اتفاقات مهم جهان در سال ۱۳۸۵

 
     
 
 
 
 
 
 
 
   
   
 
● عراق
صدام حسین؛ دیکتاتور خونخوار عراق روز سی‌ام دسامبر ۲۰۰۶ به دار آویخته شد. مراسم اعدام او با گوشی همراه فیلمبرداری شده و به اینترنت راه یافت و سبب ایجاد بحث و جدل‌های بسیاری شد. جسد صدام حسین در تکریت و در سه کیلومتری مقبره پسرانش عدی و قسی دفن شد.
● آلمان
برگزاری بزرگترین تورنمنت ورزشی جهان، جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان که با قهرمانی ایتالیا پایان یافت.
● آمریکا
(نیوهورایزن) نام ماموریتی در ناسا است که نخستین ماموریت برای تحقیق درباره سیاره دوردست پولوتون و اقمار آن می‌باشد. سفینه بدون سرنشین نیوهورایزن روز ۱۹ ژانویه ۲۰۰۶ سفر خود را آغاز کرد و انتظار می‌رود در ماه جولای ۲۰۱۵ در انتهای منظومه شمسی به پولوتون برسد!
● لبنان
روز ۱۲ جولای ۲۰۰۶ جنگ اسرائیل و لبنان آغاز شد. در این روز نیروهای اسرائیلی به لبنان حمله کردند و دو روز بعد مردم لبنان نسبت به این حملات واکنش نشان دادند و سرانجام به پیروزی دست یافتند. بهانه آغاز این جنگ خونین ربوده شدن دو سرباز اسرائیلی و کشته شدن سه نفر دیگر از اسرائیلی‌ها بود.
● آفریقا
کشف (بچه لوسی) هدیه‌ای فوق‌العاده از تبار نوع بشر. (بچه لوسی) قدیمی‌ترین فسیل از یک کودک ۳/۳ میلیون ساله است که توسط دیرینه‌شناسان درشرق آفریقا یافت شد. کارشناسان با توجه به نوع اسکلت سر آن فسیل توانستند با کمک کامپیوتر نمایی از چهره انسانی میلیونها سال پیش را طراحی کنند.
● هفتاد و نهمین اسکار
هالیوود. هفتاد و نهمین دوره مراسم اسکار به مانند سال‌های گذشته در سالن (کوداک تیه‌تر لس‌آنجلس) برگزار شد، امسال به جز (مارتین اسکورسیزی) که سال‌ها جزو نامزدهای ربودن اسکار بود، اما هیچ سالی این اتفاق برای او نیفتاد و سرانجام اسکار ۲۰۰۷ را برای کارگردانی فیلم مردگان از خود کرد، چهره‌های شناخته شده نتوانستند اسکار را از آن خود کنند، گرچه افراد معروفی چون کلینت ایستوود، پیتر اوتول، دی کاپریو، ویل اسمیت، ادی مورفی، کیت بلانشت، پنه لوپه‌کروز، مریل استریپ و کیت وینسلت جزو نامزدهای برجسته بودند. در اسکار ۲۰۰۷، بهترین فیلم، (مردگان) شناخته شد، بهترین بازیگر مرد فورست ویتکر برای بازی در (آخرین پادشاه اسکاتلند) و نقش مکمل مرد، آلن آرکین برای بازی در (لیتل می‌ سانشاین) شناخته شد، بهترین بازیگر زن، در کمال ناباوری (هلن میرن) برای بازی در فیلم (ملکه) در حضور لوپه کروز، مریل استریپ و کیت وینسلت شناخته و بهترین بازیگر مکمل زن، جنیفر هادسن برای بازی در فیلم (دختران رویایی) برگزیده شد. همچنین اسکار بهترین موسیقی به گوستاوو سانتائولایا برای موسیقی متن فیلم (بابل) اهدا شد.
 
 
 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - مبحثی در شناخت تمرکز و تربی

insert_link

local_library آموزش مطالعه - علاقه مهم ترین شرط در تمر