کاشت و پرورش درخت کاشو (بادام هندی)

درخت بادام هندی

● موطن اصلی وقدمت کاشت درخت کاشو:
موطن اصلی این درخت از آمریکای جنوبی ویرزیل می باشدکه پس ازکشف آمریکا توسط پرتقالیها به سایر نقاط دنیا برده شد.

امروزه کشور هندوستان بزرگترین تولید کنندهٔ این محصول بوده وجنوب غربی این کشور ازمراکز عمدهٔ کاشت می باشد.
مقاومت درختچهٔ کاشو نسبت به کم آبی بیشتر از درخت انبه است، اما درمقابل سرما حساستر از انبه می باشد.

● ارزش غذایی میوه بادام هندی:
▪ ترکیب شیمیایی این میوه بدین قرار است که:
ـ گلوکز یا لوولز ۹%-۷%
ـ اسید تانیک ۰.۵درصد(این ماده باعث گس شدن طعم میوه می شود)
ـ مواد معدنی ۱۲%
ـ مغز درکاشو علاوه بر طعم مطبوعی که دارد، ۱۵%پروتئین و ۴۰%چربی هم دارد.
● شرایط آب وهوایی ومحیط کاشت:
همان طوری که ذکر گردید کاشو بومی مناطق گرمسیری است وطبعا درمناطقی که دارای اینگونه آب وهوا باشد رشد خوبی دارد. درخت در بدترین وکم عمق ترین خاکها رویش دارد ومحصول میدهد ولی خاکهای عمیق ولیمونی باعث افزایش باردهی ورشد بهتر درخت میگردد.
● میوهٔ کاشو:
میوهٔ حقیقی دراین درخت محتوی مغز یعنی قسمت خوراکی میوه می باشد. میوه دارای قسمتی لوبیایی شکل، ودرانتها نسبتا طویل ومتورم است که در داخل این برآمدگی مغز یا قسمت خوراکی میوه قرار دارد که پس ازرسیدن کامل میوه و برداشت بایستی مغزمیوه را برای عرضه به بازار از پوست آن جدا بنمایند. 
سه تاچهار هفته پس ازباز شدن گل وتشکیل میوه یعنی تلقیح گلهای ماده دم گل شروع به رشد کرده و۳-۲ ماه بعد که میوهٔ حقیقی کاملا رسید رشد دم میوه نیز به حداکثر رسیده جسمی نرم وگوشتی با طعم کمی ترش که بسیار معطراست تولید می کند. این شبه میوه یا دم گل متورم وبرای تهیهٔ یک نوع شراب ویا مصرف به صورت تازه خوری به عنوان میوه مورد استفاده قرار میگیرد. درموقع رسیدن کامل، قطر دم میوه به۵-۴ وطول آن به۱۰-۵ سانتیمتر می رسد ورنگ آن صورتی یا زرد می گردد.
مغز بادام هندی که دارای مقدار زیادی چربی می باشد خیلی زود تند وفاسد می گردد یعنی چربی آن درمجاورت اکسیژن هوا اکسید می شود. برای حمل این محصول به نقاط دوردست باید آنها را درجعبه های فلزی قابل نفوذبه هوا قراردهندوپس از پرکردن جعبهٔاول هوای داخل آنرا خارج نموده
و به جای آن گاز دی اکسید کربن وارد کرده ودرجعبه را مسدودنمایند، بدین طریق می توان مغز کاشو راتا دو سال بدون اینکه فاسد شود، نگاهداری کرد.
● ازدیاد درخت کاشو:
این درخت گرمسیری همیشه سبز حساس، که عمدتا درهندوستان پرورش داده می شود، معمولا با بذر تکثیر گردیده وبرای انجام این عمل ۳-۲ عدد بذر، مستقیما درباغ کاشته می شود(به علت اینکه انتقال نهالهای جوان توام با اشکالاتی است از کشت آن درخزانه صرف نظر می نمایند). بعد از رویش بذور یک عدد ازآنها را نگهداشته وبقیه راحذف می نمایند.
با اینکه بذرهای درخت هیچ نوع رکود بذری ندارند، اما بذور راباید باقرار دادن درآب، ازنظر وجود جنین مورد آزمایش قرار داد(بذور غوطه ور حذف می شوند). جوانه زنی درمدت ۲۰-۱۵ روز صورت می گیرد.
همانطوری که گفته شد نهالها قدرت انتقال ندارند وبه همین جهت درحالتی که بخواهیم آنها را بعد از رویش به زمین اصلی انتقال داده ونسبت به کاشتشان اقدام کنیم، ازگلدان های توربی استفاده می نمائیم؛ بدین صورت که بذور را درگلدانهای توربی کاشته ودر زمان انتقال توام با گلدان، گیاهان جوان را هم در زمین اصلی می کاریم. بنابراین گلدان با نهالها در داخل خاک قرار می گیرد، وبه مرور پوسیده واز بین می رود.
● کاشت درخت:
این درخت در دورهٔ جوانی رشد سریعی دارد ولی طول عمر آن کم است وحدود بیست سال زندگی می کند، درحالی که درخت انبه وپسته که با بادام هندی در یک خانواده قرار دارند تا یکصد سال عمر می کنند.
بیشتر محصول کاشو از درختانی که درنامرغوب ترین اراضی وبطور وحشی وخودرو سبز شده اند، جمع آوری می گردد. منتها باغهای کاشته شده هم نسبتا زیاد است ودرختی که درزمین مرغوب کاشته شده ومورد مراقبت قرار می گیرد، محصول بیشتری می دهد.
فاصلهٔ کاشت درخت کاشو درباغات دیم واراضی نامرغوب درحدود ۱۸متر درهر جهت، ودر اراضی زراعتی حاصلخیز با آبیاری،۱۲-۱۰متر می باشد.
▪ نکتــه: نیاز درخت کاشو نسبت به گرده افشانی زیاد بوده، ومیزان دگرگشنی درآن کم است.

