آرايش چشم

سايه چشم:
چشمان شما نقاط اصلي و کانوني چهره شما هستند و آرايش آنها و انتخاب رنگ اين آرايش بستگي مستقيم به حالت و رنگ چشمتان دارد.
شما ميتوانيد با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتي به وجود بياوريد. هميشه به خاطر داشته باشيد که رنگهاي روشن باعث درشتي و رنگهاي تيره باعث کوچکتر شدن چشمتان ميشود.
هنگام سايه زدن، روشن ترين رنگ را روي کل پلک، يعني از خط مژه تا ابرو، ميکشيم. اين سايه روشن رنگ پايه آرايش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پايه آرايش صورتتان است. اين سايه روشن باعث دوام رنگ و همچنين جلوگيري از خط افتاده آرايش چشمتان ميشود.
نکته:
روزها، وقتي که عجله داريد، رنگ پايه را زده و سپس ريمل بزنيد، همين.
پس از زدن رنگ پايه روشن، رنگ متوسط را پايين ابرو بزنيد. اين قسمت از چشم جايي است که اکثر خانمها سايه چشم را ميزنند. رنگ متوسط را روي رنگ پايه پخش کنيد.
رنگ سوم را هم ميتوانيد بيفزاييد. براي رنگ سوم از يک رنگ تيره استفاده کنيد تا در نگاهتان عمق ايجاد کند. رنگ تيره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجي چشم و همچنين از وسط پلک پايين به سمت خارج چشم بکشيد تا با سايه اي که به پلک بالا زده ايد يک حالت مثلثي در گوشه چشم ايجاد کند. اين سايه باعث ميشود که چشم و خط ابروي شما برجسته تر نشان داده شود. 
سايه سوم را خوب پخش کنيد تا چشم شما بهتر شکل بگيرد.
چگونگي زدن سايه ميتواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زياد و يا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در اين است که سايه چشمتان را بايد طوري پخش کنيد که نگاه شما جلب توجه کند، نه سايه چشمتان.
هرگز فراموش نکنيد که قبل از آرايش پلکهاي خود را آماده کنيد. درست مانند موقعي که صورتتان را با کرم پودر براي آرايش آماده ميکنيد. براي آماده سازي پلکها ميتوانيد از سابه مگنت Kayla استفاده کنيد (توضيحات اين محصول در بخش Kayla سايت آرايش موجود است). 
آن را روي کل سطح پلکهاي خود بماليد و خوب پخش کنيد و سپس آرايش چشمتان را آغاز کنيد. سايه مگنت باعث ميشود که پلکهاي شما براي آرايش آماده شده و دوام آرايش آنها زياد شود.
نکته:
هنگام زدن سايه چشمانتان را باز نگهداريد و کمي سرتان را به عقب متمايل کنيد تا به خوبي ببينيد که چه ميکنيد و سايه درست روي پلک شما بنشيند.
افراد سن بالاتر ميتوانند از سايه هاي هفترنگ استفاده کنند.
اگر پلکهاي پف کرده داريد، سعي کنيد از رنگهاي مات براي سايه چشمانتان استفاده کنيد.
ريمل:
بعد از رژ لب، ريمل مهمترين وسيله آرايشي شماست که باعث درشتي چشمها و جلوه دار شدن مژه هايتان ميشود. غير از تنوع رنگ، ريمل ها انواع مختلفي دارند، ضخيم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولي.
روش زدن ريمل براي جلا دادن نگاه شما اهميت به سزايي دارد. بايد توجه داشته باشيد که ريمل شما تمام سطح مژه، از ريشه تا نوک آن، را بپوشاند. 
براي مژه هاي بالا، قبل از کشيدن برس ريمل روي مژه ها، ميله ريمل را روي پايه مژه هايتان بماليد تا به اندازه کافي رنگ روي مژه هايتان بنشيند. سپس اين رنگ را با استفاده از برس ريمل ، از پايين تا بالاي مژه به خوبي بکشيد. اگر اين کار را با دقت انجام دهيد، مژه هايي زيبا با نوکهاي جدا از هم خواهيد داشت.
هنگام زدن ريمل به مژه هاي پايين، ميله ريمل را به صورت عمودي نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهيد. مراقب باشيد که زير چشمانتان را لک نکنيد.
وقتي ميخواهيد بيش از يک بار ريمل بزنيد، شانه زدن مژه ها بين ريمل زدنها باعث ميشود که مژه هاي شما به هم نچسبند.
