clear
event

10 روش برای جلوگیری از افزایش وزن در آخر هفته

برچسب ها style

description توضیحات

 

محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند، با وجود داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش در طول هفته باز هم تعطیلات آخر هفته باعث افزایش وزن حدود 5 کیلوگرم در سال می‌شود.

بر اساس این گزارش که در مجله web MD منتشر شده است، به دلیل آنکه بعد از آخرین روز کاری هفته، افراد ناخودآگاه میل به استراحت آورده و ثبات غذایی و نرمش را که در طول هفته داشته فراموش می‌کنند.

این محققان 10 روش زیر را برای جلوگیری از افزایش وزن در آخر هفته توصیه می‌کنند:

1- هر روز خود را وزن کنید
حداقل اینکه در روزهای آخر هفته حتماً حساب وزن خود را داشته باشید چرا که این کار باعث می‌شود از حد خود تجاور نکنید.
 
2- تعادل و سالم خوردن را در آخر هفته حفظ کنید 
شما احتمالا در تعطیلات آخر هفته فرصت بیشتری دارید پس روی به خوردن تنقلات می‌آورید که این خود باعث افزایش وزن می‌شود پس بهتر است به سمت سبزیجات و میوه‌جات روی آورید.
 
3- از قبل برای خوردن برنامه ریزی کنید 
به عنوان مثال اگر به یک مهمانی شبانه دعوت شده‌اید سعی کنید تا از صبح کمتر غذا بخورید و بیشتر فعالیت کنید.
 
4- مواظب مقدار غذایی که می خورید باشید 
سعی کنید غذای خود را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و آنها را بشمارید این کمک می‌کند تا از حد تجاور نکنید.
 
5- کارهای فیزیکی انجام دهید 
بجای اینکه وقت خود را روی مبل و جلوی تلویزیون بگذرانید سعی کنید کارهای فیزیکی انجام دهید مثلاً اتاق را تمیز کنید یا به خرید بروید البته نه با ماشین.
 
6- در هنگام گرسنگی به رستوران نروید 
هیچ وقت هنگامی که خیلی گرسنه هستید وارد رستوران نشوید چرا که در این صورت شما صدها کالری اضافه فقط از پیش غذا مصرف می‌کنید. پس بهتر است که ابتدا خوب منو را نگاه کرده و سپس سبزیجات و سوپ سفارش دهید.
 
7- صبحانه کامل بخورید 
شما در آخر هفته وقت کافی برای خوردن صبحانه دارید پس از آن استفاده کنید (یک یا دو تخم‌مرغ با نان و میوه)
 
8- به داشتن هیکل مناسب فکر کنید 
همیشه این هدف را در ذهنتان مرور کنید و وقتی دید و بازدید می‌روید به روابط و افراد توجه کنید نه به خوردنی‌ها.

9- حواستان به نوشیدنی ها باشد زیرا کالری‌های نوشیدنی‌های قندی و ماءالشعیر به سرعت جذب می‌شود.

10- سعی کنید بیشتر در خانه غذا بخورید 
چرا که هنگامی که بیرون از خانه غذا می خورید کنترل کردن آن کار سختی است. تحقیقات نشان داده که آنهایی که 13 بار در ماه بیرون از خانه غذا می‌خورند 32 درصد بیشتر کالری جذب می‌کنند.
 
منبع: سیمرغ

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library راه هایی برای کنترل خشم!