نظرات (11)

  1. نسترن

oخوب میزان مصرف اب برای درخت کاشوچقدراست ؟ایامیتوان دراصفان این درخت راکاشت؟

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. تبلیغات در سایت شما

با سلام و درود خدمت شما وبمستر عزیز
شرکت واید ادز پیشتاز در زمینه تبلیغات پاپ آپ آی پی های شما را با بالاترین نرخ ممکن ( درآمد تا دو برابر سیستم های دیگر به صورت تضمینی ) خریداری مینماید به دلیل بازدید بالای شما ما میتوانم تا 160 ریال بابت .هر آی پی به شما پرداخت نمایم .
همچنین واریزی های شرکت به صورت کاملا تضمینی میباشد همچنین به دلیل وجود اسپانسر تبلیغاتی تمامی تبلیغات شرکت تبلیغات سالم و به هیچ وجه تبلیغات تلگرام و یا دانلود اتوماتیک و... نمیباشد واریزی های شرکت به صورت اتوماتیک هر روز واریز میشود حتی میتوانید بعد از اینکه تعداد آی پی های شما مشخص شد به صورت پیش پرداخت مبلغ خود را دریافت نماید در حال حاضر افتخار همکاری با 100 سایت پر بازدید زیر 700 ال****ای ایران و 300 سایت زیر 1000 ایران و تعداد زیادی سایت های موزیک و فیلم در مدت کمی پس از افتتاح سیستم به لطف خدا ماه جزو 100 سایت برتر ایران رسیدیم که این نشان اعتماد شما عزیزان به ما و صحت حرفهای ما میباشد فقط کافیست یک بار ما رو تست کنید.
براي ****ب اطلاعات بيشتر ميتوانيد بعد از ثبت نام با ارسال تيکت از پنل کاربري خود با ما در ارتباط باشيد به شما تضمین صد در صد میدهیم درآمد شما در سیستم ما تا دو برابر هر آنچه تا به حال تست کردید باشد حتی در صورتی که تست قرار دادید و هزار تومان هم درآمد داشتید و راضی نبودید میتوانید درخواست واریز بدهید
ادرس سايتhttp://www.wideads.com :
ايميل: wideads.com@gmail.com

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. شیخ حسن

سلام.در ایران کجا مناسب کاشت بادام هندی است. باتشکر?

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. balamusic

جالب بود
لطفا به سایت ما هم سر بزنید
http://balamusic.ir/

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. Morteza

سلام کجای ایران میشود بادام هندی کاشت. آیا بذرش در ایران موجود است از کجا باید تهیه کرد

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. سورن پارت ایران

سلام
خب کاملا مشخصه که بهترین و مناسب ترین نقطه برای کاشت و پرورش بادام هندی چابهار و اطراف این منطقست دقیقا مثل موزو انبه و نارگیل
حالا بازم سرمایه گذاری نشه و اونجا در سختیو بیکاری و ایرانم همچنان وارد کننده ی این محصولات باشه و اوورت اورت ارز خارج کنن

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. موسوی

سلام ایا میشه درخت بادام هندی کاشت توی ایران باتشکر

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. محبوبه

سلام.امکان رویش بادام هندی در منطقه بویین زهرا چند درصد است و بذر آن رو کجا میتونیم پیدا کنیم.و گفته شده مقاوم به گرما و ناتوان در برابر سرما هست.منطقه ما نیمه خشک هست.زعفران عمل آوری دارد .ینی بادام هندی هم عمل آوری دارد.ممنون از سایتتون

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. مسعود

سلام توشمال میشه این درخت روکاشت؟ لطفاجواب بدید

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. صادق محمدی

سلام به بذر یا نهال بادام هندی نیاز داریم در هر کجای ایران باشه میایم میبریم با هر قیمتی ممنون از شما ۰۹۳۹۸۰۱۶۸۴۹شماره تماس بنده

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
  1. محمداحمدی

سلام هردرخت چقدر بادام هندی میده (میانگین)

  پیوست ها
اجازه مشاهده پیوست را ندارید
 
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library آموزش یوگا - یوگا و درمان سردرد

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library دستورالعمل های استيل شروع ، قدمها و پرتا