چگونه در برف و يخبندان رانندگي كنيم

دوستانی که با اتومبیل دیفرانسیل عقب رانندگی می کنن باید خیلی مواظب باشن
مخصوصا ماشین های سنگینی مثل رونیز
این خودرو چون دیفرانسیل عقب هستش روی برف و یخ به راحتی را نمیره و لاستیک عقب مرتب بکس و باد می کنه که در این شرایط حتما باید از دنده کمک استفاده کنین و همین قدر که دنده رو روی حالت 4h قرار بدین کافیه
در مواقعی دنده رو روی حالت 4l قرار بدین که بدجوری توی برف گیر کردین و خیلی سخت در میاین
این روزها اکثر خیابون هارو شن ریختن
مواقعی که دارین می پیچین یا دور میزنین خیلی مراقب باشین مخصوصا اگر دنده روی حالت 2h قرار داره چون اگر یه نیش گاز کوچولو بدین لاستیک عقب بکس و باد می کنه و اگر مهارت کافی نداشته باشین ماشینتون به راحتی کنترلش رو از دست میده
در کل توصیه می کنم در اکثر موارد در حالت 4h رانندگی کنین و مراقب باشین که در این حالت خیلی به موتور فشار نیارین
در مورد ترمز متاسفانه این ماشین مجهز به ترمز Abs نیست و در مواقع یخ بندون و جاهایی که زمین خیس هستش چرخ های عقب خیلی راحت قفل می کنه (چرخ های جلو کمتر)
البته این چیزایی که گفتن در مورد خودرو های پاترول,سرانزا,پی کاپ و هر ماشینی که 4WD و دیفرانسیل عقب هستش صدق می کنه
توصیه کلی هم به دوستانی که هر نوع ماشینی دارن
به خاطر اینکه خیابون ها اکثرا پر آب هستن و اگر یکم با سرعت از این چاله های آب رد بشین لنت های ترمزتون خیس میشه و به خوبی ترمز نمیگره پس مراقب باشین
یه توصیه هم به دوستانی که ماشینشون ترمز Abs داره
ترمز Abs در سرعت های پایین (زیر 200) عمل نمی کنه پس خیلی به ماشین جلویی نچسبونین

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مشابه

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - واقعیتی عمیق در عملكرد هیپن

insert_link

local_library آموزش یوگا - دنیای پر رمز و راز خواب

insert_link

local_library آموزش یوگا - یوگا و درمان سردرد