انتخاب رنگ دکوراسیون منزل

چیزهایی که نیاز دارید:
- قلم و کاغذی برای طراحی آنچه در ذهن دارید. 
- مجلات یا کتب طراحی دکوراسیون خانه برای بدست آوردن ایده
- مشورت با یک طراح دکور داخلی 


مرحله اول: 
 یک جدول رنگ انتخاب کنید. رنگهای مورد علاقه خود را در نظر داشته باشید، بسته به فضایی که میخواهید در خانه تان ایجاد کنید: آرامش بخش یا پر انرژی، رنگها را انتخاب کنید. برای ایده گرفتن، به لباسهایی که در کمد دارید یا اشیاء مورد علاقه تان نگاه کنید. احتمال بیشتری هست که شما رنگهایی را انتخاب کنید که در لباس به شما می آید یا رنگ شیئ مورد علاقه تان است. همینطور می توانید از رنگبندی تابلوها و پوسترهایی که به دیوار است، الهام بگیرید. 

برای ایده های بیشتر از کتب و مجلات دکوراسیون استفاده کنید. روی رنگبندی که برای اتاقها استفاده شده تمرکز کنید و به مبلمان کاری نداشته باشید. زیرا شکل و شمایل و مبلمان بعداً باید انتخاب شوند. 

مرحله دوم:
 برای انتخاب بهتر از دایره رنگ استفاده کنید. دایره رنگ را می توان از کتاب فروشی ها و فروشگاه های لوازم هنری پیدا کرد و برای انتخاب رنگ بسیار کارآمد است. از رنگهایی که در کنار هم هستند، مثل زرد و نارنجی برای خلق احساس گرمی و آرامش و لذت استفاده کنید. رنگهای متمم در نقاط انتهایی و مقابل دایره رنگ قرار دارند، مانند نارنجی و آبی. این رنگها در کنار هم احساسی از هیجان و انرژی را ایجاد می کنند که برای ایجاد یک محیط سرگرم کننده مناسب است. 

مرحله سوم: 
ابتدا به بخشهای مختلف خانه دقت کنید و یک یا دو رنگ را برای یک قسمت انتخاب کنید و سپس به اتاق بعدی بروید. میتوانید سایه ها و تون های دیگری از همین رنگ را به جای استفاده از چند رنگ متنوع، انتخاب کنید. 

رنگ اصلی را که برای بخش اعظم خانه، مثل زمین، فرش، دیوار، مبلمان و آثارهنری استفاده می شود در نظر بگیرید. سپس از دو رنگ متمم برای ایجاد اثر آرامش بخش و نیز رنگی که در این میان کاملاً غافلگیر کننده باشد، استفاده کنید. برخلاف باور عمومی، اتاق های راحتی و استراحت نیز به رنگ نیاز دارند! 

می توانید برای ایجاد اثر مشابه، از رنگهای طبیعی برای دیوارها، رویه ها، رویه های پارچه ای حباب لامپ استفاده کنید، سپس یک رنگ سرد یا آرامش بخش مانند سبز و آبی برای مبلمان، پرده و لوازم را بکار ببرید. 

مرحله چهارم:
قانون 60-30-10 را در هنگام انتخاب رنگ غالب، ثانویه و رنگهای بعدی در نظر داشته باشید. رنگ غالب 60 درصد و رنگ ثانوی 30 درصد و رنگ بعدی 100 درصد از رنگهای اتاق را در برمیگیرد. رنگهای اصلی برای دیوار و اثاثیه در مرتبه های بعدی قرار می گیرند. از طیف تیره به روشن نیز می توانید استفاده کنید. رنگهای تیره در کف اتاق و رنگهای روشن برای دیوار و سقف استفاده می شوند. سقف باید روشن ترین رنگ را داشته باشد. 

مرحله پنجم:
از رنگ برای ایجاد فضا و حالت های متفاوت استفاده کنید. وقتی شما رنگ را به خانه تان می آورید، در واقع بازتابی از شخصیت و احوال خود را برای بیننده منعکس می کنید. 

دوست دارید خانه تان چه حس کلی داشته باشد؟ برای مهمانها رسمی و جدی باشد یا جذاب و دوستانه؟ دوست دارید اتاق خواب شما روشن و پرانرژی باشد یا گرم و آرام؟ آیا رنگهای طبیعی را ترجیح می دهید یا با هر رنگی می توانید ارتباط برقرار کنید. 

مرحله ششم:
رنگهای مخالف برای خانه ای که تزیینات آن سفید یا دکور چوبی است، مناسب می نماید. استفاده از یک رنگ درخشان مثل سبز و آبی براق در کنار دکور چوبی و طلایی و چوب کاری های زینتی منظره ای دلفریب و دوست داشتنی ایجاد می کند. 

نکات قابل توجه:
به خاطر داشته باشید که حتما از رنگ سیاه در جایی از خانه استفاده کنید با اینکار گویی تمام رنگها را مهار کرده اید. لازم نیست قسمت بزرگی را برای رنگ سیاه انتخاب کنید. میتوانید بخشی جزیی مانند قاب تصاویر، پایه چراغ را سیاه کنید. 

اتاق و طراحی و چیدمان ان را روی کاغذی بدون رنگ بکشید و چند کپی از ان تهیه کرده و رنگهای مختلف را رویش امتحان کنید. از انتخاب رنگ اشتباهی نترسید. شما می توانید با یک طراح دکور در این زمینه مشورت کنید.

www.farya.com

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library کیک دو رنگ

insert_link

local_library رنگ کردن وقتي كه رنگ غالب مو سفيد باشد

insert_link

local_library براي تست رنگ رژ لب آن را ...

insert_link

local_library دانستني هاي مفيد در مورد رنگ كردن مو