چطور ریش بلند کنم | مد آقایان

آموزش ابتدایی برای بلند کردن و مدل دادن ریش | چجوری ریش بگذاریم

برای بلند کردن ریش زیبا فقط کافیست تیغ صورت و ریش تراشتون رو کنار بگذارید وصبر کنید.  در حقیقت خیلی چیزهاست که باید راجع به ریش بلند کردن بدونید اگر شما بخواهید با مد پیش برید که میدونم میخواید!

برای بلند کردن ریش زیبا فقط کافیست تیغ صورت و ریش تراشتون رو کنار بگذارید وصبر کنید.

در حقیقت خیلی چیزهاست که باید راجع به ریش بلند کردن بدونید اگر شما بخواهید با مد پیش برید که میدونم میخواید!

من این راهنمارو برای کسانی آماده کردم که برای اولین بار میخواهند ریش بگذارند و نمیدونن چه انتظاری داشته باشند.

من میخوام بهتون کمک کنم تا از پس مشکلاتی که توی راه ریش بلند کردن باهاش برخورد میکنین بر بیاین.

بعد از خوندن این مقاله شما همه چیز رو برای داشتن چیزی که باعث غرورتون میشه دارید.

این مقاله کاربردی ترین مقاله در مورد ریش در اینترنت است که من اون رو به سه قسمت تقسیم کردم:

بلند کردن ریش (فیزیکی)، بلند کردن ریش(روانشناسی) و مدل و نگهداری ریش.

دلیل اینکه شما بخواهید ریش بگذارید فقط به خودتون بستگی داره.

 

آرایش مدل ها و نگهداری ریش ( فیزیکی):

همونطور که در بالا گفتم، بهترین کار برای ریش گذاشتن کنار گذاشتن تیغ و صبر است.  در حقیقت، یکی از صفات بارز مرد با ریش صبوری او است. ریش را با طول آن اندازه نمیگیرند با تعداد ماه آن اندازه میگیرند.  شما ممکنه ریش 1ماهه، ریش 3 ماهه، ریش یک ساله و یک جام ریش (بیشترین ریشی که بلند میشود.)

همونطور که در بالا گفتم، بهترین کار برای ریش گذاشتن کنار گذاشتن تیغ و صبر است.

در حقیقت، یکی از صفات بارز مرد با ریش صبوری او است. ریش را با طول آن اندازه نمیگیرند با تعداد ماه آن اندازه میگیرند.

شما ممکنه ریش 1ماهه، ریش 3 ماهه، ریش یک ساله و یک جام ریش (بیشترین ریشی که بلند میشود.)

هر اندازه­ی ریش چالش های متفاوتی دارد. برای ریش های نزدیک 2 هفته ممکن است که دچار خارش شوید،یا تکه تکه شود و به طور کلی کرک میشود.

دلیل خاریدن ریش ها این است که وقتی شما آن را با تیغ میزنید نوک موها تیز و خشن میشود.

در آخر مو ها به اندازه­ی کافی بلند میشوند و از پوست بیرون زده و خم میشوند. گردن شما به خاطر زاویه ای که با سر دارد حساس تر است.

1.مرد باشید! و صبر کنید. این موقتی ست و زود میگذره!

2.مقداری مرطوب کننده مثل روغن ریش یا محصولات دیگر بزنید. از زدن مرطوب کننده­های الکل دار دوری کنید چون باعث خشک شدن پوستتان میشوند.

3.در مرحله ته ریش (روز اول یا دوم) از کرم نرم کننده­ی پوست بز در نواحی گردن استفاده کنید. این محصول برای نرم کردن ته ریش طراحی شده­است.

 

 

وقتی شما مرحله­­ی خارش رو پشت سر میگذارید، به مرحله­ای میرسید که ریشتون نامنظم میشه. برای منظم کردن چهرتون به نظر من گردن، بالای گونه و سبیل هاتون رو پیرایش کنید. اگر میخواهید ریش یک ساله یا طبیعی داشته باشید به ریشهاتون دست نزنید.

در این مرحله است که بیشترین مقدار ریش رو از دست میدید. معمولا مردان ریشتراششون رو که برمیدارند، یکم از ریشهارو میزنن و بعد آروم آروم کلش رو میزنن. به دلیل اشتباه هایی که موقع زدن ریشهاشون پیش میاد، من بهتون پیشنهاد میکنم که حداقل یک ماه صبر کنید.

خیلی از افراد تازه کار در ریش گذاشتن گردنشون رو تا بالا کوتاه میکنند. جای مناسب برای خط ریش از گردن جایی است که گردن به سر میرسد. اگر مدل ریشهاتون صاف است اونهارو اصلاح نکنید اما اگر منحنی است میتوانید این کار را بکنید.

