یکی از بخشهای بهداشتی کره جنوبی که از قابلیت بالای رایانهای برخوردار است، موسسه بررسی بیمه بهداشتی است. این موسسه مستقل در سال ۲۰۰۰ و برای بررسی و پردازش دعاوی بهداشتی راهاندازی شد. با حدود ۶۰۰ میلیون دعاوی در سال، موسسه مزبور از انگیزه بالایی برای بهرهگیری کارامد از فناوری اطلاعات برخوردار است. این موسسه با فعالیتی چشمگیر اقدام به تشویق شرکتها و موسسات بهداشتی و دارویی برای مبادله الکترونیک دادهها بر اساس استانداردهای تعیین شده کرده است. موسسات پزشکی از طریق مراجعه به سایت این موسسه اقدام به تسلیم شکایات خود میکنند. بیش از ۶۳۶۷۵ موسسه یا کسب و کار بهداشتی به شبکه موسسه یاد شده اتصال دارند و ۷۷ درصد شکایات بهصورت الکترونیک دریافت میشود. ۱۵ درصد از شکایات نیز از طریق دیسک و بقیه بهصورت کاغذی ارسال میشود. الکترونیک شدن فعالیتها به کاهش اشتباه و صرفهجویی در زمان و منابع منجر شده است. علاوه بر بررسی کارامد شکایات، بیماران به پرونده پزشکی خویش نیز دسترسی دارند. هدف موسسه در حال حاضر، دستیابی به سهم ۹۰ درصدی در پرداختن به دعاوی پزشکی است.
|