آیا می‌دانید خواص طبی سیر چیست؟

 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
سیر از مدت‌ها پیش، برای كاربردهای پزشكی مورد استفاده قرار گرفته است و بیشترین مورد استفاده آن در سال‌های اخیر برای موارد قلبی - عروقی و خاصیت ضد میكروبی آن بوده است.
تركیبات سولفور شامل آلیسین، ظاهرات تركیبات فعالی در ریشه پیاز گیاه سیر است. مطالعات نشان دهنده تاثیرات مهم اما علائم كاهش دهنده چربی و فعالیت ضد پلاكتی هستند. معمولا اثرات جانبی مصرف سیرخفیف و غیر متداول است.
سیر ظاهرا تاثیری بر متابولیسم داروها ندارد، اما بیمارانی كه از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌كنند، باید در مصرف سیر احتیاط كنند. از این رو افرادی كه جراحی می‌كنند باید ‌٧ تا ‌١٠ روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری كنند چرا كه سیر زمان خونریزی را طولانی‌تر می‌كند.
سیر هزاران سال برای اهداف پزشكی مورد استفاده داشته است. این گیاه حداقل ‌٣٠٠٠ سال در طب چین كاربرد داشته است.
مصریان، بابلی‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از سیر برای موارد شفابخش استفاده می‌كرده‌اند. در جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز از سیر بعنوان ماده ضد عفونی كننده برای پیشگیری از قانقاریا استفاده می‌شود.
در طول تاریخ، سیر در سرتاسر دنیا برای درمان ناراحتی‌های مختلف شامل فشار خون بالا، عفونت‌ها و مارگزیدگی‌ها استفاده شده و برخی فرهنگ‌ها از آن برای دفع ارواح شیطانی استفاده می‌كردند.
در حال حاضر از سیر برای كاهش میزان كلسترول و كاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی - عروقی و نیز برای بهره مندی از خواص ضد میكروبی آن استفاده می‌شود.
پیاز ریشه گیاه سیر مصرف پزشكی دارد. از آن می‌توان به صورت تازه، خشك و یا روغن گرفته شده استفاده كرد. از آنجا كه برخی تركیبات مفید در این گیاه در اثر حرارت دیده غیر فعال می‌شوند، لذا سیر پخته قدرت طبی كمتری دارد.
سیر تاكنون در سطح وسیعی در آزمایش‌های بالینی بر روی حیوانات و انسان و در لوله آزمایش و در بررسی‌های اپیدمیولوژیك برای خواص چندگانه پزشكی آن مورد مطالعه قرار گرفته است. كیفیت آزمایش‌ها بر روی انسان متفاوت بوده است كه مقایسه را در آزمایش‌های مختلف دشوار كرده است.
در بسیاری از آزمایش‌های كلینیكی متنوع و اتفاقی تاثیرات سیر برروی سطح لیپید (چربی) مطالعه شده است.
در آزمایشاتی در سال‌های ‌١٩٩٣ تا ‌١٩٩٤ صورت گرفت، مشخص شد كه مصرف سیر در كاهش سطح كلسترول خون نقش اساسی دارد. بر اساس توصیه‌های مهم كلینیكی، به بیماران گفته می‌شود كه سیر تاثیر خفیف و كوتاه مدت در كاهش چربی خون دارد.
بیمارانی كه سابقه ابتلا به بیماری ترومبوس (تشكیل لخته خونی در عروق یا قلب) را دارند باید بدانند كه سیر می‌تواند تاثیر اندك اما مهم به روی تجمع پلاكت‌ها داشته باشد. به علاوه باید به بیماران توصیه شود كه این گیاه خاصیت كاهش خطر ابتلا به سرطان بویژه سرطان معده و روده را دارد.
 
 
 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library مدیتیشن چیست؟

insert_link

local_library ماهیت انرژی مثبت چیست؟

insert_link

local_library متد سیلوا چیست؟

insert_link

local_library آیا زیبایی باعث علاقه مخاطب می شود !