30 ترفند آرایش مو که هر دختری باید بداند | مد بانوان

بعضی از روزها میخواین که موهاتون رو یه مدل شیک درست کنین اما نمیخواین زیاد مجلسی باشه و فرصت کمی برای درست کردن موهاتون دارید.در نتیجه شما میتونید از این ترفندها استفاده کنید.

 

30 روش ساده ی زیر را برای درست کردن موی روزمره استفاده کنید.

1.مرتب کردن موی مجعد با مسواک و اسپری مو:

استفاده از اسپری مو برای مرتب کردن موی مجعد یک روش متداول است: استفاده مقدار اندکی از آن تفاوت زیادی ایجاد نمی کند، اما مقدار زیاد آن باعث خراب شدن مو می شود. برای اطمینان از اینکه به اندازه ی دلخواه موهای مجعدتان مرتب شود اسپری مو را روی یک مسواک قدیمی بزنید و مسواک را روی موهای شل و ول و مزاحم خود بکشید. موهای شما را نگه می­دارد بدون اینکه خیلی سفت و کلاه مانند شود.

مرتب کردن موی مجعد با مسواک2.برای جلوگیری از وز شدن موهایتان در صبح فردا آن ها را ببافید:

اگر شما نمی­خواهید از سشوار و بیگودی برای مو های خود استفاده کنید، هنگامی شب از حمام می­آیید موهایتان را خیس ببافید ( چه دسته های کوچک چه یک بافت کلی، این بستگی به موهایتان و مدل مورد نظرتان دارد.) و تا صبح باز نکنید. صبح بافت موهایتان را باز کنید و روی آنها اسپری تقویت کننده و حجم دهنده مو بزنید و با دست بر روی فر های مو بکشید.

3.پر پشت نشان دادن مو با ترفند دو دم اسبی:

برای اینه موهایتان بلند تر و پرپشت تر نشان داده شود، بالای مو های خود را دم اسبی ببندید و سپس بقیه ی موها را پایین تر از قبلی دم اسبی ببندید. دم اسبی بالایی محل بسته شدن پایینی را مخفی میکند و اینطور به نظر میرش که شما موهای بلند و پرپشتی دارید.

4.از برس گرد برای درخشندگی مو استفاده کنید:

با توجه به نظر Charles Baker Strahan ، متخصص زیبایی مو با اسانس های گیاهی، هنگامی که شما با برس گرد مو های خود را خشک می­کنید دانه های روغنی مو از کف سر به انتهای ساقه­ی مو هدایت میشود. این به این معناست که شما به طور طبیعی مو های خود را حالت میدهید و آن را براق می­کنید.

برس گرد برای درخشندگی موها5.از شامپوی خشک ( شامپویی که موها را بدون نیاز به آب تمیز میکند.) قبل از خواب استفاده کنید:

 

اگر موهایتان نیاز به شسته شدن دارد و وقت این کار را قبل از رفتن به مدرسه یا سر کار ندارید، قبل از خوابیدن روی بالش به موهایتان شامپوی خشک بزنید. این شامپو در طول خواب شما به موهایتان نفوذ کرده و هنگامی که بیدار می­شوید موهایی تمیز و سالم دارید.

6.به موهایتان اکستشن موقت برای تغییر رنگ یا سایز مو اضافه کنید:

اکستنشن برای موها جهت تغییر تنوع در مو

اگر اندازه ی موهایتان متوسط است و برای یک مراسم خاص می خواهید طول و رنگ آن را تغییر دهید، از اکستنشن های گیره ای استفاده کنید ( برای افراد سبزه رنگ آمبره انتخاب خوبیست). این اکستنشن های برای استفاده­ی طولانی مناسب نیستند اما برای بعضی اوقات که میخواهید موهایتان بلند باشد انتخاب ارزان وراحتی است.

