اگر بخواهیم که خوشهچین بینشها و اندیشههای نو باشیم، باید پا را از حوزه تخصصی خود بیرون بگذاریم. نوآوری راستین را باید بیرون از صنعت یا شرکت خود جستجو کنیم. آنچه از درون میآید، به جای تازگی، بیشتر توسعه همان چیزهای آشناست.
باید گهگاهی خود را وادار به گردش در دنیاهای نو و نادیده بنماییم تا چیزها را با دیدی تازه بنگریم، یا شاهد چیزهای تازه باشیم.
تصور میکنم که در همه زمینهها میشود چیزی متفاوت از آنچه دیگران عرضه میکنند، ارائه کرد.
در دیگر دنیاها بگردید، بنگرید، بشنوید و بپرسید. سپس به دنیای خود باز گردید و از مفهومهای تازه، راهی نو برای انجام کارهایتان بسازید. اگر نتیجه چیزی متفاوت از آب درنیامد، با شتاب کنار بگذارید و به دنبال مفهومهای دیگر بروید.