عسل در درمان سرفه كودكان بسيار موثرتر از داروهاي معمول است

خوردن يك قاشق چاي‌ خوري عسل قبل از خواب در رفع سرفه‌ كودك بسيار موثر است و باعث مي‌شود، كودك خواب راحت‌تري داشته باشد.

به گزارش سلامت نيوز به نقل از ايسنا، محققان دانشگاه ايالت پنسيلوانياي آمريكا در طي يك تحقيق درباره 105 كودك سنين 2 تا 18 ماهه كه در اثر عفونت مجاري تنفسي فوقاني سرفه مي‌كردند آزمايش‌هايي به عمل آوردند. اين كودكان تا هفت روز سرفه مي‌كردند. به 35 نفر از اين كودكان عسل و به 33 نفر از آن‌ها شربت ضد سرفه دكتسرومتورفان و به 37 نفر ديگر چيزي داده نشد. سپس قرار بر اين شد كه والدين كودكان با پر كردن فرم‌هايي كه محققان تنظيم كرده بودند اثرات درمان را گزارش دهند. 

دانشمندان به اين نتيجه رسيدند كه اثر درماني عسل بسيار بيشتر از دكسترومتورفان بود. عسل با كاهش تعداد و شدت سرفه‌ها تا حد زيادي در رفع آن كمك كرده بود. كودكان همچنين توانستند خواب راحت‌تري داشته باشند. 

سرفه يكي از شايع‌ترين علايم عفونت مجاري تنفسي فوقاني است و براي درمان‌ آن معمولا دكسترومتورفان تجويز مي‌شود. اين در حالي است كه در مورد عوارض جانبي اين دارو در كودكان بحث‌هاي زيادي وجود دارد. به همين منظور عسل مي‌تواند داروي مفيدي براي درمان سرفه باشد. 

عسل به خصوص از نوع تيره رنگ، از قديم به عنوان محصولي سرشار از آنتي اكسيدانت و داراي ويژگي‌هاي مقابله با ميكروب شناخته شده است. اكنون اين تحقيق اثرات مفيد عسل را در رفع سرفه تائيد مي‌كند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - درمان با طب فشاری

insert_link

local_library آموزش یوگا - یوگا و درمان سردرد