واقعیت این است که شما مقدار کمی از ریشهاتون رو اصلاح میکنید. لازم نیست خیلی دقیق یک منحنی از این گوش به گوش دیگر ایجاد کنید.

برای اصلاح کردن سبیل من به شما توصیه می کنم که از قیچی به جای ریش تراش استفاده کنید. اینکار باعث میشود شما کنترل بیشتری داشته باشید و مو های کمتری را در هر لحظه کوتاه کنید. هنگام اصلاح گونه هایتان مراقب باشید از خط آن بیشتر نزنید و موهایی که بالای خط هستند را اصلاح کنید.

اگر ریش روی گونه­ هایتان پرپشت است، نباید پایین تر از بینی را اصلاح کنید. برای دیدن مدل های مختلف ریش این عکس را نگاه کنید

برای اصلاح کردن سبیل من به شما توصیه می کنم که از قیچی به جای ریش تراش استفاده کنید. اینکار باعث میشود شما کنترل بیشتری داشته باشید و مو های کمتری را در هر لحظه کوتاه کنید. هنگام اصلاح گونه هایتان مراقب باشید از خط آن بیشتر نزنید و موهایی که بالای خط هستند را اصلاح کنید.

 برای مدل اروپایی " چهره­ی کارمندی" 1 روز تا 2 هفته وقت لازم است. یک ته ریش زیبا،  و اصلاح با ماشین ریش تراش با ریزه کاری کم است. هدف ما داشتن ته ریشی طبیعی است در نتیجه خط گونه و گردن را اصلاح نمیکنیم.

برای مدل "ریش کارمندی"  باید 1 یا 2 ماه صبر کنید. خوب است که صورت را همانطور که در بالا توضیح دادیم اصلاح و مرتب کنید. برای اینکه ریشتان کوتاه نشود به جای ماشین ریش تراش از قیچی استفاده کنید. این از اشتباه های موقع اصلاح کم میکند و به شما کنترل بیشتری میدهد. برای مرتب کردن ریش ها از شانه استفاده کنید.

حواستون باشه که هرچی کمتر بهتر! چون هر چه کمتر امروز اصلاح کنید فردا ریش بیشتری برای اصلاح دارید. برای نگهداری بهتر ریش من پیشنهاد میکنم هر تقریبا هر  روز زیر دوش به ریشهایتان روغن ریش بزنید. شما میتونید ریشهاتون رو 3 بار در هفته با شامپوی ریش بشورید.

 حواستون باشه که هرچی کمتر بهتر! چون هر چه کمتر امروز اصلاح کنید فردا ریش بیشتری برای اصلاح دارید. برای نگهداری بهتر ریش من پیشنهاد میکنم هر تقریبا هر  روز زیر دوش به ریشهایتان روغن ریش بزنید. شما میتونید ریشهاتون رو 3 بار در هفته با شامپوی ریش بشورید.

برای کسانی که میخواهند ریششان را بلند کنند، اینجا جایی است که از اون خوششون میاد. بعد از تقریبا 2 ماه شما حس میکنید که ریشتون کمی بو میگیرد. ریشی که تا قبل از آن مرتب و صاف بود، فر و حالت دار و خشن میشود. این امر طبیعی است و همیشه پیش می آید.

 

در ماه سوم و بعد از آن،  شما فقط میخواهید که ریشهاینان را یک بار در هفته یا هر موقع لازم بود بشورید. باز هم یک شستشوی کامل روزانه توصیه میشود. برای مرطوب کردن از روغن مرطوب کننده استفاده کنید و اصلاح را فقط با قیچی انجام دهید. هرگز هنگام ناراحتی و تحت تاثیر الکل ریش های خود را اصلاح نکنید.

یک قانون کلی است که میگه به ازای هر ماه ریش گذاشتن یک روز را به زدن ریش فکر کنید. پس اگر 6 ماه است که ریشتان را بلند کردید یک هفته به آن فکر کنید. این باعث میشود از سردرگمی زدن ریشهایتان بیرون بیایید.

وقتی ریشهایتان بلند تر می­شود برای مرتب و پرپشت نشان داد آن از سشوار استفاده کنید. برای استفاده از سشوار، باد آن را از سمت گردن به ریش میزنیم تا

وقتی ریشهایتان بلند تر می­شود برای مرتب و پرپشت نشان داد آن از سشوار استفاده کنید. برای استفاده از سشوار، باد آن را از سمت گردن به ریش میزنیم تا "پف " کند. اگر میخواهید از حالت دهنده برای ریشتان استفاده کنید، من استفاده از موم ریش را توصیه میکنم که وقتی ریشهایتان مرطوب است روی آن بزنید و سپس سشوار بکشید و آن را خشک کنید.

