۱۰ نکته‌ای که از ساعت مچی نمی‌دانید...

 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
۱) اوایل قرن شانزدهم، یعنی آن روزهایی كه یك مخترع آلمانی اولین ساعت مچی را تولید و عرضه كرد، هیچ‌كس فكرش را نمی‌كرد كه این روزها ساعت‌هایی با محوریت سلامت طراحی و تولید ‌شوند، ساعت‌هایی كه حتی می‌توانند تعداد ضربان قلب، میزان فشار خون، مقدار كالری مصرفی در طول روز و . . . را به دقت نشانمان دهند.
۲) اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید كه ساعت‌تان را مثل لباس‌تان متناسب با موقعیت و مجلسی كه در آن حضور دارید هماهنگ می‌كنید، بهتر است كه در مجالس رسمی از ساعت‌هایی مثل رولكس، امگا، كارتیر و تیسوت استفاده كنید. اما ساعت‌های اسپرت را می‌توانید در هر روز و هر موقعیتی به غیر از مجالس رسمی دست‌تان كنید. از بهترین مارك‌های اسپرت برای جوان‌ترها، می‌شود به سواچ و اسپریت اشاره كرد و برای بزرگترها به گس و كلوین‌كلاین. طبیعی است كه استفاده از یك ساعت‌ اسپرت، نگرانی‌های استفاده از یك ساعت كلاسیك و سنگین را به همراه ندارد.
۳) البته و صد البته، فقط زیبایی و گران‌قیمت بودن ساعت‌ها ملاك انتخاب نیستند. در حال حاضر۸۰ درصد ساعت‌ها در كشور چین تولید می‌شوند: ساعت‌هایی كه با وجود قیمت مناسبشان از كیفیت قابل ملاحظه‌ای هم برخوردارند.
۴) اگر پوست حساسی دارید، بهتر است در انتخاب ساعت‌تان بیشتر دقت كنید. ساعت‌هایی با بند چرمی، پلاستیكی و روكش كروم‌دار كه به اندازه كافی نیكل برای ایجاد حساسیت پوستی دارد، برای پوست‌های حساس توصیه نمی‌شود. اگزمای تماسی، سوغاتی است كه چنین ساعت‌هایی برای چنان پوست‌هایی به ارمغان می‌آورند.
۵) تماس پوست دست با بند ساعت‌های حساسیت‌زا به هنگام تعریق باعث افزایش حساسیت می‌شود. بهتر است موقع استفاده از مواد شوینده، ساعت‌تان را دربیاورید؛ چون تركیب مواد شوینده با عرق پوست در جای ساعت نیز باعث ایجاد حساسیت می‌شود. در ضمن، پوست‌های حساس بهتر است از ساعت‌هایی استفاده كنند كه كیپ دست نیستند. ضمنا وزن ساعت هم معیار مهمی برای انتخاب ساعت محسوب می‌شود. معمولا ساعت‌های سبك، آسیب كمتری به مچ دست وارد آورده و نسبت به ساعت‌های سنگین‌ سالمترند.
۶) توصیه می‌شود در صورت حساسیت‌های شدید به هر كدام از موارد بالا، از ساعت‌های تیتانیومی و یا ساعت‌های طلا استفاده كنید.
۷) اگر روحیه‌ای آرام و انعطاف‌پذیر داشته باشید، احتمالا ترجیح می‌دهید به هنگام خرید ساعت، طرح‌هایی را انتخاب كنید كه قاب‌های دایره یا بیضی داشته باشند؛ حتی اگر مد سال، ساعت‌هایی با قاب‌ مستطیلی باشد. شخصیت‌های قاطع، مصمم و قدرت‌طلب نیز معمولا سلیقه‌شان حكم می‌كند ساعت‌هایی با قاب‌های مستطیل یا مربع شكل انتخاب كنند.
۸) خانم‌ها به خاطر دست‌های ظریفشان بهتر است از ساعت‌هایی با قاب‌های دایره‌ای، بیضی و یا مستطیل كوچك استفاده كنند. و اما اگر دستان‌ كشیده‌ای دارید، بهتر است از بندهای نسبتا پهن استفاده كنید تا جلوه ساعت‌تان بیشتر شود. اگر هم دستانی نسبتا كوتاه دارید، بهتر است از بندهای ظریف، باریك و مزین به نگین استفاده كنید.
۹) و اما آقایان كه معمولا دست‌هایی با استخوان‌بندی درشت دارند، بهتر است از ساعت‌هایی با قاب‌های مربع یا مستطیل و یا دایره بزرگ استفاده كنند چرا كه هماهنگی بین ساعت و دست یكی از اصول مهمِ زیبایی‌شناختی در انتخاب ساعت است.
۱۰) برای كودكانتان ساعت‌هایی بخرید كه حساسیت‌زایی كمتری دارند. ضمنا بند ساعت كودك باید راحت باشد تا موجب آزارش نشود. و نكته آخر اینكه، طرح‌های زیبا و رنگی باعث دلبستگی كودكان به ساعت شده و آنها را از دوران كودكی به وقت‌شناسی آشنا و علاقه‌مند می‌كند.

‌‌ مهرنوش پاك‌اندام

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library بخارهايي که پوست را جوان‌مي‌کند

insert_link

local_library هنگام رژ زدن، رژي را انتخاب کنيد که ...

insert_link

local_library خانم هایی که چشمان درشت دارند

insert_link

local_library ژنی که باعث مقاومتر شدن گیاه می‌شود