نکته:
اگر ريمل شما نو است و ميزان ريمل روي ميله آن زياد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنيد.
اگر ميخواهيد ماده ريمل بيشتر روي برس آن بنشيد، برس را داخل ظرف بچرخانيد. هيچوقت آن را در ظرف ريمل بالا و پايين نکنيد، چون باعث ميشود که ريمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.
خط چشم:
بازار خط چشم بسيار بازار شلوغي است، چون شرکتهاي مختلف انواع مختلف اين محصول را به بازار داده اند که بايد در انتخاب آن بسيار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادي، مايع و پودري وجود دارد .
اگر از مداد خط چشم استفاده ميکنيد، دقت کنيد که نوک آن نرم باشد تا به راحتي بتوانيد خط چشمتان را بکشيد. اين موضوع بسيار مهم است چون پوست پلکهاي شما بسيار حساس و آسيب پذير است. کشيدن خط چشم بخشي از هنر آرايش کردن است که احتياج به تمرين و مهارت نسبتا زيادي دارد.
مداد خط چشم مجبوبيت زيادي دارد چون کشيدن خط چشم با آن آسانتر است و شما ميتوانيد به راحتي حالتي را که ميخواهيد به چشمانتان بدهيد.
Kayla به زودي خط چشم هاي مايع خود را به بازار عرضه خواهد کرد. پس براي اطلاع از زمان عرضه اين کالا حتما مرتبا به قسمت Kayla در سايت آرايش مراجعه کنيد.
اگر ميخواهيد فاصله چشمانتان را بيشتر جلوه دهيد، هنگام کشيدن خط چشم روي گوشه داخلي چشم بيشتر تا کيد کنيد و اگر ميخواهيد اين فاصله را کمتر جلوه دهيد، روي گوشه خارجي چشم بيشتر تاکيد کنيد و گوشه داخلي را روشن تر نگه داريد. براي داشتن چشمان خمار گوشه خارجي خط چشمتان را کمي به بالا متمايل کنيد.
نکته:
هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمي باز نگهداريد تا عضلات چشمتان شل شوند. به اين ترتيب کشيدن خط چشم راختتر شده و نيازي نيست که پوست پلکتان را بکشيد.
تا جاييکه ميتوانيد خط چشمتان را نزديک به مژه هايتان بکشيد تا از به وجود آمدن خط سفيد بين مژه و خط چشم جلوگيري کنيد.
نکات آرايش چشم:
از سايه هاي سه رنگ Kayla استفاده کنيد. چون هر سه رنگ متناسب با هم را دارند. (روشن، متوسط، تيره. هر سه در يک مجموعه) 
هنگام زدن سايه چشم توجه داشته باشيد که سايه تيره، چشم را کوچکتر و سايه روشن، چشم را درشتتر نشان ميدهد. 
رنگ روشن سايه را رو ي کل پلک بکشيد. 
رنگ متوسط را روي پايين پلک بکشيد. 
رنگ تيره را روي گوشه خارجي بکشيد تا به نگاهتان عمق بدهيد. 
خط چشم را به آرامي با کششهاي کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشيد. 
ريمل به نگاهتان جلا ميبخشد. ريمل آبي نيلي Kayla را آزمايش کنيد، متحيرتان ميکند. 
توجه داشته باشيد که سايه چشمتان را هنگام آرايش خوب روي هم پخش کنيد. چونکه شما نميخواهيد سايه تان در سه رنگ جلوه کند.
همچنين دقت کنيد که ريمل کمتري روي مژه هاي پايين بماليد.
اگر مژه هاي به هم چسبيده داريد، با شانه مژه آنها را شانه کنيد.
اگر زير چشمانتان مشکلي از قبيل پف، لکه يا... داريد، توجه داشته باشيد که زدن ريمل به مژه هاي زيرين توصيه نميشود، چون اين کار پف و يا لکه ها را برجسته تر جلوه ميدهد.
اگر دور چشمتان کبودي دارد ميتوانيد با سايه مگنت اين کبودي را به حد اقل برسانيد و بعد چشمانتان را آرايش کنيد

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آرايش براي پنهان كردن لكه ها و جوش‌ها

insert_link

local_library باعث درخشندگي چشم ها می شود

insert_link

local_library تصاویرگریم: آرایش قدم به قدم سایه چشم

insert_link

local_library تکنیک های ساده وتاثیر بر روی زیبایی چشم