بعد از اینکه ریش شما خشک شد، سشوار را از بالا بگیرید تا ریشهایتان در حالتی که میخواهید قرار بگیرد. و با یک شانه ی چوبی یا فلزی روی آن بکشید و در آخر با یک برس ( ترجیحا برس بور) استفاده نمایید.

زیبایی ریش این است که آن را هر حالتی که بخواهید درست میکنید. من توصیه میکنم "هر چی ریش دارید بلند کنید" یعنی، با توجه به مدل ریش هاتون مدلی را درست کنید که بهترین حالت ریشهاتون را نشان میدهد. اگر سبیل پهن و بلندی دارید یه هیچ وجه نزنیدش!!

اگر ریشهای روی گونه شما پراکنده و تکه تکه است، باید ریش بزی بگذارید. ریش یک دست همیشه زیباست اما مدل های دیگر از مد می افتند.  این عکس دوم را ببینید و مدل های مختلف ریش روی صورت های مختلف را ببنید.

بلند کردن ریش ( فیزیکی)

ژنتیک شما تعیین کننده­ی تقریبی پتانسیل بلند شدن ریشهای شماست. یعنی چیزهایی مثل استرس،رژیم غذایی نادرست یا یک مشکل فیزیکی میتونه روی پتانسیل ریشهای شما تاثیربگذارد. اگر میخواهید بهترین ریش مردانه و رزمی داشته باشید،نکات زیر به شما برای بهتر و سریع تر انجام دادن این کار کمک میکند.

اول از همه چیز ، تراشیدن ریشهاتون "هیچ" کمکی به سریع بلند شدن اونها نمیکنه _ این فقط خرافات است و هر کس به شما گفته سربه سرتون گذاشته!

حالا میریم سراغ نکات مهم بلند کردن ریش

اگر شما رژیم غذایی درستی دارید، مرتب ورزش میکنید و میزان استرس شما زیاد نیست، این موارد به شما کمک نمیکند – اما اگر شما زندگی ایده­آلی ندارید برای بلند کردن ریشهایتان به شما کمک میکند.

اول،

شما میتوانید از مکمل های غذایی برای جبران کمبود های مواد غذایی خود استفاده کنید. رژیم غذایی من معمولا شامل مولتی ویتامین، بیوتین و روغن ماهی است. بیوتین کمک میکند تا موها و ناخن های شما سریع تر رشد کند به بیوتین ویتامین H   (حرف اول Hair) نیز میگویند.علاوه بر اینها شما میتوانید از زینک، ویتامین ب ( مخصوصا ب6) و منیزیم استفاده کنید.

 

چیزی که به رشد ریشهای شما کمک میکند افزایش تستسترون است. برای افزایش تستسترون، گوشت قرمز بیشتر مصرف کنید و از غذاهای سویا دار و سنگین بپرهیزید.

استفاده از این غذاها نیز بسیار خوب است: اسفناج، آجیل، آواکادو، زیتون، بروکلی و روغن زیتون.

هنگامی که شما با رعایت نکات اصلی ریش بلند میکنید نیاز است که روی مسائل خارجی نیز تمرکزکنید. یعنی هنگامی که ریش بلند میکنید به جای چیدن آن ریش هایتان را نوازش کنید. چیدن موخوره یا کوتاه کردن چند تار مو، موی خوردشده­ی بیشتر و موخوره­ی بیشتری ایجاد میشود.

آخرین نکته ای که باید رعایت کنید صبور بودن است. ریشها بلند میشود فقط نیاز به زمان دارند. بهترین چیز ها در زندگی احتیاج به زمان دارند نه؟؟

بلند کردن ریش(روانشناسی)

گر دفعه اولی است که شما میخواهید ریشهایتان را بلند کنید میفهمید که چالش برانگیزترین قسمت آن برخود با واکنش های اطرافیان است. اگر شما در یک جزیره­ای تنها زندگی میکردید این مشکل را نداشتید. اما داشتن یک چهره متفاوت این مشکلات را هم دربر دارد.  او

اگر دفعه اولی است که شما میخواهید ریشهایتان را بلند کنید میفهمید که چالش برانگیزترین قسمت آن برخود با واکنش های اطرافیان است. اگر شما در یک جزیره­ای تنها زندگی میکردید این مشکل را نداشتید. اما داشتن یک چهره متفاوت این مشکلات را هم دربر دارد.

اولین و سخت ترین مشکل ارتباط با کسانی است که به شما خیلی نزدیک اند. من متوجه شدم که اگر ازشون بخواهید که از شما پشتیبانی کنند معمولا موفق میشوید.

