انرژی چیست و چرا بر روی مراکز انرژی ما(چاکراها) تاثیر می گذارد

انرژی چیست و چرا بر روی مراکز انرژی ما(چاکراها) تاثیر می گذارد   

نور خورشید یکی از منابع مهم است که گرما ، نور و انرژی را به اطراف می دهد.نور خورشید نه تنها زندگی بر روی زمین را حفظ می کند بلکه خود زمین را نیز حفظ می کند.خورشید به گیاهان انرژی می دهد و به فتوسنتز آنها کمک می کند که این عمل باعث حفظ زندگی همه انسانها و حیوانات می شود.

نور خورشید انرژی از نوع اشعه الکترومغناطیس دارد و قسمتی از این انرژی شامل اشعه های کیهانی ، اشعه گاما، اشعه X ، اشعه هایی که با چشم دیده می شود،اشعه مادون قرمز و امواج بلند و کوتاه می باشد.ما در زندگی روزانه از بسیاری از این انرژیها استفاده می کنیم .البته صحبت ما بر سر اشعه هایی که دیده نمی شوند نیست.

منظور ما استفاده از انرژی اشعه های قابل رویت می باشد.ما به آنها بعنوان اشعه های قابل رویت می نگریم زیرا همه انرژیهایی که در بالا به آنها اشاره شد را می توانیم بصورت نور ببینیم.با قرار دادن منشوری در مقابل نور خورشید ما می توانیم نور را در هفت طیف نوری با رنگهای مختلف ببینیم. این هفت رنگ عبارتند از: قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی، آبی نیلی و بنفش. ما می توانیم این رنگها را در رنگین کمان ، قطره باران ، شبنم و حتی در دانه برف نیز مشاهده نماییم.Image

 

● نور و رنگ دو عنصر جدا ناپذیر

هر رنگی در نور مرئی دارای طول موج و فرکانسهای مختلفی است که بصورتهای مختلفی بر ما اثر می گذارند.رنگ قرمز بلندترین طول موج و کم ترین فرکانس را دارد که ما آن را بصورت گرما و تحریک شدن تشخیص می دهیم در حالیکه رنگ بنفش کوتاهترین طول موج و سریعترین فرکانس را داردکه ما آن را از طریق انرژی موجود در این رنگ که سرما و آرامش دهنده است تشخیص می دهیم.ما نور و رنگ را از طریق چشم خود بوسیله تحریک شبکیه چشم و سلولهای آن بدست می آوریم.


این پالسها که از طریق غده هیپوفیز مغز به اعصاب بینایی می رسد، غده های دیگر و ترشح هورمونهای آنها را در بقیه قسمتهای بدن تحریک می کنند.

بسیاری از فعالیتهای بدن بویسله نور و رنگهای مختلف آن تحریک می شود و بدینسان سیستمهای چاکرا را تحت تاثیر قرار می دهند. همانطور که نور و رنگهای آن بصورت فیزیکی بر روی غدد و هورمونها تاثیر می گذارد ، تاثیر مشخصی نیز بر روی احساسات و حالتهای ما می گذارد.امروزه این نظریه را که رنگهای خاصی می توانند به ذهن آرامش دهند در صورتیکه بقیه آنها فعالیتهای ذهنی را تحریک می کنند توسط علم تایید شده است.


ما برای تقویت و تغذیه مغز احساسات و فعالیتهای بدنی و همچنین مراکز انرژی بدنمان به نور احتیاج داریم.نور می تواند از پوست و نفس وارد بدن ما شود. همچنین می توانیم انرژی رنگها را از طریق غذاهای رنگی ، ویتامینها ، گیاهان سنتی ، گیاهان معطر ، صداها ، مواد معدنی ، لباس، دکوراسیون و چیزهای دیگر بدست بیاوریم.

 

(راههایی برای انرژی بخشیدن به چاکراها)

● اهمیت سیستم چاکرا

در واقع درباره روان انسان و سیستم پیچیده آن بسیار کم می دانیم ، اگرچه علم پزشکی مواد سمی (افکار منفی،بالابودن موادشیمیایی در غذای ما و عوامل محیطی) را که بدن ما را تحت تاثیر قرار می دهند اثبات کرده اند.آلودگی دائمی می تواند باعث عدم توازن در چاکراها شود که از نظر فیزیکی ما را تحت تاثیر قرار می دهند .


دلیل اینکه طب سنتی در این زمان نمی تواند بیماریها را کاملاً درمان کند این است که سلامتی بستگی به فرد دارد که چگونه سلامتی خود را بهبود بخشد.همچنین بهتر است این تفکر را در خود تقویت کنیم که ما خود بهترین دکتر برای سلامتی خود هستیم.پس با شناخت سیستم چاکرا بهتر می توانیم به بهبود خود و زندگیمان کمک کنیم.


فایده آشنا شدن و اطلاع پیدا کردن از سیستم چاکرا در این است که کل (جسم،ذهن و روح در توازن) را بشناسیم و بدانیم که وقتی همه هفت چاکرا(انرژی درونی) در پیوستگی با هم باشند شما هیچ مشکلی نخواهید داشت.بعنوان مثال اگر قسمت ذهنی شما قدرتمند باشدو همچنین قسمتهای فیزیکی و احساسی شما در بهترین شرایط باشند شما در بهترین وضعیت خود قرار دارید.


امروزه ما در دوران سرعت زندگی می کنیم و بدن را فراموش کرده ایم.به عدم وابستگی تکیه کرده ایم و خیلی کم به وابستگی می پردازیم.مراکز انرژی ما برای حفظ توازن و تعادل به یکدیگر وابسته اند.


بنابر این با شناخت کامل چاکراها می توانید بر روی زندگی خود کنترل داشته باشید. هیچ کسی جز شما مسئول سلامتی شما نیست.


تنها ذهن شما نمی تواند همه چیز را پرورش دهد، حتی رژیم غذایی مناسب نیز نمی تواند مشکلات شما را حل کند . این مهم است که خود را بصورت کامل بشناسید تا بتوانید خود را اداره کنید.


اگر در هر قسمت اختلالی بوجود بیاید در چاکرای ما نشان داده می شود. هر کدام از این هفت چاکرای اصلی عملکرد و بینش ذاتی خود را دارد.همانطور که اندام شما بصورت اتوماتیک عمل می کند ، مراکز انرژی نیز بصورت خودکار کار می کنند.  

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library آموزش یوگا - یوگا و درمان سردرد

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library دستورالعمل های استيل شروع ، قدمها و پرتا