برنده ها و بازنده های هالیوود در سال 2008

برنده ها و بازنده های هالیوود در سال 2008

 

جنگ و بحران اقتصادی مانعی برای سینما روها برای رفتن به سینما و خرید بلیت های 10 دلاری نشد. سینما در کریسمس 2008 درآمد خوبی داشت و به فروشی معادل 9.5 میلیارد دلار دست پیدا کرد که فاصله چندانی با فروش سال گذشته « 9.6 میلیارد » نداشت. البته افزایش قیمت بلیت سینما نشانگر کاهش تعداد سینما روها نسبت به سال 2007 است.

به طور متوسط سالانه 600 فیلم در سینماهای آمریکا اکران میشود. کارشناسان سینما پیش بینی میکنند این آمار در سال آینده با 10 تا 15 درصد کاهش همراه باشد.راب مور نائب رئیس پارمونت پیکچرز در این خصوص چنین بیان میکند: با توجه به اعتصاب نویسندگان سینمایی، امسال شاهد کاهش واقعی تعداد فیلم ها در نیمه دوم سال 2009 خواهیم بود.

به اعتقاد کارشناسان تعداد کمی از فیلم های 2009 میتوانند پرفروش باشند: انیمیشن دیزنی فیلم پرنسس و قورباغه، فیلم کمدی آلوین و سنجاب ها 2 قرار است در کریسمس 2009 اکران شود. در سال جدید تعداد کمی از فیلم ها محکم و قوی ترند و قهرمانان شناخته شده ای دارند، فیلمهای همچون  دنباله های مردان ایکس،هری پاتر و ترانسفورمر. اما در مقابل فیلم های بسیاری با فناوری جدید سه بعدی اکران میشود.

 

برنده های سال 2008

 

بتمن: کریستوفر نولان کارگردان فیلم جدید بتمن با عنوان « بتمن: شوالیه تاریکی » بود. فیلم با 530 میلیون دلار فروش دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما لقب گرفت. فیلم های همچون مامامیا 148 میلیون دلار و گرگ و میش 167 میلیون دلار و بیشترین مخاطبان را در میان زنان میانسال آمریکا داشت.

انیمیشن: با وجودی که اکثر انمیشن های اکران شده در سال 2008 در افتتاحیه فروش قابل توجهی نداشتند اما این ژانر پرطرفدار 4 فیلم از 10 فیلم پرفروش را به خود اختصاص داد. چاک وین از دیزنی در این مورد میگوید: انیمیشن ها دونده های مارتن سینما شده اند.

در میان بازیگران « تام کروز » سال گذشته فیلم ناامید کننده « بره ها برای شیرها » را در اکران داشت اما امسال فیلم « تندر گرمسیری » او را نامزاد دریافت جایزه گلدن گلاب کرد و فیلم والکری در هفته اول نمایش 29.5 میلیون دلار فروخت.

 

بازنده های سال 2008

 

سیاست:هالیوود امسال در مورد فیلم های سیاسی وضعیت ناامید کننده ای داشت. فیلم « مجموعه دروغ ها » با بازی دی کاپریو ، راسل کرو و گلشیفته فراهانی ساخته ریدلی اسکات با بودجه 70 میلیون دلار  تنها 39.2 میلیون فروش داشت و فیلم « دبلیو » ساخته الیور استون نیز با 25.55 میلیون فروش یکی از جدیدترین تلفات سینمایی هالیوود است.

اسپید ریسر: این فیلم با سر و صدای زیادی در تابستان 2008 به اکران درآمد. اندی و جورج واچوفسکی کارگردان این فیلم پرهزینه 120 میلیون دلاری بودند که تنها 31.22 میلیون فروش کرد.

فیلمهای ورزشی: معمولا ژانر پر طرفداری هستند و فروش خوبی دارند اما امسال وضعیت آنها چندان خوب نبود. فیلم « کله چرمی ها » با بازی جرج کلونی تنها 31.2 میلیون و فیلم SemiPro که با موضوع بسکتبال ساخته شه و ویل فرل در آن بازی می کرد فروشی بیشتر از 33.55 میلیون دلار فروش نداشت.

کمدی: کمتر کسی تصور میکرد که این فیلم ها شکست بخورد، اما فیلمهای چون « معلم مذهبی » با فروش 32.2 میلیون دلار امسال با استقبال چندانی مواجه نشد.

 

یو اس ای تودی – 30 دسامبر 2008

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library آموزش یوگا - یوگا و درمان سردرد