چشم اسرار شخصيت افراد را فاش مي کند

چشم اسرار شخصيت افراد را فاش مي کند .پژوهشگران سوئدي مي گويند ممکن است از طريق مطالعه بر روي عنبيه چشم اشخاص، به شخصيت آنان پي برد.طرح و نقش عنبيه چشم ممکن است بتواند اسرار شخصيت شما را فاش کند.

به گزارش سلامت نيوز به نقل از بي بي سي، اين پژوهشگران توانسته اند طرح ها و شکل هايي در عنبيه چشم که نشان دهنده خوش قلبي، اعتماد، عصبي بودن يا بي اختيار بودن شخص است را شناسايي کنند.

گروهي از پژوهشگران دانشگاه اوربروOrebro University، با تحقيق بر روي عنبيه چشم ??? نفر به اين نتيجه گيري رسيده اند.

کارشناسان مي گويند اين مطالعات روانشناسي- بيولوژيکي نشان مي دهد که دست کم برخي از جنبه هاي شخصيت فرد ژنتيکي است.

در اين بررسي از نزديک عکس هايي از عنبيه چشم شرکت کنندگان در اين تحقيقات برداشته شد و سپس از آنان خواسته شد که در ارتباط با خصوصيات فردي خود، پرسشنامه هايي را تکميل کنند.

پژوهشگران سپس فرورفتگي ها و خط ها و چين هايي را که در لبه خارجي عنبيه هنگام بازشدن و گشاد شدن مردمک چشم ايجادمي شود، مطالعه کردند و نتيجه گيري کردند که با توجه به شکل آنها مي توان گفت که آيا شخص ملايم، خونگرم، عصبي يا بي اختيار است.


به گفته اين پژوهشگران ژني که PAX6 خوانده مي شود نيز مي تواند در اين مورد نقش مهمي داشته باشد. اين ژن شکل گيري عنبيه را در جنين کنترل مي کند.


تحقيقات قبلي نشان داده بود که تغيير شکل دادن اين ژن، موجب تضعيف مهارت هاي اجتماعي شخص مي شود.

دکتر جورج فيلدمن استاد روانشناسي، مي گويد اين يافته ها بسيار مهم است زيرا نشان مي دهد برخي از جنبه هاي شخصيت فرد پايه ژنتيکي دارند و به همين جهت مشخص کردن آنها حايز اهميت است.

دکتر فيلدمن مي گويد به اين ترتيب مي توان گفت ضرب المثل قديمي که چشم دريچه روح است مبناي ژنتيکي دارد.


به عقيده دکتر فيلدمن بعيد نيست که در آينده سرويس هاي امنيتي از اين تکنيک براي تجزيه و تحليل خصوصيات رواني مردم استفاده کنند.

البته دکتر فيلدمن خاطرنشان مي سازد که سرويس هاي امنيتي بايد در استفاده از اين تکنيک بسيار محتاط باشند چون نمي توان کسي را صرفا براساس مشخصات عنبيه اش دستگير کرد

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library هاله ی خود را پالایش کنید

insert_link

local_library خود را باور کنید!

insert_link

local_library براي تست رنگ رژ لب آن را ...

insert_link

local_library مي خواهيد چهره شما هميشه جوان باشد