اگر می خواهید در منزل گلدانهای زیبا داشته باشید

اگر می خواهید در منزل گلدانهای زیبا داشته باشید  
 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
اگر دوست دارید در منزلتان گلدان هایی متفاوت داشته باشید روش های سریع و کم هزینه ای وجود دارند که شما می توانید با اجرای آنها در کمترین زمان و با حداقل هزینه گلدانی خاص بسازید و به گوشه و کنار منزل زیبایی و طراوت ببخشید. در اینجا به بعضی از این روش ها اشاره می کنیم.
▪ گل ها را در ظروف شیشه ای مخصوص بسته بندی مواد غذایی مانند خیارشور و یا انواع سس بچینید و آن را تا نیمه از آب پر کنید، سپس یک برگ زرورق و یک کاغذ رنگی نازک را بر روی هم بگذارید، به طوری که زرورق در زیر و کاغذ رنگی روی آن باشد سپس گلدان را در مرکز کاغذ قرار دهید. قبل از آنکه گلدان را روی کاغذ بگذارید سطح خارجی آن را کاملاً خشک کنید، کاغذ و زرورق را با هم از چهار طرف به طرف بالا و لبه شیشه جمع کنید و با یک رشته ریسمان کنفی یا چند رشته نخ پرک رنگی به دور دهانه شیشه ببندید. در آخر گوشه های زرورق و کاغذ رنگی را که از دور گل ها بیرون آمده اند با دست مرتب کنید. چند گلدان کوچک و یا چند لیوان را در یک سبد توری فلزی قرار دهید. فواصل میان آنها و همچنین فاصله میان لیوان ها و دیواره سبد را با خزه پر کنید. سپس لیوان ها را تا نیمه از آب پر کنید و هر یک از آنها را با یک نوع گل پر کنید. همچنین می توان در این سبد چند گلدان کوچک گل بنفشه یا همیشه بهار را به همین ترتیب چید.
▪ در یک قوطی کنسرو خالی را با دقت بریده و جدا کنید. چند شاخه گل ژربرای ساقه بلند را انتخاب کنید و ساقه های آنها را تا حدود ۲۵ سانتیمتری از سر گل ها کوتاه کنید. قطعات بریده شده از ساقه ها را به یک اندازه و به اندازه ارتفاع قوطی کنسرو بریده و دور قوطی کنسرو بچسبانید به طوری که سطح روی قوطی را کاملاً بپوشانند. یک قطعه نخ پرک را دور قوطی ببندید و به صورت پاپیونی گره بزنید. سپس قوطی را تا نیمه از آب پر کنید و گل ها را در آن قرار دهید.
▪ گلدان های ساده سفالی را می توانید با چسباندن موزاییک های شکسته بر روی آنها تزئین کنید. با موزاییک های اضافی که در منزل دارید یک گلدان را به طور کامل پوشش دهید یا بخشی از آن را با چسباندن موزاییک زینت دهید. برای چسباندن موزاییک می توانید از چسب سیلیکون یا چسب کاشی استفاده کنید و پس از چسباندن آنها فواصل میانشان را با مقداری دوغاب پر کنید. غیر از موزاییک از وسایل دیگری که در منزل دارید نیز می توانید برای این منظور بهره بگیرید. به عنوان مثال می توان از قطعات چینی یا انواع دکمه نیز استفاده کرد.
▪ از انواع قوطی های خالی مواد شوینده به عنوان گلدان استفاده کنید. تعدادی از این قوطی ها را در اندازه ها و رنگ های گوناگون انتخاب کنید و به صورت یک مجموعه در گوشه ای از آشپزخانه بچینید. قبل از قرار دادن گل در این قوطی ها آنها را خوب بشویید تا مواد شوینده در آنها باقی نمانده باشد.
 
 
 
  سازمان آموزش و پرورش استان خراسان

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library هیپتونیزم چیست و چگونه رخ می دهد!؟