  1. هنگام فر کردن مو، از وسط مو شروع کنید:

فر کردن مو و ماندگاری فر مو

برای داشتن فر زیبا و با ماندگاری بیشتر از بابلیس استفاده کنید و به جای ایمکه از انتهای مو شروع کنید از وسط مو شروع کنید.این کار به شما کمک می کند تا فر موهای شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

8.به سنجاق سر های خود اسپری مو بزنید:

اگر شما موهای براق و صاف دارید که معمولا سنجاق سر از روی آن سر می­خورد، سنجاق سرهای خود را

روی یک حوله پخش کرده و بر روی آن ها اسپری مو یا سامپوی خشک بزنید. حوله را با دقت از گوشه­ی

آن گرفته و مقداری تکان دهید تا اسپری مو یا شامپوی خشک روی سنجاق ها پخش شود، سپس مو های

خود را درست کرده و از سنجاق ها استفاده کنید که دیگر روی موهایتان سر نمی خورد.

به سنجاق سر های خود اسپری مو بزنید:

  1. برای فر کردن مو از فویل آلمینیومی استفاده کنید:

برای کسانی که مو هایشان حالت دار نمی ماند، مو های خود را به دسته­های کوچک تقسیم کنید، هر

قسمت را دور انگشت خود بپیجانید و دور آن یک تکه فویل آلمینومی مربعی بپیچید( سایز مربع به اندازه ی فری که میخواهید موهایتان بشود بستگی دارد). هر تکه فویل را بین 20 تا 45 ثانیه گرم کنید سپس صبر کنید تا فویل ها خنک شود و آن ها را باز کنید. اگر لازم است به موهایتان اسپری مو بزنید، اما در بیشتر موارد این فر یک روز روی موی شما می­ماند.

  1. برای بهتر ماندن مدل موی مورد نظرتان از باد سرد سشوار استفاده کنید:

هنگامی که موهای خود را درست میکنید فقط به باد گرم سشوار که از آن برای خشک کردن مو استفاده میکنید بسنده نکنید. برای درست کردن بهترین مدلی که میخواهید باد سشوار را متناوبا بین سرد و گرم تغییر دهید.

  1. مو های خیس خود را برای خشک شدن با حوله به آرامی حرکت دهید:

وقتی از حمام می­آیید به آرامی موهای خود را با حوله تکان دهید که از دست خیسی زیاد آن راحت شوید. حوله را محکم نمالید این کار باعث شکسته شدن مو می­شود.

  1. وقتی موهایتان را فر می کنید 1.5 سانتی متر آن را فر نکنید:

اگر موهای صاف خود را فر می کنید 1.5 سانتی متر آن را فر نکنید تا موهایتان مدرن و طبیعی شود.

  1. چتری های گول زننده درست کنید:

شما می­توانید برای خود چتری درست کنید بدون اینکه موهای خود را به طور دائمی کوتاه کنید فقط با باز کردن دم اسبی خود.( این ویدئو آموزشی را ببینید تا یاد بگیرید.)

  1. موهایتان را در طول شب پرپشت کنید:

موهایتان را قبل از اینکه پرپشت کنید بشورید، مقداری ژل حجم دهنده روی آن بزنید و آن را قبل از رفتن به تخت خواب در بالا سر گوجه کنید( اگر نگران شکسته شدن موهایتان هستید از هد استفاده کنید). روز بعد قبل از باز کردن گوجه آن را چند دقیقه سشوار بکشید، حال موهای حالت دارخود را باز کنید.

15.از ترفند دم اسبی برای فر کردن سریع مو استفاده کنید:

اگر شما موی حالت دار و فر میخواهید و وقت ندارید، موهایتان را دم اسبی ببندید و آن هارا فقط به دو یا سه دسته تقسیم کنید و با بابلیس فر کنید. بعد از تمام شدن دم اسبی خود را باز کنید.

16.دم اسبی خود را با سنجاق بالا نگه دارید:

اگر میخواهید دم اسبی شما پف دار و بالا بماند، کافیست دو سنجاق را به سمت سر خود به کش مو وصل کرده و به سمت گردن فشار دهید.

17.روشی دیگر برای حجیم نشان دادن دم اسبی : استفاده از کلیپس پروانه­ای:

کلیپس متوسط پروانه ای را زیر دم اسبی خود بزنید و موهایتان را روی آن بریزید در نتیجه موهایتان حجیم نشان داده می­شود.

