پر فروش های هالیوود 2007

پر فروش های هالیوود 2007

 


 

سال 2007 برای سینمای ‌هالیوود ظاهرا بسیار پربرکت بوده است؛ اما این برکت به لطف فروش خوب فیلم‌های سوم به دست آمده که پیش‌تر به دلیل ارائه نسخه‌های اول و دوم آن در سال‌های قبل شناخته شده بودند.


«اسپایدرمن3»، «دزدان دریایی کارائیب3» و «شرک 3» بالای جدول فروش فیلم‌های سال 2007 قرار دارند تا نشان دهند موضوع جذاب با یک فیلم پایان نمي‌گیرد و مي‌تواند تا سال‌ها برای تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان درآمد کسب کند.
«مرد عنکبوتی 33» محصول مشترک شرکت‌های سونی و کلمبیا در صدر جدول فروش قرار دارد و انگار این شخصیت افسانه‌ای به جز موفقیت‌هایی که در عرصه داستان بر ضد دشمنان کاملا مجهز دارد، توانسته در عرصه واقعیت نیز قلب هزاران دوستدار خود را تسخیر کند. اسپایدرمن به لطف کارگردانی و فیلمنامه سام رایمي ‌48 ساله توانسته است به فروشی در حدود 336میلیون دلار دست یابد و در صدر چهار فیلم سیصد میلیون دلاری امسال قرار گیرد. اسپایدرمن آنقدر محبوب نوجوانان است که برای جشنواره «Teen Choice» نامزد هشت جایزه شده است.
شخصیت دوست داشتنی
شرک 3 به لطف داستان جذاب و صدای بازیگران سرشناسی مارک میرز (شرک)، ادی مورفی (دانکی)، کامرون دیاز (پرنس فیونا) و آنتونیو باندراس (پوسین بوتس) توانست به فروشی بالغ بر 3211میلیون دلار دست پیدا کند. شرکت آنقدر محبوب است که تصور مي‌شود حالا حالا‌ها نسخه‌های بعدی آن سینما و تلویزیون را رها نکنند؛ چنان که برنامه‌ریزی ساخت «شرک چهارم» از هم‌اکنون آغاز شده است. به‌رغم این موفقیت فروش، بسیاری از منتقدان نسبت به نوع روایت داستان و فقدان صحنه‌های احساسی انتقاد کرده‌اند و این نسخه را نسبت به دو نسخه قبلی فیلم ضعیف‌تر ارزیابی مي‌کنند. «تغییرکنندگان» (Transformers) داستان جنگ میان ربات‌های خوب و بد است که به‌رغم آنکه اساسا چندان نظر علاقه‌مندان جدی سینما را جلب نکرد، اما توانست فروش قابل توجهی داشته باشد. بر این اساس این فیلم با 319میلیون دلار فروش بلیت توانست به رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2007 صعود کند.
«دزدان دریایی کارائیب: در پایان جهان» با بازیگران سرشناس خود (به‌خصوص جانی دپ) و به لطف خاطره فیلم قبلی انتظار زیادی را در علاقه‌مندان سینما ایجاد کرده بود؛ هر چند در پایان فیلم تماشاگران احساس مي‌کردند که انتظارشان از فیلم در حد نسخه قبلی نبوده است. به قول آگهی‌های تبلیغاتی فیلم «جایی که جهان پایان مي‌یابد هیجان آغاز مي‌شود»؛ ولی واقعیت این بود که این فیلم هیجان نسخه قبلی را نداشت؛ هر چند به لطف تبلیغات فراوان توانست به فروش بسیار خوب 309میلیون دلاری دست یابد.
هری پاتر و محفل ققنوس هم را کمتر کسی تصور مي‌کرد، خوب فروش نکند. میزان استقبال از کتاب‌های هری پاتر به اندازه‌ای رویایی بوده که همواره فروش فیلم‌هایش را نیز تضمین کرده است. این محصول کمپانی وارنر بروس امسال توانست به 2911میلیون دلار دست یابد و این حکایت قطعا در مورد نسخه بعدی و نهایی هری پاتر (یادگاران مرگ ) نیز تکرار خواهد شد.
«اولتیماتوم بورن» فیلم پلیسی با بازی بازیگر این روزها محبوب، مت دیمون، نیز جزو فیلم‌های موفق سال 2007 است. «اولتیماتوم بورن» در حالی به فروش 227میلیون دلاری دست یافت که از ماه آگوست روی پرده رفته بود؛ اما فیلم 300 محصول وارنر بروس
جنجالی‌ترین فیلم پرفروش سال 20077 است. ارائه تصویرهای غیرواقعی و غیرمنطبق با تاریخ از جنگ میان خشایارشاه با یونانیان اعتراض گسترده ایرانیان را برانگیخت. قطعا این اعتراض به طور طبیعی باعث مشهور شدن این فیلم و کنجکاوی مردم برای دیدن آن شد وگرنه فیلم آنقدر از جنبه‌های سینمایی و فنی خالی است که حضور آن در میان ده فیلم پرفروش سال 2007 هیچ توجیهی ندارد.
انیمیشن «راتاتولی» در رده هشتم پرفروش‌ترین‌های سال 2007 قر ار دارد  راتاتولی امسال 204میلیون دلار فروش داشته است. در رده‌های نهم و دهم نیز به‌ترتیب فیلم «سیمپسون‌ها» و «خوک وحشی» قرار دارند که با فروش 183 و 1633میلیون دلار در لیست ده فیلم پرفروش 2007 قرار گرفته‌اند

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library آموزش یوگا - آموزش كلاسیك آسانا های یوگا

insert_link

local_library دستورالعمل های استيل شروع ، قدمها و پرتا

insert_link

local_library آموزش مطالعه - تکنیک های حضورفعال درکلا