مخصوصا زمانی که آنها درک دارند و به شما رو آدم مستقلی میبینند. ( اگر این طور نیست وقتشه که یک آدم حامی پیدا کنید.)

از این جملات استفاده کنید:

" (برای کسی که دوستش دارید)،

من تصمیم گرفتم ریشهام رو بلند کنم و میدونم که قراره یکم متفاوت بشم. این کاریه که مدتی هست میخوام انجام بدم، اما هیچ وقت اعتماد به نفسش رو نداشتم. امیدورم بتونم برای [ زمانی که میخواهید]  ماه ریشهام رو بلند کنم و مطمئنم پشتیبانی تو خیلی کمکم میکنه. لطفا من رو تو این راه سخت کمک کن تا بیونم به هدفم برسم. "

اگر اونها 100% آدم های حامی نیستند از این استفاده کنید:

من [سن] سالمه و میخوام 50 سال دیگه ام با تو زندگی کنم. لطفا به من [زمانی که میخواهید] ماه از این 50 سال را فرصت بده تا بتونم کاری که خیلی واسم مهمه رو انجام بدم."

اگر اینها موثر نبود  " میخوام ریش بگذارم – بدن خودمه" جواب میده! البته ممکنه باعث بحث بشه!

وقتی که شما دوستان و نزدیکانتون رو پشت سر گذاشتین نوبت میرسه به همکارها و مغازه دار محلتون!

برای این جور آدمها هم میتونید از استرانژی "از من پشنیبانی کن" استفاده کنید اما به نظر من غرورتون رو نشکونید و با اعتماد به نفس باشید.

هر زمانی که اونها نظر دادند بگین، " آره میخوام ریش بگذارم و قراره خیلی باحال بشم! "

اینجوری مردم اعتماد به نفس شما رو میبینن و زود انتخابتون رو میپذیرند. یه چیزی ام همیشه تو ذهنتون داشته باشید – " کسانی که بدشون میاد هیچ  وقت دوستش ندارند!"

شما نمیتونید از کسی خواهش کنید و همچنین نمیتونید رفتار و نظراتشون رو تغییر بدید. چیزی که میتونید تغییر بدید رفتارها و احساسات خودتونه و شما باید کاری کنید که دوست دارید و خوشحالتون میکنه.

درآخر،شما نمیتونید دیگران رو خوشحال کنید اما میتونید خودتون رو خوشحال کنید.

بعد از به مدتی که ریشهاتون رو بلند کردید، هرچی بیشتر با آدم ها رفت و آمد میکنید میبینین که شما رو به عنوان پسر ریش دار میشناسن.

کشکمش و نظر دادن همکارها و مغازه ­دارهای محلتون کم میشه و شما میشین کسی که بودین – مرد خوبی که هستین!

 بعد از به مدتی که ریشهاتون رو بلند کردید، هرچی بیشتر با آدم ها رفت و آمد میکنید میبینین که شما رو به عنوان پسر ریش دار میشناسن.  کشکمش و نظر دادن همکارها و مغاره­دارهای محلتون کم میشه و شما میششن کسی که هستین – مرد خوبی که هستین!

گروه­های بسیاری در اینترنت هستند که وقتی ریشتون اذیتتون میکنه از شما پشتیبانی میکنند.

سایت های مورد علاقه­ی من  /r/beardsBeardboard.com, and BeardedGents.com.   هستند. 

عکس های ریشتون رو اونجا به اشتراک بگذارید و کلی نظرات خوب از آدم های ریش دار دیگه بگیرید.

در ادامه، این  Beardbrand’s tumblr page صحفه را هم ببینید تا یاد بگیرید چگونه با ریش مدرن و خوشتیپ باشید.

با مدل های خوب اعتماد به نفس شما بالا میرود و اعتماد به نفس باعث میشود شما ریشتون رو نگه دارید.

بلند کردن ریش تجربه ی خیلی خوبیه که هر مردی باید اون رو امنحان کنه.

اگر دوست ندارید اشکال نداره که ریشتون رو اصلاح کنید – اما به نظر من امتحانش کنید.

 بعد از این جریان شما خیلی ذهنتون بازتر ، صبور تر و با اعتمادبه نفس تر میشوید.

در نهایت، یکی از کاهایی است که شما رو به یه مرد بهتر تبدیل میکنه.

 

 منبع 

تیم ترجمه سوتک از

http://www.realmenrealstyle.com/how-grow-beard/

 

 

 

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آقایان چگونه صورت خود را اصلاح کنید

insert_link

local_library love is - بدونيد كه بايد چطور احساساتش

insert_link

local_library موزیک بدون کلام | MIDI |بخش یازدهم

insert_link

local_library موزیک بدون کلام | MIDI |بخش دهم