفته شده اند. 
حصاری از تور سیمی اطراف محوطه باغ پیازی با دو درب ورود و خروج نصب گردیده است تا از هجوم حیواناتی که از پیاز و ریشه های این گیاهان تغذیه می کنند، جلوگیری شود. پیچ اناری و عشقه زینت بخش این حصار می باشد. 
سیستم آبیاری این قطعه بارانی است . خاک آن زراعی به همراه سنگ و کلوخ و کود پوسیده گاوی و ماسه به نسبت ۱:۱:۱:۲می باشد.
 
 
 
  مؤسسه جنگل ها و مراتع ایران

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library زن ایرانی سبد به سر و هیزم به سر ( تابلو

insert_link

local_library باغ ناحیه ایران و تورانی

insert_link

local_library باغ صخره ای

insert_link

local_library باغ گیاهشناسی فدک