كریسمس و تزیینات آن

 

  

این روزها هموطنان مسیحی ما با ایجاد تغییر و تحولات و تزییناتی خاص کریسمس در محیط زندگیشان، در تدارك استقبال از جشن های كریسمس و سال نو میلادی هستند. ضمن تبریك به این هموطنان به ارائه پیشنهاداتی در همین زمینه پرداخته ایم كه امیدواریم مفید واقع شوند:

 

لوستر تزیینی

در كنار تزیینات متفاوتی كه این روزها با استفاده از برگ های درخت كاج صورت می گیرد ، درست كردن لوستری زیبا به همراه شمع های نورانی و آویختن آن در بالای میز غذاخوری، جلوه ای خاص و فضایی روحانی ایجاد می كند.

 

برای درست كردن این لوستر تزیینی به مواد زیر نیاز است:

  

ـ سطحی بیضی شكل و توخالی ساخته شده از موادی مانند فلز، چوب ، فیبر، پلاستیك ، مقوا و یا حتی یونولیت.

 

توضیح:

در اینجا همانطور كه در تصویر دو ملاحظه می كنید این بیضی توخالی از میله های فلزی ساخته شده است ولی همان طور كه ذكر شد نه تنها از جنس های دیگر ، بلكه از ابعاد و شكل های هندسی متفاوتی مانند دایره، مربع، مستطیل نیز می توانید استفاده كنید. تنها خالی بودن فضای داخل آن و قطر حداكثر 10 سانتی متر در سطح را مورد توجه قرار دهید.

ـ چند زنجیر و یا بند محكم برای آویختن لوستر از سقف

ـ تعدادی شمع

ـ مقداری برگ و میوه درخت كاج

ـ مقداری شاخه های بریده درختان

ـ خزه

ـ قطعات تزیینی گچی به شكل های ستاره، خورشید، ماه و فرشته

ـ سیم گل آرایی

ـ چسب حرارتی

  

 

طرز ساخت

ابتدا بندها یا زنجیرها را کاملاً به ساختار اصلی لوستر محکم كنید به طوری كه هنگام آویختن، لوستر صاف و بدون كمترین انحراف قرار گیرد. در این پروژه زنجیرها به وسیله سیم گل آرایی به اسكلت فلزی وصل شده اند. انتهای این زنجیرها و یا بندها را به هم متصل كنید.

پس از نصب آویزها، سطح اسكلت لوستر را با استفاده از خزه و برگ های كاج به طور كامل بپوشانید. اجازه بدهید اندكی از برگ ها آویز شوند. برگ ها را با سیم و چسب حرارتی به سطح مورد نظر اتصال دهید. برای نصب میوه كاج، چوب ها و دیگر عناصر تزیینی نیز از یكی از روش های فوق استفاده كنید. قطعات گچی تزیینی را ابتدا با قلم مو و رنگ یا اسپری ، طلایی رنگ كنید و پس از خشك شدن، در صورت داشتن سوراخ با سیم یا روبان در لا به لای شاخ و برگ ها بیاویزید و یا با چسب حرارتی به برگ ها بچسبانید.

حال نوبت به شمع ها می رسد. راهكار اتصال شمع ها بستگی به سطح مورد استفاده دارد. در اینجا سیم گل آرایی را در انتهای شمع فرو كرده و دو سر آن را به میله سطح متصل كرده اند . ولی در صورتی كه اسكلت مورد استفاده شما از سطحی صاف تشكیل شده باشد، می توانید انتهای شمع را به چسب حرارتی آغشته كنید و به سطح لوستر در لابه لای برگ ها و دیگر تزیینات بچسبانید. برای آن كه از احتمال خطر افتادن و آتش سوزی جلوگیری كنید، شمع ها را با سیم و با ترفندی متناسب ساختار اصلی ، در محل قرارگیری ثابت كنید.

  

 

بهتر است مرحله نصب شمع ها را پیش از برگ ها و تزیینات دیگر انجام دهید.

در پایان در صورت تمایل می توانید در لابه لای برگ ها از گل های مختلف نیز استفاده كنید. در این تصاویر گل لیلیوم برای این منظور انتخاب شده است.

منبع:تبیان

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library آموزش یوگا - یوگا و درمان سردرد

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library دستورالعمل های استيل شروع ، قدمها و پرتا