عامل بيش فعالي، تاخير تكاملي در مغز كودكان است

طبق آخرين اطلاعات به دست آمده؛ تاخير تكامل در مغز كودكان عامل بيش فعالي در آنهاست كه 85 درصد آن در 12 سالگي و 5 درصد آن در بزرگسالي جبران مي‌شود.

دكتر « شكوفه رادفر » فوق تخصص اعصاب و روان كودكان و نوجوانان در گفت وگو با ايسنا، گفت: كودكان بيش فعال، بسيار لجباز، كم تمركز و ناآرام بوده و نوبت را رعايت نمي‌كنند، به محرك‌ها مثل سر و صدا و بو بسيار حساسند، زياد صحبت مي‌كنند، تكاليفشان را به درستي انجام نمي‌دهند و در نوشتن تكاليف و مشق، اشتباهاتي حاكي از بي توجهي دارند، به راحتي سير نمي‌شوند و به ميزان كافي نمي‌خوابند. 

دكتر رادفر افزود: كودكان بيش فعال معمولا ناملايمات و عدم تمركز خود را بيشتر در اين سن كه فعاليت‌هاي آنها نمود بيشتري دارد، بروز مي‌دهند. 

وي درباره مراقبت و توجه بيشتر به اين كودكان توصيه كرد: كودكان بيش فعال بايد در كلاس، رديف اول نشسته تا معلم توجه بيشتري به آنها داشته باشد. همچنين به اين كودكان بايد تكاليف كوتاهي (2 تا 3 سوال) داده شود. از سوي ديگر، بايد به كودكان بيش فعال تاكيد شود تا قبل از تعطيل شدن مدرسه وسايلشان را در كيفشان قرار دهند؛ زيرا كه بي‌دقتي آنها باعث جاگذاشتن ابزار و وسايلشان نيز مي‌شود. 

وي در ادامه به مادران اين كودكان توصيه كرد: بايد در منزل به كودك بيش فعال خود تمريناتي همچون چه كسي زمان بيشتري آرام مي‌نشيند و اين كه در موقع نوشتن مشق در منزل مادر يك ربع انجام دادن مشق و بعد از آن پنج دقيقه استراحت را براي كودك مقرر كند و در زمان بروز ناملايمات وبي قراري‌هاي او تنبيه مناسب صورت گيرد اما از تنبيه و امر و نهي مستقيم پرهيز شود. 

دكتر رادفر در خصوص علل به وجود آمدن بيش فعالي در كودكان گفت: عوامل ژنتيكي، رواني اجتماعي، ايجاد محدوديت‌، حوادث پراسترس و نقص مزاج را مي‌توان از عوامل ايجاد اين مشكل در كودكان برشمرد. 

وي هشدار داد: چنانچه اين كودكان درمان نشوند در بزرگسالي به دليل اين كه هميشه در معرض تنبيه بوده‌اند، دچار مشكلات افسردگي و افت تحصيلي مي‌شوند. 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library تنفس اساس مدیتیشن است