18.مدل زیبای گوجه ای در هم تابیده درست کنید

برای درست کردن مدل گوجه ای درهم تابیده فقط کافیست موهایتان را به دوقسمت پایین تقسیم کنید سپس آنها را ببافید و بعد آنها را دور هم بپیچانید و به آن سنجاق سر بزنید.

19.برای اینکه موهاتون توی صورتتون نریزه از این مدل نمیه بافت استفاده کنید:

از جلوی موهاتون قسمت کمی مو بر دارید و آن را ببافید و از بالای گوش به پشت سر برده و به موهایتان وصل کنید. جایزه!: اگر موهاتون رو چند روزه نشستید حتی بدون سنجاق هم میشه قسمت بافته شده رو وصل کرد!

  1. با سنجاق سر مثلث بسازید:

اگر شما عادت دارید که جلوی موهایتان را جمع کنید و در پشت سر با سنجاق وصل کنید، سنجاقی انتخاب کنید که با رنگ موهایتان هم خوانی داشته باشد و آنها را به صورت مثلثی به مو بزنید که در عین سادگی زیبا هم باشد.

  1. از اتوی مو برای فر کردن استفاده کنید:

اگر شما زمان کافی برای فر کردن موهایتان ندارید، مو های خود را به حدودا شش دسته تقسیم کنید و آن ها را ببافید سپس هر بافت را با اتوی مو گرم کنید. بافت مو هارا باز کنید و حالا موهای شما فر شده است.

  1. برای استفاده از اسپری مو از دستانتان استفاده کنید:

به جای اسپری کردن معمولی اسپری مو روی موها که بیشتر آن در هوا پخش میشود، مقداری از اسپری را روی دست خود زده و خیلی شل و آرام دستتان را روی مو بکشید.

23.ریشه موهایتان را بالا ببرید:

اگر موهایی نازک و لخت دارید، سر خود را برعکس کنید و وقتی موهایتان برعکس است ریشه آنها را با سشوار خشک کنید. با این کار موهایتان پرپشت تر به نظر میرسد.

  1. برای اینکه چتری هایتان را کنار ببرین آنهارا فرانسوی ببافید.

25.جمع کردن بالای مو برای هر نوع مو قابل استفاده است:

چه موهای شما لخت باشد جه حالت­دار ، نازک یا ضخیم، میتوانید فقط با جمع کردن جلوی موهایتان با زمان کم مویی شیک و زیبا درست کنید.

26.کش مو درست کنید:

به جای استفاده از کش موی زشت و سفت برای خودتان کش مو بسازید و از آن در طول روز استفاده کنید.

  1. با هد بند موهایتان را فر کنید:

موهایتان را بدون گرما فقط با پیجیدن فر کنید. به این صورت که موهای خیس خود را در شب با هد بپیچید و صبح آن را باز کنید.

28.یامویتان را با جوراب فر کنید!!

بابلیس ندارید؟ اشکال نداره! موهایتان را با جوراب بپیجید و دقیقا همانطوری فر کنید.

  1. باب (مدل مویی که جلوی آن از پشتش بلند تر است) فریب دهنده بسازید:

اگر موی بلندی دارید که نمی­خواهید کوتاه کنید میتوانید با یک بافت شل به دور گردن همان مدل را ایجاد کنید.( اگر موهایتان لخت است باید حلقه های فر دربقیه ی موهایتان ایجاد کنید که موهایتان زیبا تر به نظر برسد.)

  1. برس های موی خود را بشناسید:

آخرین اما نه بدترین، شناختن هدف انواع برس است. برس های بزرگ گرد برای لخت کردن، برس های کوچک گرد برای فر و حالت دار کردن و برس های تخت دستی برای باز کردن گره مو است.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library قانون کارما (از هر دست بدهی از همان دست

insert_link

local_library دانستني هاي ژل، موس، واكس و اسپري مو

insert_link

local_library رنگ کردن وقتي كه رنگ غالب مو سفيد باشد

insert_link

local_library دانستني هاي مفيد در مورد رنگ كردن مو